Spring til indhold

Anmeldelse af Cheap Energy

Cheap Energy er et elselskab, der stræber efter at udbyde nogle få simple og billige elprodukter. 

Elselskabet hed tidligere GNP Energy, men skiftede i 2025 navn.

I det resterende af anmeldelsen kan du blive klogere på, hvorvidt Cheap Energy lykkes med deres mission om at udbyde billig el samt få indsigt i, hvordan elselskabet præsterer, når det kommer følgende forhold: miljøvenlighed, kundeservice, forbrugeromdømme, medlemsfordele og pålidelighed.

Samlet bedømmelse

2.1

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

2.5

Som udgangspunkt er ingen af Cheap Energys elaftaler grønne, hvilket naturligvis trækker ned i vores bedømmelse af elselskabets indsats, når det kommer til ‘miljøvenlighed’.

Til gengæld trækker det op, at enhver, der tilmelder sig en elaftale hos Cheap Energy, kan tilvælge grøn strøm for et beskedent ekstra beløb pr. kWh. 

På nuværende tidspunkt (marts 2025) involverer og engagerer Cheap Energy sig desværre ikke i nogen nævneværdige grønne projekter, hvilket mange af konkurrenterne ellers gør, og dette spiller naturligvis også en rolle i forhold til, at Cheap Energy ikke opnår nogen synderligt god karakter i forhold til ‘miljøvenlighed’.

Kundeservice

3.0

I skrivende stund (marts 2025) har Cheap Energy blot eksisteret i nogle ganske få uger, og derfor er det også vanskeligt for os at fælde dom over elselskabets indsats på kundeservice-fronten. 

Antager vi, at Cheap Energys danske kundeservice-afdeling præsterer på samme niveau som den svenske, hvor Cheap Energy har eksisteret i længere tid, er der dog ingen tvivl om, at der er plads til forbedring på kundeservice-fronten. 

På Cheap Energys svenske Trustpilot-side er der nemlig en række Trustpilot-anmeldere, der skyder med skarpt efter kundeservice-afdelingen. Som regel baserer kritikken sig på utilfredsstillende rådgivning, og/eller at det ganske enkelt er udfordrende at skabe kontakt til en kundeservice-medarbejder. 

Når ovenstående er sagt, er det vigtigt at indskyde, at kundeservice-indsatsen også får en del ros på Trustpilot, hvilket er afgørende for, at Cheap Energy trods alt opnår en middelgod karakter hos os i forhold til parameteret ‘kundeservice’.

Noget andet, der er afgørende herfor, er åbningstiderne, som er ganske fornuftige. Som tingene er lige nu, kan kundeservice-personalet nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet:

  • 08:00-11:45 og 13:00-16:00.

Ry blandt forbrugerne

2.0

Som bemærket er Cheap Energy et nyt brand i Danmark, og derfor har elselskabet på nuværende tidspunkt stort set ikke modtaget nogen danske anmeldelser på Trustpilot.

Til gengæld har elselskabet modtaget adskillige svenske anmeldelser.

I skrivende stund (marts 2025) har Cheap Energy modtaget næsten 350 anmeldelser og opnået en samlet karakter på 2,1 ud af 5 stjernet.

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at Cheap Energys forbrugeromdømme kunne have været væsentligt bedre, end er lige nu.

Medlemsfordele

2.0

Cheap Energy byder ikke på nogen medlemsfordele af ekstraordinær karakter. 

De medlemsfordele, som elselskabet byder på, relaterer sig nemlig alle på den ene eller anden måde til kerneproduktet, og i vores øjne er de mest attraktive følgende:

  • Ingen binding
  • Betaling efter forbrug
  • Vilkårsgaranti i 12 måneder, hvis du vælger den variable elaftale. 

Pris

1.0

Vilkårene for Cheap Energys billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 59 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 99 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed er Cheap Energy et af de absolut dyreste elselskaber på markedet. 

Dog er det værd at bemærke, at Cheap Energy opererer med et yderst attraktivt introtilbud, hvor dine vilkår lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen
  • Abonnement: 0 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Som tingene er lige nu, kan du få disse aftalevilkår i seks måneder.

Pålidelighed

2.0

Forløberen til Cheap Energy, GNP Energy, slap ganske fint igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvilket naturligvis trækker op i vores bedømmelse af elselskabets pålidelighed.  

Til gengæld trækker det markant ned, at Cheap Energy benytter en tvivlsom rekrutteringspraksis, hvor de forsøger at lokke nye kunder i butikken ved at tilbyde en elaftale, som ved første øjekast forekommer at være yderst attraktiv i et økonomisk perspektiv. 

Ved nærmere gennemsyn erfarer man dog, at der er tale om et introtilbud, og at man – hvis man tilmelder sig elaftalen – ender med en af markedets dyreste elaftaler, når introtilbuddet udløber.

Heldigvis opererer Cheap Energy dog uden nogen bindingsperiode for deres variable elaftale, hvorfor du vil kunne søge væk fra Cheap Energu, når introtilbuddet udløber, hvis du – trods vores lunkne holdning til elselskabet – alligevel giver dette chancen.

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Cheap Energy

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Cheap Energy dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt. 

Vi nuancerer blandt andet, hvordan Cheap Energy slipper fra deres indsats på kundeserviceområdet, hvordan omdømmet er blandt forbrugerne, og hvilke medlemsfordele Cheap Energy byder på. 

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Cheap Energy

Pålidelig

4.0

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 3,75 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

0 kr. i abon. resten af året

3.7

/5

Rated 3.9 out of 5

Spottillæg: 9,46 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

Rated 4.2 out of 5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Kundeservice-indsatsen får både ros og kritik på Trustpilot

Da Cheap Energy er et nyt brand i Danmark, har elselskabet på nuværende tidspunkt (marts 2025) ikke modtaget synderligt mange danske anmeldelser på Trustpilot. 

Dog har elselskabet i længere tid været at finde i Sverige, og derfor findes der adskillige svenske anmeldelser af elselskabet. 

Hvis kundeservice-indsatsen i den danske filial, svarer til indsatsen i den svenske, er kundeservice-indsatsen på et nogenlunde niveau, hvor vi dog ikke kommer udenom, at der er plads til forbedring.

Blandt de svenske Trustpilot-anmeldelser af Cheap Energy finder vi nemlig dels en del anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen indsatsen, men også en anseelig mængde, hvor indsatsen skoses.

Isolerer vi de anmeldelser, hvor indsatsen roses, kan vi se, at både responstiden og kvaliteten af den rådgivning, der gives, fremhæves. Isolerer vi derimod de negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at kritikpunkterne af kundeservice ofte vedrører, at det kan være svært at komme i kontakt med en kundeservice-medarbejder.

Et eksempel på en anmeldelse, hvor Cheap Energys kundeservice-indsats roses. Anmeldelsen er oversat fra svensk.
Eksempel på en anmeldelse, hvor kundeservice-indsatsen kritiseres. Også denne anmeldelse er oversat fra svensk.

Godkendte åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab yder god kundeservice, orienterer vi os naturligvis i, hvordan kundeservice-indsatsen beskrives af adskillige førstehåndskilder, men derudover kigger vi også på, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelig. 

Med andre ord kigger vi altså på, om kundeservice-afdelingen kan træffes i brede tidsrum, og på hvilke måder denne afdeling kan træffes, og her leverer Cheap Energy på et godkendt niveau. 

Kundeservice-afdelingen kan nemlig både træffes via mail og telefon, og træffetiderne for telefonisk rådgivning er relativt brede – helt præcist følgende:

  • Mandag-fredag: 
    • 08:00-11:45
    • 13:00-16:00.

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Der findes efterhånden en del elselskaber, der lokker med medlemsfordele udover det sædvanlige. Det være sig eksempelvis muligheden for at erhverve sig fribilletter til sportsarrangementer og/eller adgang til flere tusinde rabatter.

Desværre er Cheap Energy ikke et af disse elselskaber. De medlemsfordele, der følger med til at være elkunde hos Cheap Energy, relaterer sig nemlig alle til kerneproduktet.

Dette betyder dog ikke, at medlemsfordelene, som Cheap Energy byder på, hverken er attraktive eller interessante, for det, mener vi, bestemt, at flere af dem er.  

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele, det potentielt følger med til at være elkunde hos Cheap Energy:

  • Ingen binding (gælder ikke alle strømpakker)
  • Skarpe priser
  • Mulighed for grøn strøm
  • Mulighed for at følge dit forbrug
  • Betaling efter forbrug.

Er du sikker på, at Cheap Energy er det rette elselskab for dig?

…hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Et dårligt ry på Trustpilot

Som vi efterhånden har bemærket en del gange, har Cheap Energy endnu ikke modtaget synderligt mange danske anmeldelser på Trustpilot. 

Derfor er vi nødsaget til at inddrage Cheap Energys svenske Trustpilot-side, da det er sandsynligt, at Cheap Energys danske afdeling leverer på et niveau, der svarer til det, som den svenske afdeling leverer på.

I skrivende stund (marts 2025) har Cheap Energy modtaget næsten 350 anmeldelser og opnået en samlet karakter på 2,1 ud af 5 stjernet.

Dermed er det vist ikke helt forkert at hævde, at Cheap Energys forbrugeromdømme kunne have været væsentligt bedre. 

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad Cheap Energy henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses Cheap Energy  for?

Isolerer vi de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, kan vi se, at Cheap Energy særligt hyppigt roses for indsatsen på kundservice-fronten samt elselskabets priser.

Hvad kritiseres Cheap Energy for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at de kritikpunkter, der særligt hyppigst rettes imod Cheap Energy, vedrører, at kundeservice til tider kan være svære at få fat på, at Cheap Energy opkræver uretfærdige gebyrer, og at elselskabet kan finde på at forhøje priserne urimeligt meget, når aftalevilkår-perioden udløber. 

Relativt upålideligt elselskab

Desværre har elselskabsnichen en tendens til at tiltrække depraverede typer, der øjner hurtige penge, og som hverken skeler til noget moralsk kompas eller kundernes bedste, når bundlinjen skal hæves.

Derfor vurderer vi altid pålidelighedsgraden for de elselskaber, vi anmelder, så vi forhåbentligt kan bidrage til, at så få som muligt ender hos et af de brodne kar.

Når det kommer til netop pålidelighedsgraden for Cheap Energy, så er der desværre plads til forbedring…

Hvis vi dog starter med noget af det, der trækker op i forhold til pålidelighedsgraden, så er det værd at bemærke, at forløberen til Cheap Energy, GNP Energy, bestod TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvor hele 20 af kollegerne ellers dumpede.

Hvis vi derimod kigger på vækstpunkterne i forhold til pålidelighedsgraden, er det værd at bemærke, at adskillige Trustpilot-anmeldere giver udtryk for, at Cheap Energys svenske filial har opereret med urimelige gebyrer. 

Derudover trækker det i den grad ned, at Cheap Energy kamuflerer, at de prisvilkår, der fremgår tydeligst på deres hjemmeside, relaterer sig til et introtilbud. 

Dermed er det sandsynligt, at adskillige potentielle kunder ender med at tilmelde sig Cheap Energy med en fejlagtig tro på, at de vilkår, de præsenteres for, er varige på den lange bane. Men det er de – som bemærket – desværre bare ikke… 

De attraktive vilkår, som Cheap Energy lokker med, gælder blot – som tingene er lige nu – en begrænset periode. Herefter ender man på en elaftale, der er alt andet end økonomisk attraktiv.

Cheap Energy FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Cheap Energys billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement99 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,56 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,59 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,731 kr. pr. kWh
– Transport 0,174 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– *Indbetalingskort0 kr. pr. betaling
– *Bankoverførsel0 kr. pr. betaling

Cheap Energy Danmark ApS ejes af Martin Henrik Gustafsson, Jimmy Lindberg og Magdalena Anna Kristina Lindberg.

I vores øjne er Cheap Energy ikke noget synderligt godt elselskab, nej. Dette afspejles også i den karakter (2,1 ud af 5 stjerner), vi har tildelt elselskabet.

Kort opsummering

Cheap Energy er – i vores øjne – ikke noget synderligt godt elselskab.

Faktisk er der ikke et eneste parameter, hvor indenfor Cheap Energy excellerer, og der findes en række parametre, hvor der virkelig må siges at være plads til forbedring for Cheap Energy.

Det være sig blandt andet pris- og pålidelighedsparameteret.

Rated 2.1 out of 5

2.1

Rated 2.1 out of 5

2.1

/5

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de mere end femten elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab involverer sig i grønne projekter. Det kunne eksempelvis være ved at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller ved at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter. 

Derudover trækker det også op, hvis et elselskab investerer i grønne certifikater. 

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er. 

Derudover undersøger vi naturligvis også, om et elselskab opererer med andre gebyrer end disse.

Pålidelighed

Vi kommer desværre ikke udenom, at der findes en del brodne kar i elselskabsnichen. Derfor mener vi også, at et kriterium som ‘pålidelighed’ i den grad har sin berettigelse. Med et sådant kriterium sørger vi nemlig for, at vores samlede karaktergivning kommer til at afspejle, hvilke elselskaber der er ærlige og hæderlige, og hvilke der er uærlige og luskede.

Når vi skal vurdere, i hvilket omfang et elselskab kan siges at være ‘pålideligt’, kigger vi på en række forskellige forhold. Dels kigger vi på, om elselskabet er gennemsigtige i deres kommunikation omkring priser, gebyrer, bindingsperioder og deslige. Hvis et elselskab har skjulte gebyrer eller lignende, trækker dette naturligvis gevaldigt ned i vores bedømmelse af elselskabets pålidelighed.

Derudover kigger vi på, om elselskabet har haft dårlige mediesager, hvor elselskabets anløbne moral udstilles. Vi kigger også på, om elselskabet har opnået fornuftige anmeldelser hos TÆNK, ligesom vi orienterer os, om Forbrugerombudsmanden har rettet kritik mod elselskabet.

Ydermere kigger vi på ejerforhold. Hvis et elselskab ejes af en person med et blakket omdømme, italesættes dette naturligvis og vægtes negativt i forhold til karaktergivningen.

Sidst, men ikke mindst beror vores karaktergivning på elselskabets generelle omdømme blandt aktører i branchen.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.