Spring til indhold

Anmeldelse af Clever (som elselskab)

Clever er primært kendt som udbyder af ladeløsninger, men faktisk er ladeløsninger ikke det eneste, som du finder på Clevers hylder.

Clever fungerer nemlig også som et elselskab, og i det resterende af anmeldelsen her kan du blive klogere på, hvordan Clever slipper fra rollen som strømudbyder.

Samlet bedømmelse

3.6

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

3.5

Clever byder desværre ikke på nogen strømaftaler, der kan siges at være grønne, hvilket naturligvis trækker lidt ned i vores bedømmelse af elselskabets indsats, når det kommer til miljøvenlighed.

Til gengæld trækker det gevaldigt op, at Clever støtter samt involverer sig i forskellige grønne projekter, eksempelvis opførelser af solcelleparker.

Derudover trækker det også op, at Clever udbyder ladeløsninger og generelt set appellerer meget til elbilejere, da dette uden tvivl bidrager til accelerering af den grønne omstilling.

Kundeservice

4.0

Kundeservice-indsatsen får en del ros på Trustpilot. Adskillige positivt stemte Trustpilot-anmeldere beretter om gode oplevelser med personalet, der beskrives som vidende, hjælpsomt og høfligt. 

Vi kommer dog ikke udenom, at i kundeservice-indsatsen også får en del kritik. I en anseelig mængde Trustpilot-anmeldelser fremgår det nemlig, at ventetiden på at komme igennem til kundeservice-personalet i nogle perioder er utilfredsstillende lang.

Det være sig ofte perioder, hvor Clever ændrer aftalevilkår eller lignende, hvilket – ikke så overraskende – fører til flere spørgsmål end vanligt fra kunder og potentielle kunder. 

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, leverer Clever på et fint niveau. Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk i relativt brede tidsrum samtlige hverdage – nærmere bestemt følgende:

  • Mandag, tirsdag og torsdag: 08:30-15:30
  • Onsdag: 09:30-15:30
  • Fredag: 08:30-14:30.

Derudover kan afdelingen også træffes via en kontaktformular for dem, der ønsker skriftlig vejledning.

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund har Clever modtaget mere end 8.700 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,3, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Clevers kunder er yderst begejstrede for Clevers produkter og serviceniveau.

Medlemsfordele

3.0

Om Clever som elselskab byder på interessante medlemsfordele eller ej, afhænger af, hvorvidt du er elbilejer eller ej.

Hvis ikke du er elbilejer, er Clever ikke noget særligt attraktivt valg som elselskab, når det kommer til medlemsfordele. Hvis du derimod er, byder Clever på en række spændende fordele for dig, eksempelvis følgende:

  • Mulighed for at få adgang til intelligente ladeløsninger
  • Mulighed for at slippe for udlæg for din ladeboks’ forbrug (dette kræver naturligvis, at du vælger Clever som din ladeløsningsudbyder)
  • Betaling efter forbrug
  • Strøm uden spottillæg. 

Pris

2.5

Clever byder blot på én elaftale, og prisvilkårene for denne lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen
  • Abonnement: 59 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dette betyder, at Clever ikke er noget synderligt konkurrencedygtigt elselskab, når det kommer til prisen.

Den relativt høje abonnement-sats, som Clever opererer med, gør, at elselskabet er særligt dyrt for dem med et lille elforbrug. 

For dem med et stort elforbrug er Clever dog faktisk ikke et så tosset elselskab igen, hvis man tager de økonomiske briller på.

Pålidelighed

4.0

Modsat adskillige kolleger bestod Clever TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvilket naturligvis trækker op i forhold til vores vurdering af elselskabets pålidelighed. 

Clever bestod dog ikke med bravur, men klarede sig derimod igennem med en middelgod karakter. Dette trækker naturligvis lidt ned.

Til gengæld trækker det op, at Clever er ganske transparante, når det kommer til at oplyse spottillæg-satser, abonnement-satser og eventuelle gebyrer. 

Ligeledes er det værd at bemærke, at Clever – modsat adskillige kolleger – ikke har været involveret i nogen negative sager i medierne i adskillige i år.

Fornuftige alternativer til Clever

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry

3.9

/5

3.9/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand

3.4

/5

3.4/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Clever

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Clever udpensles en række af de forhold, vi allerede har afdækket. Med andre ord betyder det, at du blandt andet vil kunne lære endnu mere om blandt andet Clevers indsats på kundeservice-området samt Clevers forbrugeromdømme.  

Fordele

Ulemper

Fornuftig indsats på kundeservice-fronten

Kundeservice-indsatsen får en del ros på Trustpilot, og det er tydeligt, at denne indsats spiller en betydende rolle i forhold til, at Clever overordnet set – i hvert i skrivende stund (februar 2025) – har opnået en rigtig flot samlet karakter på Trustpilot. 

Generelt set beskrives kundeservice-personalet som løsningsorienteret, høfligt og hjælpsomt. 

Selvom kundeservice-indsatsen høster en del ros på Trustpilot, kommer vi ikke dog udenom, at indsatsen til tider også får lidt kritik. Som regel omhandler kritikken, at det i perioder tager lang tid at komme igennem til en ledig kundeservice-medarbejder, og at svar-tiden ved skriftlige henvendelser af og til er utilfredsstillende lang. 

Eksempel på en af de positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, hvor kundeservice får ros
Ikke alle Trustpilot-anmeldere er dog lige begejstrede for kundeservice-indsatsen. En række beklager sig nemlig over, at de har svært ved at trænge igennem til en kundeservice-medarbejder.

Fornuftige åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab kan siges at yde kundeservice på et højt niveau, orienterer vi os ikke blot i, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om kundeservice-indsatsen; vi undersøger også, i hvilke tidsrum og på hvilke måder kundeservice-afdelingen kan kontaktes, og vurderer, om disse tidsrum og måder kan siges at være tilfredsstillende.

I Clevers tilfælde er både de tidsrum, hvor indenfor kundeservice-afdelingen kan træffes, samt måderne, hvorpå afdelingen kan træffes, godkendte i vores optik.

Som tingene er lige nu, kan Clevers kundeservice-afdeling træffes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere specifikt følgende: 

  • Mandag, tirsdag og torsdag: 08:30-15:30
  • Onsdag: 09:30-15:30
  • Fredag: 08:30-14:30.

Udover at afdelingen kan træffes telefonisk, kan den naturligvis også træffes skriftligt. Skriftlig henvendelse sker via en kontaktformular på Clevers hjemmeside. 

Fin FAQ-sektion

Det er dog langt fra sikkert, at det er nødvendigt for dig at rette henvendelse til Clevers kundeservice-personale for at få svar på eventuelle spørgsmål, du måtte have om Clever. 

Elselskabet har nemlig kreeret en fyldig FAQ-sektion, hvor du blandt andet kan finde velskrevne svar på følgende spørgsmål: 

  • Kan jeg få strøm til en fast pris pr. kWh hos Clever?
  • Hvordan forstår jeg min elregning fra Clever Power?
  • Hvad er bindingsperioden på Clever Power?
På Clevers hjemmeside finder du en FAQ-sektion. Via denne kan du stille spørgsmål om Clever og Clevers produkter, og hvis Clever allerede har afdækket svaret til dit spørgsmål, fremkommer en artikel, hvori du finder netop dette svar.

Er du sikker på, at Clever er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De bedste ladeløsninger

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Interessante medlemsfordele til elbilejere

Clever er et særligt populært elselskab blandt elbilejere, og dette giver rigtig god mening, da en række af de mest interessante medlemsfordele, som Clever byder på, er forbeholdt dem, der ejer en elbil. 

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele, som Clever potentielt byder på: 

  • Mulighed for at få adgang til intelligente ladeløsninger
  • Mulighed for at slippe for udlæg for ens ladeboks’ forbrug (dette kræver naturligvis, at man vælger Clever som din ladeløsningsudbyder)
  • Betaling efter forbrug
  • Strøm uden spottillæg. 

Rigtig fint ry på Trustpilot

I skrivende stund (februar 2025) har Clever modtaget mere end 8.700 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,3, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Clevers kunder er yderst begejstrede for Clevers produkter og serviceniveau.

Når det kommer til Clevers Trustpilot, er det naturligvis værd at bemærke, at mange af dem, der har anmeldt Clever, er Clevers ladeløsningskunder. 

Derfor afspejler Clevers samlede Trustpilot-karakter nødvendigvis ikke Clevers elkunders holdning til Clever.

I det følgende kigger vi nærmere på, hvad Clever henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses Clever for?

Isolerer man de mest positive anmeldelser, erfarer man, at Clever særligt ofte roses for kundeservice-indsatsen og serviceniveauet generelt.

Derudover roser adskillige Trustpilot-anmeldere Clever for at byde på ekstremt smarte ladeløsninger, ligesom en række Trustpilot-anmeldere begejstrede giver udtryk for, at de synes, at Clevers ladeløsningsmontører udfører et professionelt og stykke arbejde. 

Hvad kritiseres Clever for?

Isolerer man de mest negativt stemte anmeldelser, kan man se, at de kritikpunkter, der går igen angående Clever, vedrører, at der i perioder er lange ventetider på at komme igennem til kundeservice, og at det sommetider halter lidt med kommunikationen generelt. 

Flere fortæller, at de – efter adskillige dages tid efter en bestilling – endnu ikke har fået besked om, hvornår Clever har tænkt sig at levere det produkt, som kunderne har bestilt.

Pålideligheden fejler ikke noget, hvis du spørger os

Elselskabsbranchen har desværre en tendens til at tiltrække moralsk forkvaklede typer, der øjner lette penge, og som hverken skeler til moral, etik, eller hvad der er bedst for forbrugeren, når bundlinjen skal hæves.

Da vi naturligvis ikke ønsker, at vores besøgende ender hos et af de brodne kar, vurderer vi altid graden af pålidelighed for de elselskaber, vi anmelder, og heldigvis er Clever – i vores øjne – et af de elselskaber, du godt kan stole på.

Denne konklusion er vi kommet frem til af adskillige årsager. 

Dels skyldes det, at Clever er et stort brand, hvortil der knytter sig en del troværdighed. Dernæst skyldes det, at Clever – modsat 20 af sine kolleger – bestod TÆNKs store test af elselskaber i 2024, om end Clevers testresultat ikke var decideret prangende.

Derudover skyldes det, at Clever generelt set er gennemsigtige, når det kommer til at oplyse om abonnement-sats, spottillæg-satser samt eventuelle gebyrer.

Sidst, men ikke mindst anser vi Clever for at være et overvejende pålideligt elselskab, fordi Clever – igen modsat adskillige konkurrenter – ikke har været involveret i nogen negative sager i medierne i en del år. 

Clever FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Clevers billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement59 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,39 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,914 kr. pr. kWh
– Transport 0,27 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– BetalingsserviceUkendt
– IndbetalingskortUkendt

I skrivende stund (februar 2025) ejes Clever af Andel samt NRGi. Andel ejer 94,9 % af Clever, mens NRGi ejer de resterende 5,1 %.

Kort opsummering

Clever leverer på et fint niveau inden for en del af de parametre, vi bedømmer elselskaber med afsæt i. Eksempelvis leverer Clever en god indsats på kundeservice-fronten, ligesom vi ej heller har meget at udsætte på graden af pålidelighed for Clever.

Træerne vokser dog ikke helt ind i himlen, for vi kommer ikke udenom, at der findes en række parametre, hvor indenfor Clever på ingen måde leverer til UG. Et af disse er pris.

Som tingene er lige nu, er Clever nemlig et ret dyrt elselskab, så hvis du er på jagt efter et billigt elselskab, findes der altså en række mere oplagte kandidater end Clever. Det kunne eksempelvis være Gasel samt Budget Energi

Er prisen ikke det vigtigste for dig, når du vælger elselskab, og hvis du samtidig er elbilejer – et segment, som Clever særligt appellerer til takket være en række interessante medlemsfordele – er Clever dog ikke noget tosset valg som elselskab. 

Clever logo 300x150
3.6/5

3.6

/5

Clever logo 300x150
3.6/5

3.6

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.