Spring til indhold

Anmeldelse af Forsyning Helsingør

Forsyning Helsingør er et energiselskab, som beskæftiger sig med blandt andet affald, varme, vand, spildevand og el

Hos Eltjek24.dk er vi primært interesserede i el, og derfor kommer vores anmeldelse af Forsyning Helsingør mestendels til at kredse om, hvordan dette multiforsyningsselskab præsterer som elselskab.

Samlet bedømmelse

3.4

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

3.5

Forsyning Helsingør har desværre ingen grønne elaftaler på hylderne, og derfor kan det naturligvis virke absurd, at elselskabet opnår en så hæderlig karakter i forhold til parameteret ‘miljøvenlighed’, som elselskabet gør, men det er der altså flere gode grunde til. 

En af disse er, at Forsyning Helsingør støtter op om adskillige verdensmål, hvor et af dem relaterer sig til bæredygtig energi. Helt konkret lyder målet således: “Forsyning Helsinggr ønsker at sikre, at alle har lige adgang til pålidelig, bæredygtig og moderne energi til en overkommelig pris.”

Et er dog at have ambitiøse mål. Noget andet er at udvikle gennemtænkte strategier og metoder til at nå sine mål, og langt henad vejen synes vi, at det er noget Forsyning Helsingør lykkes fornuftigt med. 

Eksempelvis er det i den sammenhæng værd at nævne, at Forsyning Helsingør involverer sig i etablering af solcelleanlæg i lokalområdet, og at multiforsyningsselskabet løbende implementerer grønne teknologier på fjernvarmeområdet.

Kundeservice

3.0

Nogle Trustpilot-anmeldere udtrykker begejstring for Forsyning Helsingørs kundeservice-indsats og fortæller, at personalet er let at komme i kontakt med, og at dette personale altid er behageligt og hjælpsomt.

Andre Trustpilot-anmeldere derimod hævder, at kundeservice-indsatsen er dårlig og forklarer, at de er blevet mødt af sure og utålmodige kundeservice-medarbejdere.

Tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen er på et godkendt niveau. Denne afdeling kan nemlig kontaktes via både mail og telefon, og åbningstiderne for telefonisk henvendelse er relativt fornuftige.

I skrivende stund (juni 2025) lyder disse som følger: 

  • Mandag-torsdag: 09:00-15:00
  • Fredag 09:00-14:00. 

Ligeledes er det værd at bemærke, at der også findes en vagttelefon, der har åbent 24 timer i døgnet samtlige dage. Denne kan benyttes ved akut opstået uheld af så kritisk karakter, at det ikke kan vente. 

Ry blandt forbrugerne

3.0

I skrivende stund har Forsyning Helsingør modtaget mere end 40 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,9, hvilket svarer til ‘middel’. 

Forsyning Helsingørs forbrugeromdømme er dermed hverken ekstremt godt eller dårligt. 

Medlemsfordele

3.0

Forsyning Helsingør byder på en række fine medlemsfordele, hvor de mest bemærkelsesværdige er følgende: 

  • Ingen binding 
  • Ingen betalingsgebyrer
  • Adgang til fin app, hvor du kan følge dit elforbrug
  • Du kommer til at støtte et elselskab, der økonomisk støtter det lokale forenings- og kulturliv.

Pris

4.0

Vilkårene for Forsyning Helsingørs billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 5 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 17 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed er Forsyning Helsingør et ganske attraktivt elselskab i et økonomisk perspektiv. Dog findes der en række elselskaber, der er endnu billigere end Forsyning Helsingør. 

Pålidelighed

4.0

Forsyning Helsingør slap hæderligt igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024 og har ikke været fedtet ind i nogen alvorlige negative sager i medierne i adskillige år på el-området. 

Dog var multiforsyningsselskabet involveret i en mindre alvorlig sag i 2023, hvor det ved en fejl havde sendt hundredvis af rykkere til kunder, ligesom det i 2025 blev politianmeldt af Miljøstyrelsen grundet en sag om manglende tilladelse til at udlede spildevand blandet med regnvand via et overløb.

Derudover er det også værd at notere sig, at Forsyning Helsingør har været involveret i sager, hvor svindlere har udgivet sig for at være repræsentanter fra forsyningsselskabet. Sådanne sager mener vi dog ikke, at man kan stille Forsyning Helsingør til ansvar for.

Når fokus er på pålidelighedsspørgsmålet, er det også værd at bemærke, at Forsyning Helsingør er et herligt gennemsigtigt elselskab, hvilket blandt andet kommer til udtryk ved, at informationer om abonnement-sats, spottillæg og betalingsgebyrer er lette at finde på Forsyning Helsingørs hjemmeside. 

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Forsyning Helsingør

I de følgende afsnit dykker vi dybere ned i Forsyning Helsingørs indsats inden for en række af de områder, vi allerede har belyst overfladisk i det foregående. 

Med andre ord betyder det, at du i det følgende kan lære endnu mere om Forsyning Helsingørs kundeservice-indsats, grad af pålidelighed, medlemsfordele samt omdømme blandt forbrugerne.

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Forsyning Helsingør

Pålidelig

4.0

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 3,75 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

0 kr. i abon. resten af året

3.7

/5

Rated 3.9 out of 5

Spottillæg: 9,46 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

Rated 4.2 out of 5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Involverer sig i flere interessante grønne projekter

Hos Forsyning Helsingør forsøger man at arbejde på en måde, hvor der tages stort hensyn til vores omverden og lokalsamfundet, og det er ikke nogen hemmelighed, at Forsyning Helsingør føler, at de har et stort miljømæssigt, klimamæssigt og samfundsmæssigt ansvar.

At Forsyning Helsingør føler, at de har et stort klimamæssigt og miljømæssigt ansvar kommer helt konkret til udtryk ved, at multiforsyningsselskabet fra tid til anden involverer sig i grønne og klimaforbedrende projekter. 

Hvilke projekter som Forsyning Helsingør senest har involveret sig i, kan du blive klogere på her.

Af tidligere projekter, som multiforsyningsselskabet har involveret sig i, kan blandt andet nævnes:

Plads til forbedring på kundeservice-fronten

På Forsyning Helsingørs Trustpilot-side finder man både ros og kritik af kundeservice-indsatsen, hvilket indikerer, at nogle kunder har gode oplevelser med kundeservice-personalet, mens andre ikke får den hjælp eller vejledning, de har brug for. 

Isolerer vi de Trustpilot-anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen roses, kan vi se, at personalet her generelt beskrives som værende hjælpsomt, serviceminded og behageligt, mens selvsamme personale i de negativt stemte Trustpilot-anmeldelser betegnes som værende surt og utålmodigt.

Godkendte åbningstider

Når vi vurderer et elselskabs indsats på kundeservice-fronten, nøjes vi ikke med at orientere os i, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om denne indsats. Vi undersøger også tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen og vurderer, om denne er på et tilfredsstillende niveau. Helt konkret menes der med det, at vi undersøger, på hvilke måder kundeservice-afdelingen kan træffes og i hvilke tidsrum.

Og når det kommer til netop tilgængeligheden for Forsyning Helsingørs kundeservice-afdeling, er denne på et godkendt niveau. 

Forsyning Helsingørs kundeservice-personale kan nemlig kontaktes via både mail og telefon, og åbningstiderne for telefonisk rådgivning er fornuftige.

Helt konkret lyder disse i skrivende stund (juni 2025) som følger: 

  • Mandag-torsdag: 09:00-15:00
  • Fredag 09:00-14:00. 

Derudover er det værd at bemærke, at Forsyning Helsingør har en vagtelefon, der har åbent 24 timer i døgnet samtlige dage. Denne bør dog kun benyttes i tilfælde af akut opståede problemer af så kritisk karakter, at de simpelthen ikke kan vente.

Et par fine medlemsfordele

Forsyning Helsingør byder på en række fine medlemsfordele, hvor de mest bemærkelsesværdige er følgende: 

  • Ingen binding
  • Ingen betalingsgebyrer
  • Adgang til fin app, hvor du kan følge dit elforbrug
  • Du kommer til at støtte et elselskab, der økonomisk støtter det lokale forenings- og kulturliv.

Sidstnævnte medlemsfordel er som udgangspunkt mest attraktiv for dig, hvis du bor i eller i nærheden af Helsingør. Bor du langt herfra, er du nemlig sandsynligvis ret ligeglad med det lokale forenings- og kulturliv.

Det er forskelligt, hvad og hvordan Forsyning Helsingør støtter lokalt, men det er ikke unormalt, at Forsyning Helsingør involverer sig i sponsorater af sportsklubber i nærområdet. 

Middelmådigt forbrugeromdømme

I skrivende stund har Forsyning Helsingør modtaget mere end 40 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,9, hvilket svarer til ‘middel’. 

Forsyning Helsingørs forbrugeromdømme er dermed hverken ekstremt godt eller dårligt. 

I det følgende kigger vi nærmere på, hvad Forsyning Helsingør roses for af de positivt stemte Trustpilot-anmeldere, og hvad multiforsyningsselskabet kritiseres for af de negativt stemte anmeldere.

Hvad roses Forsyning Helsingør for?

Isolerer vi de mest positivt stemte anmeldelser, kan vi se, at Forsyning Helsingør særligt hyppigt roses for at være hurtige til at udføre service i forbindelse med kritiske udfordringer.

Derudover er der nogle få, der roser Forsyning Helsingørs kundeservice-indsats. Her fremhæves det, at kundeservice-personalet er let at få fat på, og at dette personale altid er hjælpsomt og behageligt.

Hvad kritiseres Forsyning Helsingør for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelse, kan vi se, at de kritikpunkter, der hyppigst rettes mod Forsyning Helsingør, vedrører udfordringer i forhold til afhentning af affald, at kundeservice-indsatsen ikke altid sidder lige i skabet, og at elaftalerne er for dyre. 

I forhold til det sidste kritikpunkt er det værd at bemærke, at de anmeldelser, hvor dette er et tema, er et par år gamle, og at det ville undre os, hvis nogen i dag ville anklage Forsyning Helsingør for at være et urimeligt dyrt elselskab, da dette objektivt set ikke er tilfældet.

Er du sikker på, at Forsyning Helsingør er det rette elselskab for dig?

…hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Er Forsyning Helsingør et pålideligt elselskab?

I vores øjne er Forsyning Helsingør et overvejende pålideligt elselskab. Dette er der naturligvis flere årsager til, at vi synes. Lad os kigge på de mest tungtvejende.

En er disse er, at Forsyning Helsingør slap hæderligt igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024. En anden er, at elselskabet er dejligt gennemsigtigt, når det kommer til at oplyse klart og tydeligt om forhold som spottillæg, abonnement-sats og betalingsgebyrer.

Derudover taler det for Forsyning Helsingørs grad af pålidelighed, at multiforsyningsselskabet ikke har været fedtet ind i nogen alvorlige negative sager i medierne i adskillige år på el-området. 

Dog var multiforsyningsselskabet involveret i en mindre alvorlig sag i 2023, hvor det ved en fejl havde sendt hundredvis af rykkere til kunder.

Her ses et udsnit af en nyhedsartikel, hvor den omtalte sag med fejlagtig udsendelse af rykkere omtales

Forsyning Helsingør FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Forsyning Helsingørs billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement17 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,02 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,05 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,731 kr. pr. kWh
– Transport 0,174 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– *MobilePay0 kr. pr. betaling
– *Kortbetaling0 kr. pr. betaling

Forsyning Helsingør er ejet af Helsingør Kommune.

I vores øjne er Forsyning Helsingør et overvejende godt elselskab. Elselskabet er pålideligt, byder på fornuftige priser og har iværksat en række spændende initiativer med henblik på at skabe en grønnere fremtid.

Dog kunne forbrugeromdømmet være bedre, ligesom indsatsen på kundeservice-fronten ej heller kan siges at være fejlfri. 

Kort opsummering

Som elselskab leverer Forsyning Helsingør på et fornuftigt niveau inden for de fleste af de parametre, vi bedømmer elselskaber med afsæt i. Særligt når det kommer til pålidelighed og pris, er indsatsen fin. 

Vi kommer dog ikke udenom, at indsatsen på en række områder kunne have været endnu bedre. Eksempelvis er der plads til forbedring, når det kommer kundeservice og forbrugeromdømmet. 

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de mere end femten elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab involverer sig i grønne projekter. Det kunne eksempelvis være ved at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller ved at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter. 

Derudover trækker det også op, hvis et elselskab investerer i grønne certifikater. 

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er. 

Derudover undersøger vi naturligvis også, om et elselskab opererer med andre gebyrer end disse.

Pålidelighed

Vi kommer desværre ikke udenom, at der findes en del brodne kar i elselskabsnichen. Derfor mener vi også, at et kriterium som ‘pålidelighed’ i den grad har sin berettigelse. Med et sådant kriterium sørger vi nemlig for, at vores samlede karaktergivning kommer til at afspejle, hvilke elselskaber der er ærlige og hæderlige, og hvilke der er uærlige og luskede.

Når vi skal vurdere, i hvilket omfang et elselskab kan siges at være ‘pålideligt’, kigger vi på en række forskellige forhold. Dels kigger vi på, om elselskabet er gennemsigtige i deres kommunikation omkring priser, gebyrer, bindingsperioder og deslige. Hvis et elselskab har skjulte gebyrer eller lignende, trækker dette naturligvis gevaldigt ned i vores bedømmelse af elselskabets pålidelighed.

Derudover kigger vi på, om elselskabet har haft dårlige mediesager, hvor elselskabets anløbne moral udstilles. Vi kigger også på, om elselskabet har opnået fornuftige anmeldelser hos TÆNK, ligesom vi orienterer os, om Forbrugerombudsmanden har rettet kritik mod elselskabet.

Ydermere kigger vi på ejerforhold. Hvis et elselskab ejes af en person med et blakket omdømme, italesættes dette naturligvis og vægtes negativt i forhold til karaktergivningen.

Sidst, men ikke mindst beror vores karaktergivning på elselskabets generelle omdømme blandt aktører i branchen.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.