Spring til indhold

Anmeldelse af Samstrøm

Samstrøm er et elselskab, der er startet af en række mindre midtjyske elselskaber, og i skrivende stund ejes Samstrøm af:

  • Energi Ikast Elhandel
  • Tarm Elværk
  • Videbæk Elværk
  • Hurup Elværk.

Om Samstrøm er et oplagt elselskab for dig, kan du blive klogere på i det følgende, hvor vi redegør for, hvordan Samstrøm leverer inden for følgende parametre: miljøvenlighed, kundeservice, forbrugeromdømme, medlemsfordele, pris og pålidelighed. 

Samstrøm screenshot

Samlet bedømmelse

3.2

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

4.5

Samstrøm har udelukkende grønne elaftaler på hylderne.

Når Samstrøm lover deres kunder grøn strøm betyder det, at Samstrøm indkøber vindmøllecertifikater, der svarer til den mængde strøm, som deres kunder bruger. 

Udover ovenstående er det værd at bemærke, at Samstrøm udbyder ladebokse og dermed bidrager yderligere til at accelerere den grønne omstilling.

Kundeservice

3.0

I skrivende stund (juni 2025) er der blot en enkelt Trustpilot-anmeldelse af Samstrøm. Denne er yderst negativ, og i denne kritiseres kundeservice-indsatsen, hvilket naturligvis trækker lidt ned i vores bedømmelse af Samstrøms indsats på kundeservice-fronten.

Det er dog værd at bemærke, at anmeldelsen er fra 2022, og da kundeservice-indsatsen ikke har fået verbale stryg siden, kan denne indsats ikke være helt tosset.

Helt tossede er kundeservice-afdelingens åbningstider heller ikke. 

Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende:

  • Mandag-torsdag: 08:00-15:30
  • Fredag: 08:00-13:00.

Foretrækker du vejledning over tekst, kan dette naturligvis også lade sig gøre – enten ved at du benytter kontaktformularen på Samstrøms hjemmeside eller ved, at du sender Samstrøm en mail.

Ry blandt forbrugerne

3.0

I skrivende stund har Samstrøm blot modtaget én anmeldelse på Trustpilot, og det har desværre ikke været muligt for os at opstøve andre troværdige kilder, der kan fortælle os noget om Samstrøms forbrugeromdømme.

Dermed er vores grundlag for at vurdere dette yderst tyndt. 

Hvor om alting er, har Samstrøm i skrivende stund opnået en samlet karakter på 3,2 ud af 5 stjerner på Trustpilot, og grundet manglende relevant kildemateriale ender vi også med at give en middelgod karakter.

Så snart der tikker en anseelig mængde beretninger ind på Trustpilot om kundeservice-indsatsen, editerer vi naturligvis vores anmeldelse.

Medlemsfordele

1.5

Samstrøm byder desværre ikke på nogen synderligt interessante medlemsfordele, og de få medlemsfordele, som Samstrøm byder på, relaterer sig alle på den ene eller anden måde til kerneproduktet.

Herunder følger en oversigt over de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele, du kan se frem til, hvis du peger på Samstrøm som dit kommende elselskab:

  • Grøn strøm
  • Gratis oprettelse
  • Ingen binding.

Pris

3.5

Vilkårene for Samstrøms billigste elaftale for dem med et forholdsvist lavt forbrug (under 4.000 kWh/år) lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 7 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 17,5 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

For dem med et forholdsvist stort elforbrug (over 4.000 kWh/år) lyder vilkårene for Samstrøms billigste elaftale således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen
  • Abonnement: 40 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed placerer Samstrøm sig et sted midt i feltet, hvad angår parameteret ‘pris’

Pålidelighed

3.5

Slap nogenlunde igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024 og oplyser tydeligt sit spottillæg og sin abonnement-sats på hjemmesiden.

Til gengæld er elselskabet ikke særligt gennemsigtigt omkring, hvorvidt dette har betalingsgebyrer, og hvad omfanget af sådanne gebyrer potentielt set er, og dette trækker ned.

Derudover kommer vi ej heller udenom, at der som regel knytter sig mere troværdighed til store, veletablerede brands end små, og at Samstrøm i den grad tilhører sidstnævnte kategori.

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Samstrøm

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Samtrøm dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer, når det kommer til kundeservice, ry blandt forbrugerne, medlemsfordele og pålidelighed. 

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Samstrøm

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Spar 200 kr. på 1. regning

3.7

/5

3.9/5

Spottillæg: 8,8 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

3.8/5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Kundeservice-indsatsen er et relativt ubeskrevet blad

Som regel orienterer vi os i et utal af førstehåndsberetninger om, hvordan et elselskabs indsats på kundeservice-fronten er, når dette parameter skal vurderes.

Typisk er hovedkilden til sådanne beretninger Trustpilot, men som tingene er lige nu (juni 2025), har Samstrøm desværre blot modtaget en enkelt Trustpilot-anmeldelse, hvorfor dette medie ikke kan fortælle os alverden om, hvordan de flestes oplevelser med Samstrøms kundeservice-afdeling plejer at være.

Omvendt kan man argumentere for, at de manglende beretninger på Trustpilot kan anses som en god ting, da vi mennesker er mest tilbøjelige til at råbe op af egen fri vilje i situationer, hvor vi føler os uretfærdigt behandlet, og det er der altså indtil videre (juni 2025) blot en, som har valgt at gøre, og dette skete helt tilbage i 2022.

Fornuftige åbningstider

Mens vi desværre ikke har været i stand til at finde særligt mange førstehåndsberetninger om Samstrøms kundeservice-indsats, forholder det sig anderledes, når det kommer til information om tilgængeligheden af Samstrøm kundeservice-personale.

Oplysninger herom figurerer nemlig på Samstrøms hjemmeside, og som tingene er lige nu, er tilgængeligheden af Samstrøms kundeservice-afdeling på et fint niveau. 

Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende: 

  • Mandag-torsdag: 08:00-15:30
  • Fredag: 08:00-13:00.

Det er naturligvis også muligt at kontakte Samstrøms kundeserivce på andre måder end via telefonen. 

Afdelingen kan nemlig også kontaktes enten via en kontaktformular, du finder på Samstrøms hjemmeside, eller mail. 

Er du sikker på, at Samstrøm er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Ingen interessante medlemsfordele

Der findes en række elselskaber, som byder på medlemsfordele af ekstraordinær karakter. Det være sig eksempelvis rabatter til alverdens butikker eller muligheden for at deltage i eksklusive konkurrencer med attraktive præmier på højkant.

Hvis du er på jagt efter et af de elselskaber, der lokker med ekstraordinære medlemsfordele, er Samstrøm ikke det mest oplagte valg. 

Dette elselskab byder nemlig ikke på nogen ekstraordinære medlemsfordele, men derimod blot nogle få medlemsfordele, der alle relaterer sig til kerneproduktet på den ene eller anden måde.

For overskuelighedens skyld kommer de mest interessante herunder i punktform: 

  • Grøn strøm
  • Ingen binding
  • Gratis oprettelse.

Kun en enkelt anmeldelse på Trustpilot

I skrivende stund (2025 juni) har Samstrøm blot modtaget én anmeldelse på Trustpilot og opnået en samlet bedømmelse på 3,2 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til ‘middel’.

Dette undrer os faktisk lidt, da den ene anmeldelse, som Samstrøm har fået, er yderst negativ. Måske vægtes den ikke så højt, fordi den blev skrevet helt tilbage i 2022.

Samstrøm Trustpilot

I anmeldelsen beskyldes Samstrøm for at præsentere vildledende priser på deres hjemmeside samt levere en yderst sløj indsats på kundeservice-fronten.

Et overvejende pålideligt elselskab

Af en eller anden grund har elselskabsbranchen de seneste 10-15 år haft en tendens til at tiltrække en del moralsk fordærvede typer, der har øjnet hurtige penge, og som ikke har skænket forbrugerne mange tanker i jagten på profitmaksimering. 

Ikke overraskende har den umoralske adfærd fra nogle selskaber ført til adskillige sager i medierne, hvilket endvidere har ført til, at elselskabsbranchen som helhed har fået et dårligt ry. Dette er dog ikke helt fortjent, da der findes adskillige reelle og ærlige elselskaber blandt de brodne kar.

Det store spørgsmål er så, om Samstrøm er et af de brodne kar eller et af de hæderlige, reelle elselskaber.

I vores øjne tilhører Samstrøm sidstnævnte kategori, da Samstrøm – hvis du spørger os – er et overvejende pålideligt og hæderligt elselskab. At vi indtager dette standpunkt er der naturligvis adskillige årsager til.

En af årsagerne er, at Samstrøm slap hæderligt igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvor hele 20 kolleger dumpede. En anden årsag er, at information om spottillæg og abonnement-sats fremgår klart og tydeligt på Samstrøm hjemmeside. Med andre ord er Samstrøm et overvejende gennemsigtigt elselskab.

Ligeledes taler det for Samstrøm pålidelighedsgrad, at elselskabet ikke har været fedtet ind i nogen negative sager i medierne i adskillige år. 

Der findes dog også nogle få forhold, der taler en smule imod Samstrøms pålidelighed. Det ene er, at informationer om betalingsgebyrer er stort set umulige at finde på Samstrøms hjemmeside.

Derudover kommer vi heller ikke udenom, at der som regel knytter sig mere troværdighed til store, etablerede brand, end der gør til mindre, ukendte brands, og der er vist ingen tvivl om, at Samstrøm tilhører sidstnævnte kategori. 

Samstrøm FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Samstrøms billigste elaftale for dig med forholdsvist lavt forbrug (under 4.000 kWh/år) således (vest-priser): 

*Abonnement17,5 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,03 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,07 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,549 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– *MobilePay0 kr. pr. betaling
– *Kortbetaling0 kr. pr. betaling
– *Indbetalingskort25 kr. pr. betaling

For dig med et årligt forbrug på mere end 4.000 kWh lyder vilkårene for den billigste elaftale hos Samstrøm således (vest-priser):

*Abonnement40 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh1,96 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,549 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– *MobilePay0 kr. pr. betaling
– *Kortbetaling0 kr. pr. betaling
– *Indbetalingskort25 kr. pr. betaling

Samstrøm ejes af Energi Ikast Elhandel, Tarm Elværk, Videbæk Elværk og Hurup Elværk.

Der er ingen binding på Samstrøms elaftaler.

Samstrøm opnår 3,1 ud af 5 stjerner hos os, hvilket betyder, at vi anser Samstrøm som et nogenlunde elselskab. 

Samstrøm leverer på et særligt højt niveau, når det kommer til miljøvenlighed, lige såvel som elselskabet ej heller bør skamme sig over indsatsen, når parametrene er ‘pålidelighed’ og ‘pris’. 

Til gengæld er der i den grad plads til forbedring, når parameteret er ‘medlemsfordele’.

Kort opsummering

Samstrøm er et nogenlunde elselskab, men ej heller mere end dette. 

Er du på jagt efter et miljøvenligt og et overvejende pålideligt elselskab, der byder på priser, som ikke er helt hen i vejret, er Samstrøm ikke noget tosset valg.

Jagter du derimod et elselskab, der byder på medlemsfordele udover det sædvanlige, og som har ry for at levere kundeservice på et uhørt højt niveau, findes der adskillige mere oplagte valg end Samstrøm.

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de +15 elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.