Spring til indhold

Anmeldelse af enkel energi

Ifølge enkel energi selv er enkel energi et moderne elselskab, der prioriterer gennemsigtighed, enkelhed og innovative løsninger enormt højt. 

Om enkel energi lever op til egne lovprisninger og samtidigt er et elselskab, der passer til dig, kan du stensikkert blive klogere på i det følgende, hvor vi redegør for, hvordan enkel energi leverer inden for følgende parametre: miljøvenlighed, kundeservice, ry blandt forbrugerne, medlemsfordele, pris og pålidelighed.

Samlet bedømmelse

4.2

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

4.0

Enkel energi er et elselskab, der leverer et solidt bidrag til den grønne omstilling, hvilket kommer til udtryk på flere områder.

Det kommer blandt andet til udtryk ved, at elselskabet i skrivende stund blandt andet byder på en elaftale, der lader dig støtte den danske natur med 20 kr. hver eneste måned.

Dog bør det bemærkes, at den billigste elaftale hos enkel energi ikke kan betegnes som synderligt grøn. Dette trækker naturligvis en smule ned i vores bedømmelse.

Til gengæld trækker det voldsomt op, at enkel energi har udviklet en yderst attraktiv og innovativ løsning til elbilejere, der muliggør, at grøn og overskydende strøm prioriteres.

Kundeservice

4.0

I skrivende stund (oktober 2025) har enkel energi opnået en samlet karakter på 4,5 ud af 5 på Trustpilot, og dette skyldes i høj grad kundeservice-teamets indsats.

Mange af de positivt stemte anmeldelser er nemlig skrevet af enkel energi-kunder, der har haft rigtig gode oplevelser med kundeservice-personalet. Et personale, der generelt set beskrives som værende hjælpsomt, høfligt, kompetent og serviceminded. 

Ligeledes er det værd at bemærke, at flere Trustpilot-anmeldere begejstret giver udtryk for, at ventetiden på at komme igennem til en kundeservice-medarbejder er dejlig kort. 

Når enkel energi – trods ovenstående – ikke opnår en endnu bedre karakter i forhold til parameteret ‘kundeservice’, så skyldes det, at åbningstiderne for telefonisk support kunne have været endnu bedre. 

Lige nu kan kundeservice-personalet nemlig blot træffes tre timer dagligt i samtlige hverdage. 

Helt konkret lyder åbningstiderne for telefonisk support som følger:

  • Mandag-fredag: 09:00-12:00

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund (oktober 2025) har enkel energi modtaget mere end 20 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,5 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til bedømmelsen ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at enkel energis kunder er yderst tilfredse med enkel energis produkter samt den service, som enkel energi yder. 

Medlemsfordele

3.0

Hvis du er elbilejer, byder enkel energi på en række yderst attraktive medlemsfordele, hvor adgang til enkel energis smarte app er den meste nævneværdige af slagsen.

Via denne app kan du følge tydeligt med i, hvad det koster dig at oplade din bil samt angive forskellige lade-præferencer.  

Er du ikke elbilejer, er enkel energi desværre ikke et elselskab, der kommer til at blæse dig bagover grundet medlemsfordelene. 

I så fald vil de mest interessante fordele for dig nemlig være følgende:

  • Adgang til kompetent kundeservice-afdeling 
  • Mulighed for at støtte dansk natur
  • Ingen skjulte gebyrer. 

Pris

5.0

Vilkårene for enkel energis billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen 
  • Abonnement: 18 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed er enkel energi et yderst økonomisk attraktivt elselskab, og særligt hvis du har et højt elforbrug, er der ikke mange andre elselskaber, der kan hamle op med enkel energi, når det kommer til pris.

Pålidelighed

4.5

Vi anser enkel energi for at være et ganske pålideligt elselskab, og dette er der naturligvis flere årsager til.

Dels skyldes det, at enkel energi altid er gennemsigtige omkring forhold som spottillæg, abonnement-sats og deslige. 

Derudover taler det for enkel energis pålidelighedsgrad, at dette elselskab – modsat adskillige konkurrenter – ikke har været fedtet ind i nogen negative sager i medierne.

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Enkel energi

I løbet af vores uddybende anmeldelse af enkel energi dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt.

Vi nuancerer blandt andet, hvordan enkel energi leverer på kundeservice-området samt redegør for, hvorfor enkel energi er et særligt attraktivt elselskab for elbilejere. 

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til enkel energi

Pålidelig

4.0

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 3,75 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

0 kr. i abon. resten af året

3.7

/5

Rated 3.9 out of 5

Spottillæg: 9,46 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

Rated 4.2 out of 5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Fornuftig indsats på kundeservice-fronten

Hvis du er på jagt efter et elselskab, der har ry for at levere en god indsats på kundeservice-fronten, diskvalificerer enkel energi på ingen måde sig selv.

På Trustpilot får kundeservice-personalet nemlig adskillige roser og beskrives generelt set som værende hjælpsomt, serviceminded og høfligt. Derudover giver flere Trustpilot-anmeldere begejstret udtryk for, at det sjældent tager særligt lang tid at komme igennem til en kundeservice-medarbejder hos enkel energi, og at udfordringer altid løses tjept.

Smalle åbningstider for telefonisk support

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab yder god kundeservice, orienterer vi os naturligvis i, hvordan kundeservice-indsatsen beskrives af adskillige førstehåndskilder, men derudover kigger vi også på, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelig. 

Med andre ord kigger vi altså på, om kundeservice-afdelingen kan træffes i brede tidsrum, og på hvilke måder denne afdeling kan træffes, og når det kommer til netop tilgængeligheden, er der desværre plads til lidt forbedring for enkel energi.

Godt nok kan enkel energi træffes via både mail, en kontaktformular og telefon, hvilket naturligvis er rigtig fint. Til gengæld er det knapt så fint, at åbningstiderne for telefonisk support blot lyder på tre timer dagligt samtlige hverdage (09:00-12:00).

Er du sikker på, at enkel energi er det rette elselskab for dig?

…Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Rigtig flot ry på Trustpilot

I skrivende stund (oktober 2025) har enkel energi modtaget mere end 20 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,5 ud af 5, hvilket svarer til bedømmelsen ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at enkel energis forbrugeromdømme er yderst godt, og at langt størstedelen af enkel energis kunder er ganske godt tilfredse med den service, som enkel energi yder, og de produkter, som elselskabet udbyder. 

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad enkel energi henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses enkel energi for?

Isolerer vi de mest positivt stemte anmeldelser af enkel energi, kan vi se, at elselskabet særligt hyppigt roses for deres kundeservice-indsats og priser. 

Hvad kritiseres enkel energi for?

På nuværende tidspunkt (oktober 2025) har enkel energi ikke modtaget en eneste for alvor negativ anmeldelse. Den ene anmeldelse, som indtil videre er alene om at klinge en smule negativt, er skrevet af en mand, som havde svært ved at blive kunde. 

I anmeldelsen beskriver han en lettere rodet proces, hvor han modtager en række mails indeholdende forskellige opstartsdatoer. Ingen af disse viser sig dog at holde stik, hvilket fører til, at han til sidst ringer til enkel energis support, der beklager mange gange, og som manuelt får oprettet ham som kunde.

Attraktive medlemsfordele for elbilejere

Om enkel energi byder på attraktive medlemsfordele eller ej, afhænger af, hvorvidt man er elbilejer. Hvis du ikke er indehaver af en elbil, er det nemlig ret sparsomt med interessante medlemsfordele.

Holder der derimod en elbil i garagen hjemme hos dig, er enkel energi utvivlsomt interessant for dig, når parameteret er ‘medlemsfordele’.

Som kunde hos enkel energi får du nemlig adgang til en ekstremt smart app, der blandt andet hjælper dig med at lade, når elprisen er lavest, og strømmen grønnest.

I vores øjne er enkel energi et pålideligt elselskab

I løbet af de seneste år har der været adskillige negative historier i medierne om lyssky elselskaber, hvilket – ikke så overraskende – lidt har ført til, at branchen som helhed har fået et dårligt ry. Dette er – hvis du spørger os – lidt en skam og en smule misvisende. 

Vi vil ikke benægte, at der i elselskabsnichen findes brodne kar, men at betegne alle elselskaber som værende sådanne er dog slet ikke retvisende. 

Der findes nemlig adskillige noble, ærlige og hæderlige elselskaber, der behandler deres kunder med den respekt, de fortjener, og i vores øjne er enkel energi heldigvis et af disse elselskaber.

At vi anser enkel energi som værende et nobelt og pålideligt elselskab er der flere årsager til. 

En af disse er, at enkel energi altid kommunikerer prisforhold klart og tydeligt. Derudover taler det for enkel energis pålidelighedsgrad, at dette elselskab – modsat adskillige konkurrenter – ikke har været fedtet ind i nogen negative sager i medierne. 

enkel energi FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for enkel energis billigste elaftale således (vest-priser): 

Rediger
*Abonnement18 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh1,97 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,731 kr. pr. kWh
– Transport 0,174 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– *Kortbetaling0 kr. pr. betaling
– *MobilePay10 kr. pr. betaling

Enkel energi ejes af SL Capital ApS, Blomzi ApS, Antler Nordic Fund II AB og Neatler OÜ.

Jeps, enkel energis billigste elaftale er blandt de billigste på markedet, og særligt for dem, der har et stort elforbrug, er enkel energi en billig eludbyder. 

I vores øjne er enkel energi et rigtig godt elselskab. Enkel energi præsterer nemlig godt inden for stort set alle de parametre, vi bedømmer elselskaber med afsæt i.

Kort opsummering

Enkel energi er et fortrinligt elselskab, der leverer på et rigtig højt niveau inden for følgende parametre: miljøvenlighed, kundeservice, pris, ry blandt forbrugerne og pålidelighed. 

Når det kommer til vores sjette bedømmelseskriterium, medlemsfordele, leverer enkel energi også på et fornuftigt niveau for elbilejere. For elkunder, der ikke ejer en elbil, er mængden af medlemsfordele dog relativt begrænset, hvilket naturligvis er et lille vækstpunkt.

Overordnet set leverer enkel energi dog på et rigtig højt niveau som elselskab, og for dig, der jagter et både billigt og pålideligt elselskab, der har ry for at levere kundeservice på et højt niveau, er enkel energi et yderst oplagt valg. 

Rated 4.2 out of 5

4.2

Rated 4.2 out of 5

4.2

/5

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de mere end femten elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab involverer sig i grønne projekter. Det kunne eksempelvis være ved at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller ved at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter. 

Derudover trækker det også op, hvis et elselskab investerer i grønne certifikater. 

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er. 

Derudover undersøger vi naturligvis også, om et elselskab opererer med andre gebyrer end disse.

Pålidelighed

Vi kommer desværre ikke udenom, at der findes en del brodne kar i elselskabsnichen. Derfor mener vi også, at et kriterium som ‘pålidelighed’ i den grad har sin berettigelse. Med et sådant kriterium sørger vi nemlig for, at vores samlede karaktergivning kommer til at afspejle, hvilke elselskaber der er ærlige og hæderlige, og hvilke der er uærlige og luskede.

Når vi skal vurdere, i hvilket omfang et elselskab kan siges at være ‘pålideligt’, kigger vi på en række forskellige forhold. Dels kigger vi på, om elselskabet er gennemsigtige i deres kommunikation omkring priser, gebyrer, bindingsperioder og deslige. Hvis et elselskab har skjulte gebyrer eller lignende, trækker dette naturligvis gevaldigt ned i vores bedømmelse af elselskabets pålidelighed.

Derudover kigger vi på, om elselskabet har haft dårlige mediesager, hvor elselskabets anløbne moral udstilles. Vi kigger også på, om elselskabet har opnået fornuftige anmeldelser hos TÆNK, ligesom vi orienterer os, om Forbrugerombudsmanden har rettet kritik mod elselskabet.

Ydermere kigger vi på ejerforhold. Hvis et elselskab ejes af en person med et blakket omdømme, italesættes dette naturligvis og vægtes negativt i forhold til karaktergivningen.

Sidst, men ikke mindst beror vores karaktergivning på elselskabets generelle omdømme blandt aktører i branchen.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.