Spring til indhold

Anmeldelse af Altid Energi

Altid Energi er et nyere elselskab, der hævder at kæmpe for at levere ærlig og billig strøm til danskerne.

Siden Altid Energi blev lanceret, har selskabet brandet sig på at være Danmarks eneste gebyrfri elselskab, og generelt set har Altid Energi forsøgt at positionere sig som en hvid ridder blandt tyveknægte og forbrydere.

Om Altid Energi er så hellige, som de giver udtryk for at være, og hvordan elselskabet ellers præsterer, når det kommer til blandt andet miljøvenlighed, forbrugeromdømme, medlemsfordele og pris, kan du blive klogere på i det resterende af anmeldelsen.

Samlet bedømmelse

3.7

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

3.0

Ingen af Altid Energis elaftaler er grønne, hvilket fra Altid Energis side er et bevidst valg, da elselskabet anser grønne certifikater som green washing. 

I vores øjne er det dog lidt en gratis omgang at skyde med skarpt efter tiltag, man ikke selv praktiserer. 

Hos Eltjek24.dk anerkender vi dog, at grønne certifikater alene ikke kvalificerer et elselskab til at blive ultragrønt, og derfor kigger vi da også altid på, om et elselskab involverer sig i større grønne projekter af den ene eller anden art, når vi bedømmer et elselskabs indsats inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, og desværre er dette – altså involvering i større grønne projekter – endnu ikke noget, som Altid Energi gør sig i.

Dette betyder dog ikke, at Altid Energi slet ikke har iværksat nogen tiltag på det grønne område. Elselskabet har nemlig blandt andet kreeret indhold, der kan hjælpe danskerne med at sænke deres strømforbrug og på den måde mindske CO2-udslippet.

Derudover bidrager Altid Energi også til at accelerere den grønne omstilling ved at udbyde overvejende attraktive ladeløsningsprodukter for elbilejere.

Kundeservice

4.5

Besøger man Altid Energis Trustpilot, efterlades man klart med et indtryk af, at Altid Energi i langt de fleste situationer leverer kundeservice på et højt og tilfredsstillende niveau. Man er dog heller ikke i tvivl om, at der i nogle få situationer er plads til forbedring på kundeservice-fronten.

En række negativt stemte anmeldere beretter nemlig om lange ventetider på at komme igennem til en kundeservice-medarbejder. 

Ovenstående trækker naturligvis lidt ned i vores samlede bedømmelse af Altid Energis indsats på kundeservice-fronten. 

Til gengæld trækker det op, at åbningstiderne for denne afdeling er yderst fornuftige. Kundeservice-personalet kan nemlig træffes blandt andet telefonisk samtlige hverdage i følgende tidsrum: 

  • Mandag-torsdag: 09:00-17:00
  • Fredag: 09.00-16.00.

Ry blandt forbrugerne

4.0

I skrivende stund har Altid Energi modtaget mere end 65 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til bedømmelsen ‘god’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at Altid Energis kunder i overvejende grad er tilfredse med den service, som Altid Energy yder, og de produkter, som elselskabet udbyder.

Medlemsfordele

2.0

Altid Energi byder ikke på nogen medlemsfordele, der kan siges at være decideret ekstraordinære.

Dette betyder dog ikke, at elselskabet slet ikke lokker med nogen medlemsfordele, for det gør det. Det betyder blot, at de medlemsfordele, der lokkes med, alle relaterer sig til kerneproduktet på den ene eller anden måde.

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest attraktive af slagsen:

  • Ingen binding
  • Fornuftige priser 
  • Gratis oprettelse
  • Fornuftige kundeservice-vilkår.

Pris

4.0

Vilkårene for Altid Energis billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen 
  • Abonnement: Fra 18 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Som du måske bed mærke i, står der ‘fra 18 kr./md’ ved abonnement, og det skyldes, at abonnement-satsen hos Altid Energi påvirkes af omfanget på kundens forbrug.

Er dit forbrug under 5000 kWh årligt, slipper du med 18 kr. pr. måned, mens et forbrug på på mellem 5.000-8.000 kWh årligt, vil medføre en abonnement-sats på 38 kr./md. 

Er dit forbrug endnu højere, vil abonnement-satsen være det samme, og af denne grund anser vi ikke Altid Energi for noget synderligt økonomisk attraktivt valg for dem med et meget højt forbrug – altså et forbrug på mere end 12.000 kWh årligt.

Befinder du dig derimod i segmentet, der bruger under 5000 kWh årligt, er Altid Energi et fortrinligt valg i et økonomisk perspektiv. 

Pålidelighed

4.5

Vi anser Altid Energi som et yderst pålideligt elselskab, hvor der dog er plads til små forbedringer.

Noget af det, der taler for, at Altid Energi er et yderst pålideligt elselskab, er, at elselskabet var blandt de bedste bedømte i TÆNKs store test af elselskaber i 2024, samt at elselskabet er yderst gennemsigtigt, når det kommer at kommunikere priser og gebyrer. 

Derudover taler det for Altid Energis pålidelighed, at deres ansigt udadtil og ejer, Werner Valeur, i adskillige sammenhænge har italesat nogle af de åbenlyse udfordringer, der er med det danske elmarked. 

Når Altid Energi ikke opnår topkarakter hos os i forhold til parameteret pålidelighed, skyldes det, at elselskabet får lidt kritik på Trustpilot for at udsende regninger, der ikke er gennemskuelige nok, og at nogle ikke altid forstår logikken bag estimaterne for aconto-opkrævningerne.

Fornuftige alternativer til Altid Energi

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry

3.9

/5

3.9/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand

3.4

/5

3.4/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Altid Energi

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Altid Energi dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt.

Vi nuancerer blandt andet, hvordan Altid Energi leverer på kundeservice-området samt redegør for, hvorfor Altid Energi er blandt de mere pålidelige elselskaber i Danmark.

Fordele

Ulemper

Fornuftig indsats på kundeservice-fronten

Hvis du er på jagt efter et elselskab, der har ry for at levere en god indsats på kundeservice-fronten, diskvalificerer Altid Energi på ingen måde sig selv.

På Trustpilot får kundeservice-personalet nemlig adskillige roser og beskrives generelt set som værende hjælpsomt, høfligt, vidende og imødekommende.

Træerne gror dog ikke helt ind i himlen, når det kommer kundeservice-indsatsen. 

Nogle få negativt stemte Trustpilot-anmeldere giver nemlig udtryk for, at de har oplevet utilfredsstillende lange ventetider på at komme igennem til en kundeservice-medarbejder. 

Ikke noget at klage over når det kommer kundeservice-afdelingens åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab yder god kundeservice, orienterer vi os naturligvis i, hvordan kundeservice-indsatsen beskrives af adskillige førstehåndskilder, men derudover kigger vi også på, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelig. 

Med andre ord kigger vi altså på, om kundeservice-afdelingen kan træffes i brede tidsrum, og på hvilke måder denne afdeling kan træffes, og på det område er der ikke meget at klage over hos Altid Energi. Her kan kundeservice-afdelingen nemlig både træffes via mail, en chat på hjemmesiden og telefon. 

For telefonisk henvendelse er det i øvrigt værd at bemærke, at åbningstiderne i den grad er godkendte. Som tingene er lige nu, lyder disse nemlig således:

  • Mandag-torsdag: 09:00-17:00
  • Fredag: 09.00-16.00.

Et yderst billigt elselskab for dig med et forbrug på under 5000 kWh årligt

Vi vil gerne rose Altid Energi for at byde på en produktportefølje, der er yderst overskuelig som forbruger. Ligeledes vil vi gerne rose Altid Energi for at være yderst gennemsigtige, når det kommer til at kommunikere priser og lignende.

Som tingene er lige nu, har Altid Energi blot et enkelt strømprodukt, hvor kundens pris følger her-og-nu-prisen på elbørsen, hvilket vil sige, at der er tale om en variabel elaftale. 

Altid Energi opererer ikke med noget spottillæg, men tjener deres penge via en fast abonnement-sats, der påvirkes af størrelsen på kundens årlige forbrug. 

Er dit forbrug under 5000 kWh årligt, vil din abonnement-sats blot være 18 kr. pr. måned, hvilket betyder, at Altid Energi vil være et af de billigste elselskaber for dig.

Er dit årlige forbrug derimod på mere end 12.000 kWh, hedder din abonnement-sats 98 kr. pr. md. og så er Altid Energi pludselig ikke noget synderligt konkurrencedygtige elselskab i et økonomisk perspektiv.

Sådan lyder priserne hos Altid Energi lige nu (februar 2025)

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Der findes efterhånden en del elselskaber, der lokker med medlemsfordele udover det sædvanlige. Det være sig eksempelvis muligheden for at erhverve sig fribilletter til sportsarrangementer og/eller adgang til flere tusinde rabatter.

Desværre er Altid Energi ikke et af disse elselskaber. De medlemsfordele, der følger med at få sin strøm fra Altid Energi, relaterer sig nemlig alle til kerneproduktet.

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele hos Altid Energi:

  • Ingen binding
  • Fornuftige priser 
  • Gratis oprettelse
  • Fornuftige kundeservice-vilkår.

Er du sikker på, at Altid Energi er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Fornuftigt ry på Trustpilot

I skrivende stund (februar 2025) har Altid Energi modtaget næsten 70 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet score på 4, hvilket svarer til bedømmelsen ‘god’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at Altid Energis forbrugeromdømme er overvejende godt, og at langt størstedelen af Altid Energis kunder er fint tilfredse med den service, som Altid Energi yder, og de produkter, som elselskabet udbyder. 

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad Altid Energi henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses Altid Energi for?

Isolerer vi de mest positivt stemte anmeldelser af Altid Energi, kan vi se, at de forhold, som Altid Energi særligt ofte roses for, vedrører, at elselskabet er pålideligt og et tiltrængt “protest”-elselskab i en lyssky branche.

Derudover roser adskillige Trustpilot-anmeldere Altid Energi for, at det er nemt at tilmelde sig, og at priserne er fornuftige.

Sidst, men ikke mindst får kundeservice – som vi har været inde på tidligere – også en del roser med på vejen. 

Hvad kritiseres Altid Energi for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at de kritikpunkter, der særligt hyppigst rettes imod Altid Energi, vedrører, at Altid Energi – jævnfør en række Trustpilot-anmeldere – foretager upræcise forbrugsestimater i forbindelse med aconto-opkrævninger, og at Altid Energis regninger ikke er særligt gennemskuelige. 

Derudover får Altid Energi også en del kritik for deres åbenmundede tilgang, hvor de ikke holder sig tilbage med at hænge konkurrenter, som de mener ikke gør tingene godt nok, ud. 

Blandt de mest pålidelige elselskaber i Danmark

Desværre har elselskabsnichen en tendens til at tiltrække moralsk fordærvede typer, der øjner hurtige penge, og som sjældent skeler til forbrugerens bedste, når bundlinjen skal øges.

Derfor vurderer vi altid pålidelighedsgraden for de elselskaber, vi anmelder, så vi forhåbentligt kan medvirke til, at så få som muligt ender hos et af de brodne kar.

Heldigvis er Altid Energi ikke et af disse. Tværtimod er Altid Energi et af de mest pålidelige elselskaber, der findes på markedet, og dette af adskillige årsager.

Dels skyldes det, at Altid Energi var blandt de elselskaber, der klarede sig allerbedst i TÆNKS store test af elselskaber i 2024. En test, hvor hele 20 elselskaber dumpede.

Derudover skyldes det, at Altid Energi er yderst gennemsigtige, når det kommer til at kommunikere priser og lignende. Ydermere skyldes det, at Altid Energi – modsat adskillige konkurrenter – ikke har været fedtet ind i nogen negative sager i medierne.

Når Altid Energi – trods ovenstående – ikke opnår topkarakter i forhold til ‘pålidelighed’, så skyldes det, at nogle få Trustpilot-anmeldere kritiserer Altid Energi for at udsende uforståelige regninger, hvor det ikke er tydeligt nok, hvorfor aconto-opkrævningerne har den størrelse, som de nu engang har.

Altid Energi FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Altid Energis billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement18 kr. pr. md,
*Estimeret pris pr. kWh2,39 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,914 kr. pr. kWh
– Transport 0,27 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh

Vær opmærksom på, at denne pris kun gælder for dem, der har et forbrug på under 5000 kWh årligt.

Altid Energi ejes af serieiværksætteren Werner Helmuth Storm Valeur.

For rigtig mange danskere vil Altid Energi være et billigt elselskab, ja. Dog er abonnement-satsen hos Altid Energi betinget af størrelsen på ens forbrug, og hvis du har et yderst højt årligt forbrug, vil der være en del elselskaber med mere økonomisk gunstige vilkår for dig end Altid Energi.

I vores øjne er Altid Energi et fornuftigt elselskab. Særligt hvis du er på jagt efter et pålideligt elselskab med fornuftige priser, er Altid Energi et glimrende valg.

Er du derimod på jagt efter et ekstremt klimavenligt elselskab med ekstraordinære medlemsfordele, findes der en række elselskaber, der er mere oplagte end Altid Energi. 

Kort opsummering

Hvis du er på jagt efter et pålideligt elselskab, der kan levere el til en skarp pris, så er Altid Energi ikke noget tosset valg. I hvert fald ikke hvis dit forbrug er under 5000 kWh årligt. I så fald er elselskabet nemlig blandt de billigste på markedet. 

Har du derimod et stort elforbrug, findes der en del elselskaber, der byder på mere økonomisk gunstige elaftaler, end Altid Energi gør. 

Udover pålidelighedsgraden og prisen leverer Altid Energi også på et fornuftigt niveau, når det kommer til kundeservice og forbrugeromdømme. Til gengæld er der plads til forbedring, hvad angår medlemsfordele og indsatsen på klimafronten. 

3.7/5

3.7

3.7/5

3.7

/5

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.