Spring til indhold

Anmeldelse af Strømlinet

Strømlinet er et elselskab beliggende i Aarhus, der – foruden elaftaler – udbyder naturgas, ladeløsninger og internet.

Hos Eltjek24.dk er vi dog primært interesserede i strøm, og derfor kommer vores anmeldelse af Strømlinet – ikke så overraskende – mestendels til at kredse om, hvordan denne virksomhed præsterer som strømudbyder

Samlet bedømmelse

2.8

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

2.0

Ingen af Strømlinets strømaftaler er i den grønne afdeling, og så vidt vi kan se, involverer Strømlinet sig ej heller i grønne projekter, hvilket en række af konkurrenterne ellers gør.

Ovenstående trækker naturligvis markant ned i vores karakter af Strømlinets indsats på det klimamæssige område. 

Til gengæld trækker det lidt op, at Strømlinet bidrager til at accelerere den grønne omstilling ved at sælge ladeløsninger. 

Kundeservice

4.5

Man skal ikke bruge mange minutter på Strømlinets Trustpilot-side, før man bliver bevidst om, at dette elselskab leverer en fortrinlig indsats, når det kommer til kundeservice.

Adskillige af de mange positive anmeldelser er nemlig skrevet af folk, der har haft rigtig gode oplevelser med kundeservice-personalet.

Et personale, der generelt beskrives som værende høfligt, imødekommende, venligt, løsningsorienteret og kvikt.

Når Strømlinet ikke opnår topkarakter i forhold til parameteret ‘kundeservice’, skyldes det, at vi mener, at de intervaller, hvor kundeservice-personalet kan træffes telefonisk, med fordel kunne have været endnu bredere, end de er. 

Som tingene er lige nu, lyder intervallerne således:

  • Mandag-torsdag: 09:00-15:30
  • Fredag: 09:00-15:00.

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund (februar 2025) har Strømlinet modtaget næsten 1000 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,6, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at Strømlinets forbrugeromdømme er rigtig, rigtig godt. 

Medlemsfordele

1.0

Hvis du er på jagt efter et elselskab med interessante og ekstraordinære medlemsfordele, er Strømlinet ikke noget oplagt valg. Dette elselskab byder nemlig ikke på nogen bemærkelsesværdige medlemsfordele.

Selv gør elselskabet en del ud af, at det er gratis at blive kunde hos dem, men da dette er tilfældet hos stort set samtlige elselskaber, er det ikke ligefrem en bemærkelsesmæssig fordel, der gør, at vi kommer til at kaste om os med stjerner.

Pris

2.0

Strømlinet udbyder to elaftaler, og hvilken af disse der er billigst, afhænger af størrelsen på forbrugerens forbrug. 

Det er dog vores indtryk, at strømaftalen, der kaldes FlexEl, er den billigste for flertallet, og prisvilkårene for netop denne aftale lyder således: 

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 11,25 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 29 kr./md.
  • Gebyrer for betaling via Betalingsservice: Fra 8 kr. pr. betaling
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dette gør, at Strømlinet ikke er noget synderligt attraktivt elselskab i et økonomisk perspektiv. 

Faktisk er Strømlinet blandt de dyreste elselskaber, der findes.

Pålidelighed

2.5

Sammen med 19 kolleger dumpede Strømlinet TÆNKs store test af elselskaber i 2024.

Årsagen til, at Strømlinet dumpede, var, at elselskabet ikke oplyste sit spottillæg på produktsiden og samtidigt brugte en formulering, der indikerede, at man fik sin el til indkøbspris, hvis man valgte Strømlinet som sin eludbyder.

Strømlinet har tilsyneladende taget kritikken til efterretning, for i dag fremgår spottillæg på produktsiden, hvilket naturligvis trækker op i vores bedømmelse af Strømlinets pålidelighed.

Til gengæld trækker det ned, at Strømlinet tidligere har været involveret i en række negative sager i medierne, blandt andet i 2022, hvor Strømlinet – sammen med en række andre elselskaber og ejendomsselskaber – af Forbrugerombudsmanden blev anklaget for at overtræde god skik ved at facilitere el-tilmelding på en måde, hvor grundlæggende forbrugerbeskyttende regler ikke blev overholdt.

Fornuftige alternativer til Strømlinet

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry

3.9

/5

3.9/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand

3.4

/5

3.4/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Strømlinet

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Strømlinet dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt. 

Vi nuancerer blandt andet, hvordan Strømlinet slipper fra deres indsats på kundeserviceområdet, og så sætter vi en række yderligere ord på, hvorfor vi ikke anser Strømlinet som det mest pålidelige elselskab på markedet.

Fordele

Ulemper

Rigtig fin kundeservice-afdeling

Strømlinet yder en rigtig fin kundeservice-indsats, hvilket blandt andet kommer til udtryk på Strømlinets Trustpilot-side, hvor kundeservice-personalet får en del ros, hvilket vi vender tilbage til senere.

Lige nu vil vi i stedet bemærke, at kundeservice-afdelingens åbningstider er 09:00-15:30 mandag-torsdag og 09:00-15:00 om fredagen, hvilket er fornuftigt, om end der dog findes elselskaber med endnu længere åbningstider.

Meget informativ hjemmeside

Hvis du har spørgsmål angående Strømlinet, er det dog langt fra sikkert, at det er nødvendigt for dig at give Strømlinets kundeservice-afdeling et kald for at få besvaret disse, og det skyldes, at der på Strømlinets hjemmeside ligger en masse informative, velskrevne artikler.

Det være sig blandt andet artikler om, hvordan din regning fra Strømlinet skal forstås, samt hvad du skal gøre i tilfælde af flytning.

Derudover byder Strømlinets hjemmeside på en rigtig, rigtig fin FAQ-sektion, hvor de hyppigst stillede spørgsmål angående Strømlinet besvares. 

Herunder finder du en række eksempler på nogle af disse FAQ-spørgsmål:

Ingen synderligt attraktive medlemsfordele

Tidligere har Strømlinet budt på ganske attraktive medlemsfordele. Eksempelvis fik man engang som Strømlinet-kunde eksklusive og udvalgte rabatter hos nogle af Strømlinets samarbejdspartnere.

Så vidt vi kan se, hører den type medlemsgoder dog fortiden til, og i dag knytter de medlemsgoder, der følger med at være strømkunde hos Strømlinet, sig til kerneproduktet. 

For overskuelighedens skyld har vi herunder kreeret en oversigt over de – i vores øjne – mest interessante af slagsen:

  • Ingen binding
  • Gratis oprettelse
  • Fornuftige kundeservice-vilkår. 

Er du sikker på, at Strømlinet er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Rigtig fint omdømme på Trustpilot

I skrivende stund (februar 2025) har Strømlinet modtaget 990 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,6, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Strømlinets kunder er yderst tilfredse med den service, som Strømlinet yder.

I de kommende afsnit dykker vi ned, hvad Strømlinet henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses Strømlinet for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, kan man se, at meget af rosen vedrører kundeservice-personalets indsats

Flere Trustpilot-anmeldere fortæller, at de har fået al den hjælp, de havde brug for af venlige kundeservice-folk, som de kalder for både høflige, kompetente og vakse.

Hvad kritiseres Strømlinet for?

Når man scorer 4,6 i samlet karakter på Trustpilot, skyldes dette naturligvis, at langt de fleste anmeldelser er gode. Derfor skal den kritik, som vi nu vil fremhæve fra negativt stemte anmeldelser, umiddelbart tages med et gran salt. I hvert fald er denne kritik tilsyneladende ikke et udtryk for flertallets holdning.

Hvor om alting er, så tager en del af de negativt stemte anmeldelser afsæt i, at Strømlinet efter sigende er lidt sløve i forhold til at udbetale tilgodehavender fra for høje aconto-opkrævninger. 

Derudover er der nogle enkelte, der påstår, at Strømlinet ikke overholder lovgivningen omkring 14 dages fortrydelsesret, og sidst, men ikke mindst kritiseres Strømlinet for prisniveauet.

Lidt at arbejde på når det kommer til pålideligheden

Af en eller anden grund har elselskabsbranchen en tendens til at lokke fordærvede typer til, der øjner lette penge, og som i jagten på øget profit hverken skeler til etik, moral, eller hvad der er bedst for forbrugeren.

Derfor vurderer vi altid graden af pålidelighed for de elselskaber, vi anmelder, og på netop pålidelighedsområdet er der plads til forbedring for Strømlinet. 

Dette betyder dog ikke, at vi anser Strømlinet for at være et decideret upålideligt elselskab, for elselskabet har afgjort iværksat en række tiltag, der styrker pålideligheden. 

Inden vi redegør for disse, kigger vi dog nærmere på en række af de forhold, der gør, at vi på ingen måde kan forsvare at give Strømlinet nogen god karakter, når det kommer til parameteret ‘pålidelighed’.

En af hovedårsagerne hertil er, at Strømlinet dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024

Ej heller styrker det Strømlinets grad af pålidelighed, at elselskabet har været fedtet ind i en række negative sager i medierne, blandt andet en sag i 2022, hvor elselskabet – sammen med en række kolleger samt ejendomsselskaber – af Forbrugerombudsmanden blev anklaget for at overtræde god skik ved at facilitere el-tilmelding på en måde, hvor grundlæggende forbrugerbeskyttende regler ikke blev overholdt.

Uddrag fra artikel, der beskriver, at Strømlinet og en række kolleger i 2022 var under anklage fra Forbrugerombudsmanden for at have overtrådt forbrugeraftaleloven.

Som bemærket har Strømlinet dog iværksat en række initiativer, der gør, at vi ikke slagter elselskabet, når det kommer til elselskabets grad af pålidelighed.

En række af disse initiativer vidner om, at Strømlinet sommetider responderer konstruktivt på at få kritik, hvilket vi vil nuancere i det resterende af afsnittet.

Da Strømlinet i 2024 dumpede TÆNKs store test af elselskaber, skyldtes dette blandt andet, at Strømlinet ikke oplyste spottillæg-satser, og at Strømlinet efterlod forbrugeren med indtrykket af, at denne kunne få el til kostpris hos Strømlinet.

Efter testen valgte Strømlinet at tage kritikken til sig og tilføje spottillæg-satser på deres hjemmeside. Dette fortjener naturligvis ros samt anerkendelse, og gør, at vi er nogenlunde optimistiske omkring, at Strømlinet med tiden kan udvikle sig til at blive et pålideligt elselskab.

Strømlinet FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for den af Strømlinets elaftaler, vi vurderer, er den billigste for langt de fleste, således (vest-priser): 

*Abonnement29 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,51 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,1125 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,914 kr. pr. kWh
– Transport 0,27 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– Betalingsservice8 kr. pr. betaling
– Indbetalingskort49 kr. pr. betaling

Strømlinet ejes af Frederik Poulsen og Finn Poulsen.

Strømlinet skal indiskutabelt roses for indsatsen på kundeservice-fronten, og man kan kommer ej heller udenom, at elselskabet har et fint forbrugeromdømme.

Dog er det også indiskutabelt, at Strømlinets priser ikke er synderligt konkurrencedygtige, ligesom det ej heller taler til elselskabets fordel, at det ikke byder på nogen synderligt interessante medlemsfordele.

Kort opsummering

Strømlinet er et elselskab, der leverer en fornuftig indsats på en række områder, men hvor der også må siges at være plads til forbedring på en række andre områder.

Når det kommer til kundeservice og forbrugeromdømme, er der stort set ikke en finger at sætte på Strømlinets indsats, hvorimod det forholder sig omvendt, når parametrene er ‘pris’, ‘medlemsfordele’ og ‘pålidelighed’.

I vores øjne er Strømlinet overordnet set et nogenlunde elselskab, men det er ikke nogen hemmelighed, at vi mener, at der findes rigtig mange bedre alternativer, eksempelvis Gasel samt OK

Strømlinget logo
2.8/5

2.8

/5

Strømlinget logo
2.8/5

2.8

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.