Spring til indhold

Vigtigt: 
GNP Energy skiftede i 2025 navn til Cheap Energy.
Hvis du ønsker at læse vores anmeldelse af netop Cheap Energy, skal du klikke på knappen herunder. 

Anmeldelse af GNP Energy

GNP Energy er et elselskab, der er ejet af Elify Energy Group AB.

Selv siger GNP Energy, at de bestræber sig på at være tæt på kunden, at levere kundeservice på et højt niveau, og at de har et stort fokus på effektiv drift og lave omkostninger. 

Om GNP lever op til sine egne lovprisninger, kan du blive klogere på i det resterende af anmeldelsen.

Samlet bedømmelse

3.1

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

2.5

Som udgangspunkt er ingen af GNP Energys elaftaler grønne, hvilket naturligvis trækker ned i vores bedømmelse af elselskabets indsats, når det kommer til ‘miljøvenlighed’.

Til gengæld trækker det op, at enhver, der tilmelder sig en elaftale hos GNP Energy, kan tilvælge grøn strøm for et beskedent ekstra beløb pr. kWh.

Modsat en række andre elselskaber involverer GNP Energy sig desværre ikke i forskellige grønne projekter, og dette faktum trækker naturligvis også ned i vores bedømmelse.

Kundeservice

3.0

Selv hævder GNP Energy, at de yder kundeservice på et rigtig, rigtig højt niveau, og besøger man GNP Energys Trustpilot-side, kan man se, at elselskabet i hvert fald i nogle tilfælde lever op til egne lovprisninger, mens det kniber i andre situationer. 

Sagen er nemlig den, at kundeservice-indsatsen får en del ros i en anseelig mængde anmeldelser, men indsatsen får også en hel del kritik i en række andre anmeldelser.

Værd at bemærke er det dog, at en stor del af de negativt stemte anmeldelser er en del år gamle. 

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, leverer GNP Energy på et godkendt niveau. Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i følgende tidsrum:

  • 08:00-11:45 og 13:00-16:00.

Ønsker du skriftlig vejledning frem for telefonisk vejledning, kan dette naturligvis også lade sig gøre. Du kan nemlig altid sende GNP Energy en mail. 

Gør du dette, kan du i de fleste tilfælde forvente svar inden for en hverdag, hvilket er godkendt. 

Ry blandt forbrugerne

2.5

I skrivende stund har GNP Energy modtaget mere end 270 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,3 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til ‘under middel’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at der i den grad er plads til forbedring, når det kommer til forbrugeromdømmet for GNP Energy.

Medlemsfordele

2.0

GNP Energy byder ikke på nogen medlemsfordele af ekstraordinær karakter. 

De medlemsfordele, som elselskabet byder på, relaterer sig nemlig alle på den ene eller anden måde til kerneproduktet, og i vores øjne er de mest attraktive følgende:

  • Ingen binding
  • Bagudbetaling
  • Vilkårsgaranti i 12 mdr. hvis du vælger den variable elaftale. 

Pris

5.0

Vilkårene for GNP Energys billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 3,9 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 0 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed er GNP Energy et af de absolut billigste elselskaber på markedet. Faktisk er elselskabet så billigt, at vi ikke kan lade være med at spekulere på, om de måske skruer op for priserne på et tidspunkt.

Det kan du dog være sikker på, at de i hvert fald ikke gør de første 12 mdr., såfremt du vælger deres variable elaftale. Med denne følger nemlig en aftalegaranti på et år.

Skruer de herefter op for prisen, er dette ikke nogen katastrofe for dig, da vi i Danmark har frit elvalg, hvorfor du til den tid let vil kunne skifte kvit og frit til et andet elselskab.

Pålidelighed

3.5

Slap ganske fint igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024 og er overvejende gennemsigtige, når det kommer til priser og gebyrer, hvilket naturligvis trækker op i vores bedømmelse af elselskabets grad af pålidelighed.

Dog trækker det lidt ned, at elselskabet tidligere har været fedtet ind i negative sager i medierne, blandt andet en sag i 2021, hvor elselskabet blev politianmeldt for at have bedrevet vildledende markedsføring og overtrådt forbuddet om spam. 

Derudover trækker det ned, at elselskabet tidligere – ifølge adskillige Trustpilot-anmeldere – har været sløve til at tilbagebetale tilgodehavender fra kunder, der skiftede elselskab, og som havde penge til gode i forbindelse med for høje aconto-indbetalinger.

Også denne kritik har dog et par år på bagen, og heldigvis indikerer de seneste års adfærd fra GNP Energy, at elselskabet har lært lektien og i dag agerer moralsk forsvarligt. 

Fornuftige alternativer til GNP Energy

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry

3.9

/5

3.9/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

Populær

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand

3.4

/5

3.4/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

GNP Energy

I løbet af vores uddybende anmeldelse af GNP Energy dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt. 

Vi nuancerer blandt andet, hvordan GNP Energy slipper fra deres indsats på kundeserviceområdet, hvordan omdømmet er blandt forbrugerne, og hvilke medlemsfordele GNP Energy byder på. 

Fordele

Ulemper

Kundeservice får en del ros på Trustpilot

På nuværende tidspunkt (februar 2025) er GNP Energys samlede Trustpilot-karakter ikke prangende. Med afsæt i næsten 300 anmeldelser opnår GNP Energy nemlig blot en samlet karakter på 2,3 ud af 5 stjerner. 

Nærstuderer man anmeldelserne, fremgår det dog tydeligt, at den samlede karakter havde været endnu lavere, hvis ikke det var for en nogenlunde indsats på kundeservice-området af flere af GNP Energys medarbejdere.

Sagen er nemlig den, at en stor del af de mest positivt stemte anmeldelser er skrevet af folk, der har haft opløftende oplevelser med kundeservice-personalet, der af flere beskrives som værende kompetent, kvikt og hjælpsomt.

Godkendte åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab yder god kundeservice, orienterer vi os naturligvis i, hvordan kundeservice-indsatsen beskrives af adskillige førstehåndskilder, men derudover kigger vi også på, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelig. 

Med andre ord kigger vi altså på, om kundeservice-afdelingen kan træffes i brede tidsrum, og på hvilke måder denne afdeling kan træffes, og her leverer GNP Energy på et godkendt niveau. 

Kundeservice-afdelingen kan både træffes via mail og telefon. Ønsker du telefonisk rådgivning, kan du ringe til GNP Energys kundeservice-personale samtlige hverdage i tidsrummene:

  • 08:00-11:45 og 13:00-16:00.

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Der findes efterhånden en del elselskaber, der lokker med medlemsfordele udover det sædvanlige. Det være sig eksempelvis muligheden for at erhverve sig fribilletter til sportsarrangementer og/eller adgang til flere tusinde rabatter.

Desværre er GNP Energy ikke et af disse elselskaber. De medlemsfordele, der følger med at få sin strøm via GNP Energy, relaterer sig nemlig alle til kerneproduktet.

Dette betyder dog ikke, at medlemsfordelene, som GNP Energy byder på, hverken er attraktive eller værdifulde, for det, mener vi, bestemt, at flere af dem er. De er bare ikke helt lige så interessante, som nogle af de medlemsfordele, som konkurrenterne byder på. 

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele, som GNP Energy byder på.

  • Ingen binding (gælder ikke alle strømpakker)
  • Skarpe priser
  • Mulighed for grøn strøm
  • Mulighed for at følge dit forbrug
  • Bagudbetaling.

Er du sikker på, at GNP Energy er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Et dårligt ry på Trustpilot

I skrivende stund har GNP Energy modtaget næsten 300 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet score på 2,3, hvilket svarer til ‘under middel’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at der i den grad er plads til forbedring for GNP Energy, hvad angår omdømmet blandt forbrugerne.

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad GNP Energy henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses GNP Energy for?

Det er især kundeservice, som får masser af ros fra de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldere. Flere fortæller, at de har fået både venlig og kompetent vejledning, og enkelte fortæller tilmed, at det går hurtigt med at få hjælp.

Hvad kritiseres GNP Energy for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at de kritikpunkter, der særligt hyppigst rettes imod GNP Energy, vedrører manglende eller langsomme tilbagebetalinger af udestående. 

Da GNP Energy i dag tilbyder bagudrettet betaling, burde dette ikke længere være noget problem, men det har det altså åbenlyst været førhen.

Derudover er der en række negative anmeldere, der hævder, at de er blevet nægtet muligheden for at tilmelde sig en fastpris-aftale hos GNP Energy.

Nogenlunde pålideligt elselskab, men en dunkel fortid spøger

Desværre har elselskabsnichen en tendens til at tiltrække depraverede typer, der øjner hurtige penge, og som hverken skeler til noget moralsk kompas eller kundernes bedste, når bundlinjen skal øges.

Derfor vurderer vi altid pålidelighedsgraden for de elselskaber, vi anmelder, så vi forhåbentligt kan bidrage til, at så få som muligt ender hos et af de brodne kar.

Når det kommer til netop pålidelighedsgraden for GNP Energy, så er denne på et godkendt niveau. 

Hvis vi starter med redegøre for en række af de forhold, der gør, at vi anser GNP Energy som et forholdsvist pålideligt elselskab, er det værd at bemærke, at elselskabet – modsat 20 kolleger – bestod TÆNKs store test af elselskaber i 2024.

Derudover trækker det op i vores vurdering af GNP Energys pålidelig, at elselskabet er forholdsvis gennemsigtigt, når det kommer til at kommunikere priser, gebyrer og deslige. 

Ligeledes er det værd at bemærke, at GNP Energy har et overvejende godt omdømme blandt kollegerne.

Træerne gror dog ikke helt ind i himlen for GNP Energy, når det kommer til pålidelighed. Der er nemlig nogle forhold, der kompromitterer elselskabets pålidelighedsgrad.

Et af disse forhold er, at GNP Energy i 2021 fik en bøde for at at have udøvet vildledende markedsføring og overtrådt spamforbuddet. 

Uddrag fra Forbrugerombudsmanden om den bødestraf, GNP Energy i 2021 blev tildelt.

Derudover trækker det ned i vores bedømmelse af GNP Energys pålidelighedsgrad, at elseskabet tidligere – i hvert fald ifølge adskillige Trustpilot-anmeldere – har været sløve til at tilbagebetale tilgodehavender i forbindelse med for høje aconto-indbetalinger.

De fejltrin, som GNP Energy uden tvivl har foretaget, ligger dog allesammen en del år tilbage, så noget tyder på, at GNP Energy har taget ved lære og med tiden er blevet et mere pålideligt elselskab, som er kundernes tillid værdig. 

GNP Energy FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for GNP Energys billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement99 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,79 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,59 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,786 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– Indbetalingskort29 kr. pr. betaling

GNP Energy ejes af virksomheden Elify Energy Group AB.

GNP Energy er et yderst billigt elselskab, hvor der dog må siges at være plads til forbedring inden for en række af de parametre, vi bedømmer elselskaber med afsæt i, eksempelvis ‘miljøvenlighed’ og ‘ry blandt forbrugerne’.

Kort opsummering

Hvis det klart vigtigste for dig ved dit kommende elselskab er, at dette er billigt, så er GNP Energy ikke noget tosset valg. 

Som tingene er lige nu, byder GNP Energy nemlig på en række strømpakker, der i et økonomisk perspektiv er ekstremt attraktive, og det er faktisk, uanset om du er på jagt efter en elaftale, hvor prisen er variabel, eller du ønsker en fastpris-aftale.

Hvis du derimod er på jagt efter et elselskab, der leverer på et sublimt niveau, når det kommer til medlemsfordele og kundeservice, så findes der en del elselskaber, der er mere oplagte for dig end GNP Energy. Det være sig eksempelvis Gasel og OK

GNP Energy logo
3.1/5

3.1

GNP Energy logo
3.1/5

3.1

/5

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.