Spring til indhold

Anmeldelse af SK Energi

SK Energi er et forsyningsselskab, som blandt andet udbyder strøm, naturgas og ladeløsninger

Hos Eltjek24.dk er vi dog primært interesserede i elselskaber, og derfor kommer vores anmeldelse af SK Energi da også mestendels til at tage afsæt i, hvordan forsyningsselskabet præsterer som netop elselskab. 

I det følgende kan du blive klogere på, hvordan SK Energi præsterer inden for parametrene: miljøvenlighed, kundeservice, forbrugeromdømme, medlemsfordele, pris og pålidelighed.  

Samlet bedømmelse

3.0

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

1.5

SK Energi har p.t. (juni 2025) ingen grønne elaftaler på hylderne. Dette trækker naturligvis ned i vores bedømmelse.

Det samme gør det faktum, at det ikke er muligt at tilkøbe grøn strøm, uanset hvilken af SK Energis elaftaler du vælger.

Det trækker dog en smule op, at SK Energi udbyder ladeløsninger og dermed bidrager til at accelerere den grønne omstilling. 

Kundeservice

4.5

I skrivende stund (juni 2025) har SK Energi opnået en rigtig flot samlet karakter på Trustpilot, hvilket i høj grad skyldes, at SK Energi leverer kundeservice på et højt niveau. 

En påstand, der kan dokumenteres af det faktum, at positive oplevelser med kundeservice-personalet danner grundlaget for langt de fleste Trustpilot-anmeldelser, der indtil nu er skrevet. 

Generelt set beskrives kundeservice-personalet som værende høfligt, hjælpsomt, kompetent og behageligt.

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, er der ej heller meget at klage over. Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i brede tidsrum – nærmere bestemt følgende: 

  • Mandag-torsdag: 08:00-17:00
  • Fredag: 08:00-13:00.

Ønsker du vejledning via tekst frem for via telefonen, lader dette sig naturligvis også gøre. I så fald sender du blot en mail til SK Energi. 

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund (juni 2025) har SK Energi modtaget 145 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,6, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af SK Energis kunder i den grad er tilfredse med den service, som SK Energi yder, og de produkter, som SK Energi udbyder.

Medlemsfordele

2.5

Hvis du bor i Slagelse eller omegn, vil du formentlig mene, at SK Energi byder på i hvert fald én interessant medlemsfordel, hvorimod du næppe er helt oppe at køre over udbuddet af medlemsfordele, hvis du bor langt fra Slagelse.

Sagen er nemlig den, at SK Energi bruger en del ressourcer på at støtte foreningslivet og ildsjæle i lokalområdet. At kunne bidrage til denne støtte vil sandsynligvis være attraktivt som lokal, mens en ikke-lokal formentlig vil være ret ligeglad med de lokale støtteinitiativer, som SK Energi involverer sig i. 

Ovenstående er den eneste særlige medlemsfordel, som SK Energi byder på. De resterende medlemsfordele er yderst ordinære og relaterer sig alle til kerneproduktet på den ene eller anden måde. 

Pris

2.0

Vilkårene for SK Energis billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 12,5 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 30 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dette betyder, at SK Energi ikke er noget synderligt attraktivt valg for dem, der søger et billigt elselskab.

Gør du dette, kan du med fordel tjekke vores oversigt over billige elselskaber.

Pålidelighed

3.0

Modsat 20 kolleger bestod SK Energi trods alt TÆNKs store test af elselskaber i 2024. Dog ikke med nogen synderligt prangende karakter, og det trækker naturligvis lidt ned.

Til gengæld trækker det op, at SK Energi tydeligt kommunikerer forhold som spottillæg, betalingsgebyrer og abonnement-sats på deres hjemmeside. 

Det trækker dog en smule ned, at SK Energi har været involveret i nogle få negative sager i medierne i løbet af de seneste år. Blandt andet en sag vedrørende at SK Energi uretmæssigt annullerede cirka 3.000 kunders fastprisaftaler, da elpriserne stak helt af i forbindelse med energikrisen.

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

SK Energi

I løbet af vores uddybende anmeldelse af SK Energi dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer, når det kommer til kundeservice, ry blandt forbrugerne, medlemsfordele og pålidelighed. 

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til SK Energi

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Spar 200 kr. på 1. regning

3.7

/5

3.9/5

Spottillæg: 8,8 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

3.8/5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Fortrinlig indsats på kundeservice-fronten

Man skal ikke bruge mange minutter på SK Energis Trustpilot-side, før man bliver bevidst om, at vi har at gøre med et elselskab, der leverer en fortrinlig indsats på kundeservice-fronten.

Adskillige af de positivt stemte Trustpilot-anmeldelser er nemlig skrevet af personer, der har haft gode oplevelser med SK Energis kundeservice-personale. Et personale, der generelt set beskrives som værende hjælpsomt, tålmodigt, høfligt, kompetent og serviceminded.

Fornuftige åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab kan siges at levere kundeservice på et højt niveau, nøjes vi dog ikke med blot at orientere os om, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om kvaliteten af de kundeservice, der ydes. Vi kigger også nærmere på tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen og vurderer, om denne er på et tilfredsstillende niveau.

Med andre ord betyder det, at vi undersøger, på hvilke måder et elselskabs kundeservice-afdeling kan kontaktes og i hvilke tidsrum.

Når det kommer til netop tilgængeligheden af SK Energis kundeservice-afdeling, er der ikke meget at klage over. Elselskabets kundeservice-afdeling kan nemlig kontaktes via både telefon og mail, og åbningstiderne for telefonisk rådgivning er herligt brede. Som tingene er lige nu (juni 2025), er de som følger: 

  • Mandag-torsdag: 08:00-17:00
  • Fredag: 08:00-13:00.

Nu når vi beskæftiger os med tilgængelighedsspørgsmålet, er det også værd at bemærke, at du kan bede SK Energis kundeservice om at ringe dig op via en formular på deres side. Ved at gøre dette slipper du for at sidde i telefonkø. 

Fin FAQ-sektion

Selvom der er gode muligheder for at komme i kontakt med SK Energis kundeservice-afdeling, er det langt fra sikkert, at dette er nødvendigt for dig, for at du kan få svar på dine spørgsmål. 

Sagen er nemlig den, at SK Energi har lavet en fin FAQ-sektion på deres hjemmeside, hvor du informative skriblerier om en række typiske problemstillinger og tvivlsspørgsmål, man som kunde kan sidde med. 

Via denne sektion kan du eksempelvis få indsigt i, hvad du skal foretage dig i forbindelse med en flytning, ligesom du kan få indsigt i, hvor du kan følge med i dit elforbrug henne.

Her ses et udsnit af forhold, du kan finde oplysninger om via SK Energis FAQ-sektion.

Ingen synderligt interessante medlemsfordele medmindre du er lokal

Medmindre du bor i eller i nærheden af Slagelse, byder SK Energi ikke på nogen synderligt attraktive medlemsfordele.

For overskuelighedens skyld har vi samlet de – i vores øjne – mest interessante herunder:

  • Ingen binding
  • Gratis oprettelse
  • Ingen betalingsgebyrer.

Det forholder sig dog sådan, at SK Energi investerer økonomisk i det lokale foreningsliv, så hvis du bor i eller i nærheden af Slagelse, er denne medlemsfordel ikke så tosset igen. 

I 2024 bidrog SK Energi med 100.000 til lokale aktiviteter og ildsjæle.

Et godt ry blandt forbrugerne

I skrivende stund (juni 2025) har SK Energi modtaget 145 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,6, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af SK Energis kunder i den grad er tilfredse med den service, som SK Energi yder, og de produkter, som SK Energi udbyder.

I de følgende afsnit dykker vi ned i, hvad SK Energi roses for af de positivt stemte Trustpilot-anmeldere, og hvad elselskabet kritiseres for af de negativt stemte af slagsen. 

Hvad roses SK Energi for?

Det er især de dygtige og kompetente folk, som sidder i kundeservice hos SK Energi, som får ros på Trustpilot. Flere Trustpilot-anmeldere fortæller, at de har fået rigtigt gode råd og vejledning – og så endda i et raskt tempo!

Hvad kritiseres SK Energi for?

Inden vi redegør for, hvad SK Energi kritiseres for i de negativt stemte anmeldelser, er det vigtigt for os at pointere, at de kritiske røster er i kraftigt undertal, hvorfor kritikken ikke nødvendigvis er repræsentativ for flertallets holdning.

Hvorom alting er, kan vi se, at et kritikpunkt, der hyppigt går igen, er, at SK Energi for adskillige år tilbage valgte at opsige en række kunders fastpris-aftaler i forbindelse med energikrisen, før disse aftaler var udløbet. 

Derudover får SK Energi en smule kritik fra kunder, der har fået lukket for strømmen, hvilket – ifølge kunderne – har været en uretmæssigt handling og en overreaktion.

Er du sikker på, at SK Energi er det rette elselskab for dig?

…hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Et overvejende pålideligt elselskab

Af en eller anden grund har elselskabsbranchen de seneste 10-15 år haft en tendens til at tiltrække en del moralsk fordærvede typer, der har øjnet hurtige penge, og som ikke har skænket forbrugerne mange tanker i jagten på profitmaksimering. 

Ikke overraskende har den umoralske adfærd fra nogle elselskaber ført til adskillige sager i medierne, hvilket endvidere har ført til, at elselskabsbranchen som helhed har fået et dårligt ry. Dette er dog ikke helt fortjent, da der findes adskillige reelle og ærlige elselskaber blandt de brodne kar.

Hos Eltjek24.dk er vi dog ikke blinde for, at der findes slyngler i elselskabsnichen, og netop derfor er ‘pålidelighed’ et vigtigt kriterie, når vi anmelder og bedømmer elselskaber. Ved at lægge vægt herpå kan vi nemlig pege de brodne kar ud og dermed forhåbentligt bidrage til, at så få som muligt ender hos et upålideligt elselskab.

Det store spørgsmål er så… Er SK Energi et af de hæderlige elselskaber, eller tilhører SK Energi gruppen af brodne kar.

I vores øjne er SK Energi et overvejende pålideligt elselskab, og at vi har denne holdning er der naturligvis adskillige årsager til.

En af årsagerne er, at SK Energi slap hæderligt igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvor hele 20 kolleger dumpede. En anden årsag er, at information om spottillæg, betalingsgebyrer og abonnement-sats fremgår klart og tydeligt på SK Energis hjemmeside.

Der er dog også en række forhold, der trækker lidt ned i vores bedømmelses af SK Energis pålidelighedsgrad. Det ene er, at selvom SK Energi bestod TÆNKs store test af selskaber i 2024, så høstede SK Energi altså ikke nogen synderligt god karakter i testen.

Derudover taler det heller ikke for SK Energis pålidelighed, at elselskabet har været involveret i nogle få negative sager i medierne, hvor den mest bemærkelsesværdige fandt sted i 2022 i forbindelse med, at SK Energi valgte at suspendere cirka 3.000 kunders fastprisaftaler grundet generelle høje elpriser. 

En handling, som Ankenævnet på Energiområdet slog fast ikke var retmæssig i orden. 

Her ses et udsnit af en artikel i fagbladet 3F fra 2022, hvor den omtalte sag, hvor SK Energi uretmæssigt suspenderede 3.000 fastprisaftaler, omtales.

SK Energi FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for SK Energis billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement30 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,08 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,125 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,549 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling

SK Energi ejes af SK Forsyning, der ejes af Slagelses kommune.

Der er ingen binding på SK Energis elaftaler.

SK Energi opnår 3 ud af 5 stjerner hos os, hvilket betyder, at vi anser SK Energi som et nogenlunde elselskab. 

SK Energi leverer på et fortrinligt niveau, når parametrene er ‘kundeservice’ og ‘forbrugeromdømme’, mens der er plads til forbedring, når parametrene er ‘miljøvenlighed’ og ‘pris’.

Kort opsummering

Elpriserne hos SK Energi er relativt høje, hvis man sammenligner med konkurrenterne på markedet, og derfor er dette elselskab ikke det oplagte valg for den prisbevidste forbruger. 

Til gengæld kan du, hvis du er bosat i Slagelse eller omegn, glæde dig over, at du bidrager til at støtte det lokale foreningsliv, hvis du bliver SK Energi-kunde. Ligeledes kan du glæde dig over, at du får adgang til en yderst kompetent kundeservice-afdeling. 

Til gengæld kan du ikke glæde dig over, at du bidrager til en grønnere fremtid, da SK-Energi ikke er noget synderligt grønt elselskab.

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de +15 elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.