Spring til indhold

Anmeldelse af Cheap Energy

Cheap Energy er et elselskab, der stræber efter at udbyde nogle få simple og billige elprodukter. 

Elselskabet hed tidligere GNP Energy, men skiftede i 2025 navn.

I det resterende af anmeldelsen kan du blive klogere på, hvorvidt Cheap Energy lykkes med deres mission om at udbyde billig el samt få indsigt i, hvordan elselskabet præsterer, når det kommer følgende forhold: miljøvenlighed, kundeservice, forbrugeromdømme, medlemsfordele og pålidelighed.

Samlet bedømmelse

2.8

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

2.5

Som udgangspunkt er ingen af Cheap Energys elaftaler grønne, hvilket naturligvis trækker ned i vores bedømmelse af elselskabets indsats, når det kommer til ‘miljøvenlighed’.

Til gengæld trækker det op, at enhver, der tilmelder sig en elaftale hos Cheap Energy, kan tilvælge grøn strøm for et beskedent ekstra beløb pr. kWh. 

På nuværende tidspunkt (marts 2025) involverer og engagerer Cheap Energy sig desværre ikke i nogen nævneværdige grønne projekter, hvilket mange af konkurrenterne ellers gør, og dette spiller naturligvis også en rolle i forhold til, at Cheap Energy ikke opnår nogen synderligt god karakter i forhold til ‘miljøvenlighed’.

Kundeservice

3.0

I skrivende stund (marts 2025) har Cheap Energy blot eksisteret i nogle ganske få uger, og derfor er det også vanskeligt for os at fælde dom over elselskabets indsats på kundeservice-fronten. 

Antager vi, at Cheap Energys danske kundeservice-afdeling præsterer på samme niveau som den svenske, hvor Cheap Energy har eksisteret længere tid, er der dog ingen tvivl om, at der er plads til forbedring på kundeservice-fronten. 

På Cheap Energys svenske Trustpilot-side er der nemlig en række Trustpilot-anmeldere, der skyder med skarpt efter kundeservice-afdelingen. Som regel baserer kritikken sig på utilfredsstillende rådgivning, og/eller at det ganske enkelt er udfordrende at skabe kontakt til en kundeservice-medarbejder. 

Når ovenstående er sagt, er det vigtigt at indskyde, at kundeservice-indsatsen også får en del ros på Trustpilot, hvilket er afgørende for, at Cheap Energy trods alt opnår en middelgod karakter hos os i forhold til parameteret ‘kundeservice’.

Noget andet, der er afgørende herfor, er åbningstiderne, som er ganske fornuftige. Som tingene er lige nu, kan kundeservice-personalet nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet:

  • 08:00-11:45 og 13:00-16:00.

Ry blandt forbrugerne

2.0

Som bemærket er Cheap Energy et nyt brand i Danmark, og derfor har elselskabet på nuværende tidspunkt stort set ikke modtaget nogen danske anmeldelser på Trustpilot.

Til gengæld har elselskabet modtaget adskillige svenske anmeldelser.

I skrivende stund (marts 2025) har Cheap Energy modtaget næsten 350 anmeldelser og opnået en samlet karakter på 2,1 ud af 5 stjernet.

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at Cheap Energys forbrugeromdømme kunne have været væsentligt bedre, end er lige nu.

Medlemsfordele

2.0

Cheap Energy byder ikke på nogen medlemsfordele af ekstraordinær karakter. 

De medlemsfordele, som elselskabet byder på, relaterer sig nemlig alle på den ene eller anden måde til kerneproduktet, og i vores øjne er de mest attraktive følgende:

  • Ingen binding
  • Betaling efter forbrug
  • Vilkårsgaranti i 12 måneder, hvis du vælger den variable elaftale. 

Pris

4.0

Vilkårene for Cheap Energys billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 3,9 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 0 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed er Cheap Energy et af de absolut billigste elselskaber på markedet. Faktisk er elselskabet så billigt, at vi ikke kan lade være med at spekulere på, om de måske skruer op for priserne på et tidspunkt.

Det kan du dog være sikker på, at de i hvert fald ikke gør de første 12 måneder, såfremt du vælger deres variable elaftale. Med denne følger nemlig en aftalegaranti på et år.

Skruer de herefter op for prisen – hvilket er det indtryk, man efterlades med på Trustpilot – er dette ikke nogen katastrofe for dig, da vi i Danmark har frit elvalg, hvorfor du til den tid let vil kunne skifte kvit og frit til et andet elselskab.

At vi mistænker Cheap Energy for at skrue markant op for prisen, når aftalegarantien udløber, er forklaringen på, hvorfor Cheap Energy ikke opnår topkarakter i forhold til parameteret ‘pris’, selvom elselskabet som udgangspunkt udbyder en elaftale, som er blandt de absolut billigste på markedet.

Pålidelighed

3.0

Forløberen til Cheap Energy, GNP Energy, slap ganske fint igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvilket naturligvis trækker op i vores bedømmelse af elselskabets pålidelighed. Det samme gør det faktum, at Cheap Energy er overvejende gennemsigtige, når det kommer til priser og gebyrer. 

Til gengæld trækker det markant ned, at adskillige Trustpilot-anmeldere hævder, at Cheap Energy med tiden flytter deres kunder over på dyre elaftaler. 

Tilmelder du dig Cheap Energy, skal du derfor være meget opmærksom på, om du på et tidspunkt flyttes over på en ny elaftale og i så fald, hvad vilkårene for denne er. 

Fornuftige alternativer til Cheap Energy

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry

3.9

/5

3.9/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand

3.4

/5

3.4/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Cheap Energy

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Cheap Energy dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt. 

Vi nuancerer blandt andet, hvordan Cheap Energy slipper fra deres indsats på kundeserviceområdet, hvordan omdømmet er blandt forbrugerne, og hvilke medlemsfordele Cheap Energy byder på. 

Fordele

Ulemper

Kundeservice-indsatsen får både ros og kritik på Trustpilot

Da Cheap Energy er et nyt brand i Danmark, har elselskabet på nuværende tidspunkt (marts 2025) ikke modtaget synderligt mange danske anmeldelser på Trustpilot. 

Dog har elselskabet i længere tid været at finde i Sverige, og derfor findes der adskillige svenske anmeldelser af elselskabet. 

Hvis kundeservice-indsatsen i den danske filial, svarer til indsatsen i den svenske, er kundeservice-indsatsen på et nogenlunde niveau, hvor vi dog ikke kommer udenom, at der er plads til forbedring.

Blandt de svenske Trustpilot-anmeldelser af Cheap Energy finder vi nemlig dels en del anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen indsatsen, men også en anseelig mængde, hvor indsatsen skoses.

Isolerer vi de anmeldelser, hvor indsatsen roses, kan vi se, at både responstiden og kvaliteten af den rådgivning, der gives, fremhæves. Isolerer vi derimod de negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at kritikpunkterne af kundeservice ofte vedrører, at det kan være svært at komme i kontakt med en kundeservice-medarbejder.

Et eksempel på en anmeldelse, hvor Cheap Energys kundeservice-indsats roses. Anmeldelsen er oversat fra svensk.
Eksempel på en anmeldelse, hvor kundeservice-indsatsen kritiseres. Også denne anmeldelse er oversat fra svensk.

Godkendte åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab yder god kundeservice, orienterer vi os naturligvis i, hvordan kundeservice-indsatsen beskrives af adskillige førstehåndskilder, men derudover kigger vi også på, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelig. 

Med andre ord kigger vi altså på, om kundeservice-afdelingen kan træffes i brede tidsrum, og på hvilke måder denne afdeling kan træffes, og her leverer Cheap Energy på et godkendt niveau. 

Kundeservice-afdelingen kan nemlig både træffes via mail og telefon, og træffetiderne for telefonisk rådgivning er relativt brede – helt præcist følgende:

  • Mandag-fredag: 
    • 08:00-11:45
    • 13:00-16:00.

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Der findes efterhånden en del elselskaber, der lokker med medlemsfordele udover det sædvanlige. Det være sig eksempelvis muligheden for at erhverve sig fribilletter til sportsarrangementer og/eller adgang til flere tusinde rabatter.

Desværre er Cheap Energy ikke et af disse elselskaber. De medlemsfordele, der følger med til at være elkunde hos Cheap Energy, relaterer sig nemlig alle til kerneproduktet.

Dette betyder dog ikke, at medlemsfordelene, som Cheap Energy byder på, hverken er attraktive eller interessante, for det, mener vi, bestemt, at flere af dem er.  

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele, det potentielt følger med til at være elkunde hos Cheap Energy:

  • Ingen binding (gælder ikke alle strømpakker)
  • Skarpe priser
  • Mulighed for grøn strøm
  • Mulighed for at følge dit forbrug
  • Betaling efter forbrug.

Er du sikker på, at Cheap Energy er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Et dårligt ry på Trustpilot

Som vi efterhånden har bemærket en del gange, har Cheap Energy endnu ikke modtaget synderligt mange danske anmeldelser på Trustpilot. 

Derfor er vi nødsaget til at inddrage Cheap Energys svenske Trustpilot-side, da det er sandsynligt, at Cheap Energys danske afdeling leverer på et niveau, der svarer til det, som den svenske afdeling leverer på.

I skrivende stund (marts 2025) har Cheap Energy modtaget næsten 350 anmeldelser og opnået en samlet karakter på 2,1 ud af 5 stjernet.

Dermed er det vist ikke helt forkert at hævde, at Cheap Energys forbrugeromdømme kunne have været væsentligt bedre. 

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad Cheap Energy henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses Cheap Energy  for?

Isolerer vi de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, kan vi se, at Cheap Energy særligt hyppigt roses for indsatsen på kundservice-fronten samt elselskabets priser.

Hvad kritiseres Cheap Energy for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at de kritikpunkter, der særligt hyppigst rettes imod Cheap Energy, vedrører, at kundeservice til tider kan være svære at få fat på, at Cheap Energy opkræver uretfærdige gebyrer, og at elselskabet kan finde på at forhøje priserne urimeligt meget, når aftalevilkår-perioden udløber. 

Hverken noget ekstremt pålideligt eller upålideligt elselskab

Desværre har elselskabsnichen en tendens til at tiltrække depraverede typer, der øjner hurtige penge, og som hverken skeler til noget moralsk kompas eller kundernes bedste, når bundlinjen skal hæves.

Derfor vurderer vi altid pålidelighedsgraden for de elselskaber, vi anmelder, så vi forhåbentligt kan bidrage til, at så få som muligt ender hos et af de brodne kar.

Når det kommer til netop pålidelighedsgraden for Cheap Energy, så er denne på et godkendt niveau, men det er bestemt ikke nogen hemmelighed, at der er plads til forbedring på visse områder. 

Hvis vi starter med noget af det, der trækker op i forhold til pålidelighedsgraden, så er det værd at bemærke, at forløberen til Cheap Energy, GNP Energy, bestod TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvor hele 20 af kollegerne ellers dumpede.

Derudover trækker det op, at elselskabet er forholdsvis gennemsigtigt, når det kommer til at kommunikere priser, gebyrer og deslige. 

Som sagt er der dog også plads til forbedring på områder, og i den sammenhæng er det oplagt at nævne, at det naturligvis trækker ned, når vi støder på Trustpilot-anmeldere, der beskylder Cheap Energy for at hæve priserne til et urimeligt niveau, når aftalevilkår-perioden udløber. 

Derudover giver adskillige Trustpilot-anmeldelser udtryk for, at Cheap Energys svenske filial har opereret med urimelige gebyrer. Om dette er noget, der hører fortiden til, og om det bliver et problem i Danmark, må tiden vise.

Cheap Energy FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Cheap Energys billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement0 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,43 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,039 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,914 kr. pr. kWh
– Transport 0,27 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– Indbetalingskort29 kr. pr. betaling

Cheap Energy Danmark ApS ejes af Martin Henrik Gustafsson, Jimmy Lindberg og Magdalena Anna Kristina Lindberg.

Cheap Energy er et yderst billigt elselskab, hvor der dog må siges at være plads til forbedring inden for en række af de parametre, vi bedømmer elselskaber med afsæt i, eksempelvis ‘miljøvenlighed’ og ‘ry blandt forbrugerne’. Derudover er det lidt bekymrende, at en række Trustpilot-anmeldere beskylder Cheap Energy for med tiden at skrue markant op for priserne. 

Kort opsummering

Hvis det klart vigtigste for dig ved dit kommende elselskab er, at dette er billigt, så er Cheap Energy ikke noget tosset valg. 

Som tingene er lige nu, byder Cheap Energy nemlig på en række strømpakker, der i et økonomisk perspektiv er ekstremt attraktive, og det er faktisk, uanset om du er på jagt efter en elaftale, hvor prisen er variabel, eller du ønsker en fastpris-aftale. 

Værd at bemærke i den sammenhæng er det dog, at det ikke er sikkert, at disse strømaftaler forbliver billige for evigt. Adskillige Trustpilot-anmeldere beskylder nemlig Cheap Energy for med tiden at opjustere priserne. 

Hvor om alting er, opererer Cheap Energi med aftalegarantier – typisk på 6 eller 12 måneder, hvilket er din sikkerhed for, at dine vilkår i hvert fald ikke forandres inden for et på forhånd defineret tidsrum.

Som sagt er Cheap Energy et fornuftigt valg for dig, der primært søger et billigt elselskab, men søger du derimod et yderst pålideligt elselskab, der har et godt forbrugeromdømme samt ry for at yde kundeservice på et rigtig højt niveau, findes der væsentligt bedre alternativer. Et par gode bud kunne være Gasel samt OK

2.8/5

2.8

2.8/5

2.8

/5

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.