Spring til indhold

Anmeldelse af Bornholms Energi & Forsyning

Selvom Bornholms Energi & Forsyning – som vi for nemheds skyld vil omtale som BEOF i resten af anmeldelsen – har hovedkvarter i Rønne på Bornholm, kan du gøre brug af deres service alle steder i landet.

Om du bør gøre dette, kan du blive klogere på i det resterende i anmeldelsen, hvor vi vil redegøre for, hvordan BEOF præsterer som elselskab med afsæt i følgende parametre: miljøvenlighed, kundeservice, forbrugeromdømme, medlemsfordele, pris og pålidelighed.

Samlet bedømmelse

3.3

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

3.0

Ingen af BEOFs billigste elaftaler er grønne, hvilket naturligvis trækker ned i vores bedømmelse. Til gengæld trækker det op, at du – uanset hvilken elaftale du vælger hos BEOF – kan tilkøbe grøn strøm for et beskedent ekstrabeløb. 

Ligeledes trækker det op, at BEOF opererer med en udlodningspulje, som de gerne kaster efter grønne, lokale projekter, der aspirerer herom.

I skrivende stund (juni 2025) er beløbet, der udloddes til lokale projekter, der fremmer kultur, idræt og/eller bæredygtighed, på hele 500.000 kroner årligt. Dette beløb deles op og uddeles til flere forskellige projekter. 

Kundeservice

3.0

På BEOFs Trustpilot-side finder man adskillige Trustpilot-anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen roses. Billedet på Trustpilot er dog ikke entydigt positivt.

Man støder nemlig også på anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen kritiseres, hvilket indikerer, at nogle har gode oplevelser med kundeservice-personalet, mens andre har det modsatte. 

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, er denne på et godkendt niveau. BEOFs kundeservice kan nemlig træffes på både mail og telefon, og åbningstidsintervallerne for telefonisk henvendelse er nogenlunde brede.

Dog findes der elselskaber, hvis kundeservice-afdelinger byder på endnu mere attraktive åbningstider, end BEOF gør.

For at konkretisere BEOFs kundeservice-afdelings åbningstider kan vi informere om, at denne afdeling kan træffes telefonisk i følgende tidsrum:

  • Mandag, tirsdag og torsdag: 09:00-15:00
  • Fredag: 09:00-12:00.

Ry blandt forbrugerne

3.0

I skrivende stund har BEOF modtaget 25 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,5, hvilket svarer til ‘under middel’.

Dermed kan man vist godt konkludere, at BEOFs forbrugeromdømme – ifølge Trustpilot – kunne have været bedre. 

Dog er det værd at bemærke, at BEOF opnåede en ottende plads, da analyseinstituttet EPSI i 2024 undersøgte, hvilke elselskaber der havde de mest tilfredse kunder. 

En ottende plads lyder måske ikke voldsomt prangende, men denne placering var trods alt tilstrækkelig til, at BEOF klarede sig bedre end store spillere som Norlys og Andel Energi.

Medlemsfordele

3.0

BEOF byder på en særligt interessant medlemsfordel for dem, der bor på Bornholm. 

Som BEOF-kunde er du nemlig med til at støtte lokale initiativer på øen, og du har tilmed indflydelse på, hvilke projekter der modtager støtte fra udviklingspuljen. En pulje, vi allerede har omtalt en gang.

Udover ovenstående byder BEOF på følgende medlemsfordele:

  • Mulighed for grøn bornholmsk vindmølle-el
  • Ingen binding
  • Gratis oprettelse
  • Mulighed for én samlet elaftale for dem, der også har sommerhus.

Pris

3.5

Vilkårene for BEOFs billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 6,25 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 20 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dette betyder, at BEOF er et fornuftigt elselskab set med de økonomiske briller. 

Der findes nemlig adskillige elselskaber, der er dyrere end BEOF. Dog findes der også nogle få, der er billigere. 

Pålidelighed

4.5

Vi anser BEOF for at være et yderst pålideligt elselskab, og dette af flere årsager.

Dels skyldes det, at BEOF var blandt de bedst bedømte elselskaber, da TÆNK i 2024 udførte en stor test af el-leverandører. 

Derudover taler det for BEOFs pålidelighedsgrad, at oplysninger om abonnement-sats og spottillæg er lette at finde på BEOFs produktside. 

Sidst, men ikke mindst er det værd at bemærke, at BEOF – modsat adskillige kolleger – ikke har været fedtet ind i nogen negative sager i medierne.

I den sammenhæng er det dog værd at bemærke, at der for nogle år siden var en sag, hvor svindlere udgav sig for at være repræsentanter for BEOF og ringede til kunder og truede med at lukke deres strøm, men det kan man – i vores øjne – ikke rigtig stille BEOF til ansvar for. 

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

BEOF

I løbet af vores uddybende anmeldelse af BEOF dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer, når det kommer til kundeservice, ry blandt forbrugerne, medlemsfordele og pålidelighed. 

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til BEOF

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Spar 200 kr. på 1. regning

3.7

/5

3.9/5

Spottillæg: 8,8 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

3.8/5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Kundeservice-indsatsen får både ros og lidt kritik

På Trustpilot får BEOFs kundeservice-indsats både ros og kritik. 

De positivt stemte Trustpilot-anmeldere hævder, at kundeservice-personalet er høfligt og typisk i stand til at løse problemer ganske hurtigt, mens de Trustpilot-anmeldere, der skyder med skarpt efter kundeservice, hævder, at det er omstændigt og tidskrævende at komme i kontakt med kundeservice-personalet. 

Klarede sig fornuftigt i store brancheundersøgelse

I EPSIs seneste store undersøgelse af kundetilfredsheden i energisektoren opnåede BEOF en ottende plads

En ottende plads lyder måske ikke prangende, men man skal huske på, at elselskabsbranchen tæller mere end 50 elselskaber og set i det lys, er en ottende plads ikke så tosset igen.

Ligeledes er det værd at bemærke, at BEOFs samlede placering gjorde, at elselskabet – ifølge EPSIs undersøgelse – har mere tilfredse kunder end store spillere som Andel Energi og Norlys.

Her ses en oversigt over placeringer og karakterer i EPSIs store 2024-undersøgelse af kundetilfredshed i energisektoren.

Godkendt indsats når det kommer til tilgængelighed

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab kan siges at levere kundeservice på et tilfredsstillende niveau, nøjes vi ikke blot med at orientere os i, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om kvaliteten af den kundeservice, der ydes, og hvad relevante undersøgelser siger herom. Vi kigger nemlig også på graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen. 

Med det menes, at vi undersøger, i hvilke tidsrum og på hvilke måder en kundeservice-afdeling kan kontaktes og vurderer, om dette er tilfredstillende.

BEOF kan kontaktes via både mail og telefon, hvilket er godkendt. Ligeledes er det værd at bemærke, at du via BEOFs hjemmeside kan bede om at blive ringet op, hvis du ønsker at undgå en eventuelt telefonkø.

Når det kommer til tidspunkterne, hvor indenfor BEOFs kundeservice kan kontaktes telefonisk, er disse fornuftige, men ikke prangende. På nuværende tidspunkt vil du nemlig kunne træffe BEOFs kundeservice via telefon i følgende tidsrum:

  • Mandag, tirsdag og torsdag: 09:00-15:00
  • Fredag: 09:00-12:00.

En af de medlemsfordele, BEOF byder på, er særligt attraktiv for bornholmerne

BEOF bruger en del af overskuddet på en udviklingspulje, der tildeles lokale virksomheder, som arbejder for at fremme kultur, idræt eller bæredygtighed.

Ved at blive BEOF-kunde kan du dermed bidrage til at støtte lokale projekter inden for de netop omtalte kategorier. Og du vil i øvrigt ikke blot komme til at bidrage til at støtte lokale projekter; du vil tilmed kunne få indflydelse på, hvilke projekter der skal have støttekroner. Det er nemlig medlemmerne, der stemmer på de projekter, de synes, fortjener støttekronerne mest.

Herunder ses – i skrivende stund (juni 2025) – et udsnit af en afstemning, der skal afgøre, hvem der skal have 125.000 kroner i støtte.

Her ses et udsnit af de projekter, der kunne stemmes på i en afstemning omkring, hvem der skulle have 125.000 kroner i støttekroner (juni 2025)

At bidrage til støtte af lokale projekter er naturligvis mest interessant og attraktivt for bornholmerne. Der findes dog også en række andre medlemsfordele, der er relevante og interessante for alle, uanset geografisk placering – nærmere bestemt disse: 

  • Gratis oprettelse
  • Ingen binding
  • Mulighed for én samlet elaftale for dem, der også har sommerhus
  • Mulighed for grøn strøm. 

Et ry under middel

I skrivende stund har BEOF modtaget 25 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,5, hvilket svarer til ‘under middel’.

Dermed kan man vist godt konkludere, at BEOFs forbrugeromdømme – ifølge Trustpilot – kunne have været bedre. 

I det følgende dykker vi ned i, hvad BEOF henholdsvis roses for af de positivt stemte Trustpilot-anmeldere, og hvad elselskabet skoses for af de negativt stemte. 

Hvad roses BEOF for?

Isolerer vi de mest positivt stemte anmeldelser, som BEOF har fået, kan vi se, at rosen ofte omhandler BEOFs medarbejdere, der har løst et eller flere presserende problemer. Medarbejderne betegnes af flere som værende både høflige og hurtige til at løse udfordringer. 

Hvad kritiseres BEOF for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at de kritikpunkter, der hyppigst rettes mod BEOF, vedrører sløvhed i forskellige sammenhænge, at priserne er for høje, og at hjemmesiden er svær at navigere rundt på. 

Er du sikker på, at BEOF er det rette elselskab for dig?

…hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

BEOF er et yderst pålideligt elselskab

Elselskabsbranchen har desværre haft en tendens til at tiltrække en del moralsk fordærvede typer i løbet af de seneste år, og disse typer har set stort på kundernes bedste, når bundlinjen har skullet hæves. 

Ikke overraskende har den uhæderlige og umoralske adfærd fra en række brodne kar ført til adskillige negative sager i medierne, hvilket endvidere har ført til, at elselskabsbranchen som helhed har fået et lidt blakket ry, men det er faktisk ikke helt fair. Der findes nemlig en masse elselskaber, der agerer hæderligt og etisk forsvarligt, og et af disse er BEOF, som vi anser for at være et yderst pålideligt elselskab. 

At vi gør dette er der naturligvis adskillige årsager til. 

En af årsagerne er, at BEOF var blandt de bedst bedømte elselskaber, da TÆNK i 2024 testede samtlige elselskaber i branchen.

En anden årsag er, at BEOF er et dejligt gennemsigtigt elselskab, hvilket blandt andet kommer til udtryk ved, at informationer om spottillæg og abonnement-sats fremgår klart og tydeligt de steder på hjemmesiden, hvor det giver mening. 

Ligeledes taler det for BEOFs pålidelighedsgrad, at elselskabet ikke har været fedtet ind i nogen negative sager i medierne udover en enkelt, hvor svindlere ringede og truede kunder med at slukke for strømmen, mens de udgav sig for at være BEOF-ansatte. 

Dette, mener vi dog ikke, at BEOF på nogen måde kan gøres ansvarlige for.

Her ses et udsnit af en artikel fra Tv2Bornholm.dk, hvor den omtalte sag beskrives.

BEOF FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for BEOFs billigste elaftale således (vest-priser):

*Abonnement20 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,02 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,0625 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,549 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice7,5 kr. pr. betaling
– *Indbetalingskort55 kr. pr. betaling
– *MobilePay0 kr. pr. betaling
– *Kortbetaling0 kr. pr. betaling

BEOF er ejet af Bornholms Regionskommune.

I vores øjne er BEOF et fornuftigt elselskab, hvilket vores karakter (3,3 ud af 5 stjerner) også afspejler.

Særligt når det kommer til ‘pålidelighed’, fortjener BEOF ros, mens indsatsen på de andre parametre, vi lægger vægt på, er mere jævn, om end den dog bestemt er godkendt. 

Kort opsummering

BEOF er et nogenlunde godt elselskab, og særligt når det kommer pålidelighed leverer elselskabet varen. 

Når det kommer til pris, medlemsfordele, kundeservice og indsatsen på klimafronten er indsatsen dog mere det jævne.

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.