Spring til indhold

Anmeldelse af DCC Energi

DCC Energi er en energivirksomhed, der – foruden elaftaler – udbyder blandt andet varmepumper, ladebokse og naturgas.

Hos Eltjek24.dk er vi dog primært interesserede i strøm, og derfor kommer vores anmeldelse af DCC Energi mestendels til at tage afsæt i, hvordan denne energivirksomhed præsterer som elselskab. 

I det resterende af anmeldelsen kan du blive klogere på, hvordan DCC Energi præsterer som elselskab inden for blandt andet følgende parametre: miljøvenlighed, kundeservice, forbrugeromdømme, pris og pålidelighed. 

Samlet bedømmelse

3.7

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

3.5

Den billigste elaftale hos DCC Energi er desværre ikke grøn, hvilket naturligvis trækker lidt ned i vores bedømmelse af DCC Energis indsats på klimaområdet. 

Til gengæld trækker det op, at du for en beskeden merudgift pr. kWh – hvis vi sammenligner med den billigste elaftale – kan få en grøn elaftale hos DCC Energi. 

Ligeledes trækker det op, at DCC Energi udbyder en række produkter, der bidrager til at accelerere den grønne omstilling. Det være sig eksempelvis varmepumper samt ladebokse. Dog trækker det naturligvis ned, at der på DCC Energis digitale hylder også findes produkter, der på ingen måde er grønne, eksempelvis fyringsolie.

Til gengæld trækker det gevaldigt op, at DCC Energi har udarbejdet en omfattende bæredygtighedspolitik, hvor et af målene – som vi dog gerne havde set var endnu mere ambitiøst – blandt andet lyder:

  • Energivirksomheden ønsker at mindske CO2-udledningen fra deres produkter.

Heldigvis har DCC Energi ikke blot defineret nogle klimamål; energivirksomheden har også udarbejdet en konkret og omfattende handleplan, der skal muliggøre, at disse mål nås. Denne handleplan finder du her.

Kundeservice

4.5

I skrivende stund (marts 2025) har DCC Energi opnået en rigtig flot samlet karakter på Trustpilot, og dette skyldes blandt andet, at DCC Energi i langt de fleste tilfældet leverer varen på kundeservice-fronten.

Rigtig mange af de positivt stemte anmeldelser, man finder på DCC Energis Trustpilot-side, er nemlig skrevet af folk, der har haft gode oplevelser med kundeservice-personalet. Et personale, generelt set beskrives som værende hjælpsomt, vidende, kvikt, høfligt og venligt. 

Når det kommer til tilgængeligheden af DCC Energis kundeservice-afdeling, er der heller ikke meget at klage over. 

Denne afdeling kan nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende: 

  • 08:00-16:00.

Ønsker du skriftlig vejledning frem for telefonisk vejledning, kan dette naturligvis også lade sig gøre. Du kan nemlig altid sende DCC Energi en mail. 

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund (marts 2025) har DCC Energi modtaget næsten 600 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,6 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at DCC Energis kunder langt henad vejen er yderst tilfredse med den service, som DCC Energi yder, og de produkter, energivirksomheden udbyder. 

Medlemsfordele

2.5

DCC Energi byder på et par fine medlemsfordele, hvoraf samtlige dog knytter sig til kerneproduktet på den ene eller anden måde.

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest attraktive medlemsfordele, der knytter sig til at blive elkunde hos DCC Energi:

  • Intet oprettelsesgebyr
  • Ingen binding
  • Månedlig betaling
  • Mulighed for produktionsaftale, hvis du har solceller
  • Fornuftige kundeservice-vilkår.

Udover muligheden for at få en produktionsaftale som indehaver af solceller må ovenstående medlemsfordele anses som ret basale, og derfor bliver det ikke til en højere karakter for DCC Energi, end det gør, inden for dette parameter.

Pris

3.0

Vilkårene for DCC Energis billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 7 øre pr. kWh i spottillæg + 1,13 øre pr. kWh i handelsomkostninger
  • Abonnement: 25 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed befinder DCC Energi sig prismæssigt et sted i det store midterfelt.

I perioder opererer DCC Energi dog med attraktive introtilbud, der gør, at elselskabet – i hvert fald i en tidsbegrænset periode – er ganske attraktivt i et økonomisk perspektiv.

Pålidelighed

4.0

Som elselskab er DCC Energi så nyt, at det desværre ikke tilhørte den pulje af elselskaber, som TÆNK testede i forbrugerrådsorganisationens store test af elselskaber i 2024, hvor hele 20 elselskaber dumpede.

Var DCC Energi blevet testet af TÆNK, er vi dog ret sikre på, at DCC Energi havde bestået, og det skyldes blandt andet, DCC Energi er overvejende gennemsigtige i forhold til at oplyse om priser, gebyrer og lignende. Noget, som ligeledes trækker op i vores vurdering af DCC Energis grad af pålidelighed. 

Derudover er det også styrkende for DCC Energis pålidelighed, at energivirksomhedens Trustpilot antyder, at kunderne bliver behandlet godt og respektfuldt.

Sidst, men ikke mindst er det værd at fremhæve, at DCC Energi – modsat adskillige konkurrenter – ikke har været impliceret i nogen negative sager i medierne. 

Fornuftige alternativer til DCC Energi

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry

3.9

/5

3.9/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

Populær

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand

3.4

/5

3.4/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

DCC Energi

I løbet af vores uddybende anmeldelse af DCC Energi dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt. 

Vi nuancerer blandt andet, hvordan DCC Energi slipper fra deres indsats på kundeserviceområdet, hvordan omdømmet er blandt forbrugerne, og hvilke medlemsfordele DCC Energi byder på. 

Fordele

Ulemper

Flot indsats på kundeservice-fronten

DCC Energis kundeservice-indsats høster adskillige rosende gloser på energivirksomhedens Trustpilot-side, og denne indsats bærer en stor del af æren for, at DCC Energi har opnået en så flot samlet Trustpilot-karakter, som energivirksomheden nu engang har. 

Generelt set beskrives DCC Energis kundeservice-personale som værende venligt, vidende, høfligt og kvikt. 

Ikke meget at klage over, hvad angår tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab yder god kundeservice, orienterer vi os naturligvis omkring, hvordan kundeservice-indsatsen beskrives af adskillige førstehåndskilder, men derudover kigger vi også på, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelig. 

Med andre ord kigger vi altså på, om kundeservice-afdelingen kan træffes i brede tidsrum, og på hvilke måder denne afdeling kan træffes, og når det kommer til tilgængelighed, er der virkelig ikke noget at klage over hos DCC Energi.

Kundeservice-afdelingen kan nemlig både træffes via mail og telefon, og åbningstiderne for telefonisk rådgivning er ganske brede – helt præcist lyder disse nemlig som følger:

  • 08:00-16:00.

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Efterhånden findes der en del elselskaber, som lokker med medlemsfordele udover det sædvanlige. Dette kunne eksempelvis være adgang til eksklusive rabatter til webshops og lignende.

DCC Energi er desværre ikke et af disse elselskaber. Her lokker man nemlig udelukkende med medlemsfordele, der på den ene eller anden måde relaterer sig til kerneproduktet.

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest attraktive medlemsfordele, der følger med at være elkunde hos DCC Energi:

  • Ingen binding
  • Mulighed for at få grøn strøm
  • Gratis oprettelse
  • Månedlig betaling
  • Fornuftige kundeservice-vilkår
  • Mulighed for produktionsaftale for de kunder, der har solceller.

Er du sikker på, at DCC Energi er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Strålende ry på Trustpilot

I skrivende stund har DCC Energi modtaget næsten 600 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,6 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at DCC Energis forbrugeromdømme er rigtig, rigtig godt.

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad DCC Energi henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses DCC Energi for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser på DCC Energis Trustpilot-side, erfarer man, at energivirksomheden særligt hyppigt roses for sin indsats på kundeservice-fronten, og at leveringen af produkter som regel foregår 100 % efter planen.

Hvad kritiseres DCC Energi for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelser på DCC Energis Trustpilot-side, kan vi se, at der som sådan ikke er nogen tendenser i forhold til, hvad DCC Energi kritiseres for. De relativt få kritiske anmeldelser, der er, peger nemlig i mange forskellige retninger. 

Nogle få klager over, at DCC Energi har lidt for friske og anmassende sælgere ansat. Andre brokker sig over, at de har fået leveret mere olie, end de har bestilt, og atter andre kritiserer DCC Energi for at tage overpriser for nogle af energivirksomhedens ydelser. 

Vi ser ingen tegn på, at DCC Energi skulle være et upålideligt elselskab

I 2024 udførte TÆNK en grundig test af – på daværende tidspunkt – samtlige aktive elselskaber. DCC Energi tilføjede dog først elaftaler til deres produktportefølje, efter at TÆNK havde testet elselskaber, og derfor var DCC Energi af gode grunde ikke en del af den pulje af elselskaber, som forbrugerorganisationen testede. 

Havde DCC Energi været en del af denne pulje, forestiller vi os, at DCC Energi – modsat 20 af kollegerne – ville have bestået testen. Denne forestilling baserer sig på en række forhold, blandt andet at DCC Energi er overvejende gennemsigtige, når det kommer til at oplyse om gebyrer, spottillæg og lignende. 

Derudover har DCC Energi – igen modsat adskillige kolleger – ikke været fedtet ind i nogen negative sager i medierne. 

Ovenstående er naturligvis forhold, der trækker op i vores bedømmelse af DCC Energis pålidelighed. Det samme gør det faktum, at DCC Energi har et fortrinligt omdømme på Trustpilot, og man via denne platform får et indtryk af, at DCC Energi overordnet set behandler deres kunder både godt og respektfuldt.

DCC Energi FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for DCC Energis billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement25 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,28 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,07 kr. pr. kWh
– *Handelsomkostninger0,0113 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,786 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– Betalingsservice9,95 kr. pr. betaling
– Indbetalingskort29 kr. pr. betaling

DCC Energi ejes af irske DCC og det danske andelsselskab DLG.

I vores øjne er DCC Energi et nogenlunde elselskab. Elselskabet leverer særligt fint inden for parametrene ‘kundeservice’ og ‘forbrugeromdømme’, mens der er plads til forbedring, når det kommer til medlemsfordele og priserne.

Når det er sagt, er det vigtigt for os at indskyde, at der bestemt findes adskillige elselskaber, der er dyrere end DCC Energi. Dog findes der også en del, som er billigere. 

Kort opsummering

DCC Energi er overordnet set et fornuftigt elselskab, der særligt leverer varen, når det kommer til ‘kundeservice’ og ‘forbrugeromdømme’. 

Når det kommer til parametre som ‘miljøvenlighed’ og ‘pris’, leverer DCC på et godkendt niveau, men vi kommer ikke udenom, at der findes en del elselskaber, der er både billigere, og som også byder på mere interessante medlemsfordele, end DCC Energi gør. Dette gælder eksempelvis for elselskaberne Gasel og b.energy

3.7/5

3.7

3.7/5

3.7

/5

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.