Spring til indhold

Anmeldelse af Strømtid

Strømtid er et elselskab, der – ifølge dem selv – arbejder for at levere bæredygtig strøm til deres kunder. 

I det følgende kan du blive klogere på, om Strømtid lykkes med denne mission, lige så vel som du kan blive klogere på, hvordan elselskabet klarer sig, når parametrene hedder ‘kundeservice’, ‘forbrugeromdømme’, ‘medlemsfordele’, ‘pris’ og ‘pålidelighed’.

Strømtid screenshot 2023

Samlet bedømmelse

2.3

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

5.0

Uanset hvilken elaftale du vælger hos Strømtid, er du garanteret grøn strøm. Forstået på den måde at Strømtid køber grønne certifikater, der svarer til den mængde strøm, som du potentielt bruger.

Lige nu (juni 2025) byder på Strømtid på to elaftaler – nemlig Klimahelt og Klimahelt+.

Den billigste elaftale er Klimahelt. Vælger du denne, er du garanteret grøn strøm. 

Dette er du også, hvis du vælger Klimahelt+, men derudover bidrager du også til CO2-kompensation med netop denne elaftale. 

Kundeservice

2.5

Strømtid får en del verbale stryg på Trustpilot, og dette hænger blandt andet sammen med, at kundeservice-indsatsen kunne være bedre, end den er. 

En anseelig mængde Trustpilot-anmeldere kritiserer nemlig denne indsats og giver udtryk for, at kundeservice-personalet ikke leverer den hjælp, man burde kunne forvente. Derudover er der også nogle, der kritiserer kundeservice-personalet for at være decideret uhøfligt og ubehageligt.

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-personalet, er denne på et godkendt niveau, men ikke mere end det. 

Som tingene er lige nu (juni 2025), kan kundeservice-personalet kontaktes telefonisk mandag til torsdag i tidsrummet 10:00-15:00.

Ønsker du skriftlig vejledning, kan dette naturligvis også lade sig gøre – enten via en kontaktformular på Strømtids hjemmeside eller via mail. 

Ry blandt forbrugerne

2.0

I skrivende stund har Strømtid modtaget mere end 50 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,2, hvilket svarer til ‘under middel’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at Strømtids forbrugeromdømme ikke er synderligt godt. 

Medlemsfordele

1.5

Strømtid byder desværre ikke på nogen medlemsfordele af ekstraordinær karakter.

Det, der minder mest om en ekstraordinær medlemsfordel, er, at du som Strømtid-kunde kan tilvælge CO2-kompensation i din elaftale, men ønsker du dette, er det noget, der koster dig penge.

Pris

2.0

Vilkårene for Strømtids billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 25 øre/kWh i spottillæg
  • Abonnement: 15 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dette betyder, at Strømtid er et overvejende dyrt elselskab, og det gælder faktisk, uanset om du har et højt eller lille forbrug. 

Pålidelighed

1.0

I vores øjne er Strømtid desværre et ganske upålideligt elselskab, og dette af adskillige grunde.

Dels skyldes det, at Strømtid ikke er noget synderligt gennemsigtigt elselskab, når det kommer til at oplyse om spottillæg og gebyrer. Lige nu (juni 2025) fremgår eksempelvis spottillæg-satsen ikke nogen steder på Strømtids hjemmeside.

Derudover taler det ikke ligefrem for Strømtids pålidelighedsgrad, at elselskabet har været involveret i adskillige negative sager i medierne, dengang det bar navnet ‘Go Strøm’. 

Ligeledes trækker det ned i vores bedømmelse, at Strømtid får adskillige verbale stryg på Trustpilot, hvor elselskabet kritiseres for at udsende uigennemskuelige regninger, benytte aggressive salgsmetoder og generelt bare være uærlige og uhæderlige. 

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Strømtid

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Strømtid dykker vi endnu dybere ned i en række af de forhold, vi allerede har redegjort kort for ovenfor. 

Med andre ord betyder det, at du i det resterende af anmeldelsen kan blive endnu klogere på blandt andet kundeservice-forholdene og -indsatsen, samt hvorfor vi anser Strømtid som et decideret upålideligt elselskab.

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Strømtid

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Spar 200 kr. på 1. regning

3.7

/5

3.9/5

Spottillæg: 8,8 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

3.8/5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Vælg imellem to forskellige strømpakker

I skrivende stund kan du vælge imellem to forskellige strømpakker hos Strømtid – nemlig Klimahelt og Klimahelt+.

Strømpakkerne har en række ting til fælles, eksempelvis er begge strømpakker yderst grønne. Derudover byder begge pakker på variable priser, hvilket vil sige, at kWh-prisen følger her-og-nu-prisen på strømbørsen. 

Med andre ord betyder det, at du vil kunne spare penge på strøm ved at planlægge dit strømforbrug på en måde, så du klarer de mest strømkrævende aktiviteter i de tidsrum, hvor strømpriserne er lavest. 

En yderligere lighed er, at abonnement-satsen for begge strømpakker lyder på 15 kroner månedligt.

Ikke så overraskende er der dog også en række forskelle de to strømpakker imellem. Den mest opsigtsvækkende forskel er, at du bidrager til at CO2-kompensere, hvis du vælger Klimahelt+, mens dette bidrag ikke er inkluderet i Klimahelt.

Til gengæld følger der også et gebyr på 10 kroner månedligt for CO2-kompensationen.

Eksempel på Strømtids strømpakker (maj 2025)

Plads til forbedring på kundeservice-fronten

Besøger du Strømtids Trustpilot-side, vil du erfare, at elselskabet får en del hug for indsatsen på kundeservice-fronten. Denne indsats danner nemlig afsæt for en række negativt stemte Trustpilot-anmeldelser.

Det er dog værd at notere sig, at en række positivt stemte Trustpilot-anmeldere også roser selvsamme indsats, hvorfor vi kan konkludere, at det i hvert fald ikke er alle Strømtid-kunder, der har dårlige erfaringer med kundeservice-personalet.

Vi kan dog ikke lukke øjnene for, at kundeservice-personalet får mere ris end ros med på vejen, og at dette personale af flere beskrives som værende uhøfligt og uhjælpsomt.

Godkendte åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab leverer varen, når det kommer til kundeservice, nøjes vi ikke med at orientere os om, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om denne indsats. Vi kigger også på, i hvilke tidsrum kundeservice-personalet kan kontaktes og på hvilke måder.

Strømtids kundeservice-personale kan kontaktes via telefon, mail og en kontaktformular, du finder på hjemmesiden. Dette er bestemt godkendt.

Ønsker du telefonisk kontakt, kan dette lade sig gøre mandag-torsdag i tidsrummet 10:00-15:00. 

Dette er fornuftigt, men ikke meget mere end det, og det er da heller ikke nogen hemmelighed, at mange af konkurrenterne byder på endnu mere attraktive åbningstider for telefonisk rådgivning, end Strømtid gør.

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

En række elselskaber byder på særligt interessante medlemsfordele såsom adgang til en hulens masse rabatter eller muligheden for at erhverve sig fribilletter til sportsarrangementer og deslige. 

Strømtid er desværre ikke et af disse elselskaber. 

Det, der minder mest om medlemsfordele hos Strømtid, er nemlig, at du som kunde yder et bidrag til den grønne omstilling, og at det er gratis at blive kunde hos Strømtid. Men den type medlemsfordele finder du altså også hos mange andre elselskaber.

Er du sikker på, at Strømtid er det rette elselskab for dig?

…hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Ryet på Trustpilot kunne være bedre

I skrivende stund (juni 2025) har Strømtid modtaget 50 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,2, hvilket svarer til ‘middel’. 

Med andre ord betyder det, at der i den grad er plads til forbedring for Strømtid, når det kommer til forbrugeromdømmet.

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad Strømtid roses for af de positive Trustpilot-anmeldere, samt hvad elselskabet skoses for af de knapt så positivt stemte anmeldere.

Hvad roses Strømtid for?

Isolerer man de mest positivt stemte anmeldelser, vil man erfare, at den ros af Strømtid, der er gennemgående, omhandler priserne, at strømmen er grøn og kundeservice-personalets indsats.

Hvad kritiseres Strømtid for?

Isolerer man de mest negativt stemte anmeldelser, erfarer man, at et af de hyppigst bemærkede kritikpunkter er regningerne, som flere finder uoverskuelige og svære at gennemskue. 

Derudover får kundeservice-personalet – som vi allerede har været inde på – også en del tæsk af en række Trustpilot-anmeldere. 

Ligeledes er det værd at bemærke, at enkelte Trustpilot-anmeldere er meget bramfri og nådesløse, hvad angår deres ordvalg, når de skal beskrive Strømtid og kalder elselskabet for et decideret svindelfirma, der lyver om det ene og det andet.

Et – i vores øjne – upålideligt elselskab

Elselskabsbranchen har i løbet af de seneste år fået et lidt dårligt ry, og det skyldes ganske enkelt, at branchen har haft en tendens til at tiltrække plattenslagere, der har øjnet lette penge, og som ikke har skelet til forbrugernes bedste, når bundlinjen skulle øges.

Derfor vurderer vi altid i vores anmeldelser, i hvilket omfang et elselskab kan siges at være pålideligt og hæderligt. Ved at have fokus herpå håber vi, at vi kan bidrage til at så få som muligt ender hos en af slynglerne.

Spørgsmålet er så bare… Er Strømtid en af disse slyngler?

Det, synes vi desværre, at Strømtid er, ja, og dette er der adskillige årsager til.

Dels skyldes det, at Strømtid ikke er noget synderligt gennemsigtigt elselskab, når det kommer til at informere om tillæg og gebyrer. 

Lige nu (juni 2025) fremgår eksempelvis spottillægget ikke nogen steder på Strømtids hjemmeside, og det har den konsekvens, at det som forbruger er stort set umuligt at vurdere, om Strømtid er et dyrt eller billigt elselskab, hvis udelukkende man navigerer efter de oplysninger, man finder hos Strømtid selv. 

Derudover taler det på ingen måde for Strømtids pålidelighedsgrad, at elselskabet var involveret i adskillige negative sager, dengang det hed Go Strøm.

Uddrag fra artikel på Pressemeddelelse.dk.

Ligeledes er det heller ikke ligefrem befordrende for Strømtids pålidelighedsgrad, at elselskabet af flere rasende Trustpilot-anmeldere beskyldes for at være et elselskab, der svindler, og som sender uigennemskuelige elregninger ud til kunderne. 

Strømtid FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Strømtids billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement15 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,21 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,25 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,549 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *BetalingsserviceUkendt

Strømtid ejes af Rasmus Moustgaard.

Nej. Strømtid er blandt de elselskaber, der opnår den dårligste samlede bedømmelse hos os.

At Strømtid opnår en ringe karakter hos os skyldes, at elselskabet er dyrt, upålideligt, har et dårligt forbrugeromdømme samt yder kundeservice på et mindre højt niveau.

Kort opsummering

Lad os starte med det gode… 

Det er super fedt, at Strømtid har fokus på klimaet og den grønne omstilling. Det er langt fra alle elselskaber, der udelukkende byder på strømpakker med grøn strøm, men det gør Strømtid, og det skal de klart roses for.

Og så til den mindre sjove del…

Det er naturligvis problematisk, at flere kunder bemærker, at de regninger, som Strømtid er afsender på, er deciderede uforståelige og svære at gennemskue – særligt når Strømtid slår sig op på at være et elselskab, der udelukkende sender simple og overskuelige regninger ud til kunderne.

Derudover bekymrer det os også, at en række Trustpilot-anmeldere decideret kalder Strømtid for et svindelfirma, der snyder og bedrager, og dette spiller en relativt stor rolle i, at vi anser Strømtid som et decideret upålideligt elselskab.

At Strømtid ej heller leverer nogen synderligt god indsats på kundeservice-fronten er heller ikke ligefrem noget salgsargument for elselskabet.

Overordnet set anser vi Strømtid som et af de dårligste elselskaber på markedet, og vi kan derfor på ingen måde anbefale dig at blive kunde hos elselskabet.

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de +15 elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.