Spring til indhold

Anmeldelse af Vest Energi

Vest Energi er et relativt nyt elselskab, som tog sine første skridt i 2023. Elselskabet ejes og drives af Jacob Albers, der også står bag elselskabet Budget Energi.

Om Vest Energi – trods elselskabets manglende mange års erfaring – leverer inden for de parametre, vi anser som centrale for et elselskab, kan du blive klogere på i det resterende af anmeldelsen. 

Vest Energi screenshot

Samlet bedømmelse

2.3

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

2.5

Vest Energi hævder selv, at man – hvis man vælger en af deres strømpakker – får klimavenlig/grøn strøm. 

Det er dog lidt svært at gennemskue, hvad Vest Energi helt præcist mener med ‘klimavenlig/grøn strøm’. Vi har i hvert fald ikke kunnet finde nogen nuancerende informationer herom.

Om Vest Energi kan siges at være et klimavenligt elselskab, beror derfor på, hvorvidt der er synderligt meget vægt bag Vest Energis egne løfter herom.

Da vi – hvilket vi vender tilbage til senere – ikke anser Vest Energi som noget synderligt pålideligt elselskab, er vi forsigtige skeptikere, hvad angår Vest Energis egne udmeldinger omkring graden af klimavenlighed for den strøm, de leverer, og derfor opnår elselskabet ikke nogen ekstraordinært prangende karakter i forhold til parameteret ‘miljøvenlighed’.

Kundeservice

3.0

Vest Energis kundeservice-indsats får en del ros på Trustpilot, og flere Trustpilot-anmeldere giver udtryk for, at de har fået lige nøjagtig den hjælp, de havde brug for, da de kontaktede en af Vest Energis medarbejdere.

Dette trækker naturligvis op i vores bedømmelse.

Til gengæld trækker det ned, at kundeservice-indsatsen også får en del kritik på Trustpilot, hvor flere hævder, at det er meget, meget svært at komme i kontakt med en kundeservice-medarbejder.

Ligeledes trækker det ned, at det daglige vindue, hvor det er muligt at opnå telefonisk kontakt med kundeservice, er ekstremt smalt. 

På nuværende tidspunkt er det nemlig blot muligt at kontakte Vest Energis kundeservice telefonisk imellem 11:00 og 14:00 samtlige hverdage.

Afdelingen kan naturligvis også kontaktes via mail eller en kontaktformular, hvis du ønsker at få vejledning over tekst.

Ry blandt forbrugerne

3.5

I skrivende stund (december 2024) har Vest Energi modtaget mere end 740 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 3,7 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til ‘middel’. 

Med afsæt heri er det vist ikke helt forkert at konkludere, at en del af Vest Energis kunder er fint tilfredse med den indsats, som Vest Energi yder, mens der også findes en andel, som ikke er synderligt begejstrede.

Medlemsfordele

1.0

Vest Energi tilhører ikke gruppen af elselskaber, der byder på ekstraordinære medlemsfordele. 

De medlemsfordele, som Vest Energi byder på, relaterer sig nemlig alle til kerneproduktet på den ene eller anden måde.

De mest interessante medlemsfordele er i vores øjne følgende:

  • Skarpe priser (såfremt du tilmelder dig den elaftale, som vi promoverer)
  • Ingen binding.

Pris

3.0

Vilkårene for Vest Energis billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 4 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 29 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed befinder Vest Energi sig prismæssigt et sted midt i feltet. 

Det er dog værd at bemærke, at Vest Energi tidligere har tilføjet handelsgebyrer i perioder og i disse perioder været blandt de absolut dyreste elselskaber.

Pålidelighed

1.0

Sammen med 19 kolleger dumpede Vest Energi i TÆNKs store test af elselskaber i 2024.

Derudover har Vest Energi været fedtet ind i sager om uetiske metoder, når det kommer til at rekruttere nye kunder via telefonsalg. Noget, der i 2025 førte til, at Vest Energi blev politianmeldt af Forbrugerombudsmanden. 

Ydermere har Vest Energi et dårligt ry blandt kollegerne i branchen.

Sidst, men ikke mindst trækker det ned, at adskillige Trustpilot-anmeldere hævder, at de har svært ved at få udbetalt tilgodehavender fra for høje aconto-indbetalinger.

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Vest Energi

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Vest Energi dykker vi endnu dybere ned i en række af de forhold, vi allerede har berørt ganske kort. 

Dette betyder, at du blandt andet kan lære endnu mere om Vest Energis kundeservice-indsats, grad af pålidelighed samt omdømme blandt forbrugerne i løbet af de kommende afsnit. 

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Vest Energi

Pålidelig

4.0

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 3,75 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

0 kr. i abon. resten af året

3.7

/5

Rated 3.9 out of 5

Spottillæg: 9,46 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

Rated 4.2 out of 5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Kundeservice-indsatsen får en del ros, men også lidt kritik på Trustpilot

Isolerer man de mest positivt stemte anmeldelser på Vest Energis Trustpilot-side, erfarer man hurtigt, at en væsentligt del af disse omhandler kundeservice-indsatsen. 

Flere Trustpilot-anmeldere fremhæver i rosende vendinger specifikke Vest Energi-medarbejdere og hævder, at de har fået lige præcis den hjælp og vejledning, de havde brug for. 

Ovenstående er jo herligt!

Til gengæld er det knapt så herligt, at der også findes en del negativt stemte anmeldelser på Vest Energis Trustpilot-side, hvor der skydes med skarpt efter kundeservice-indsatsen. 

En række Trustpilot-anmeldere hævder nemlig, at det er stort set umuligt at komme igennem til kundeservice-personalet, mens andre fortæller, at når det endelig dem lykkes at komme igennem til en kundeservice-medarbejder, bliver de spist af med løgnehistorier og deslige, som ikke løser de problemer, de ønsker hjælp til at løse.

Begrænsede åbningstider

Når vi vurderer et elselskabs indsats på kundeservice-fronten, orienterer vi os ikke blot i, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om denne indsats, nej, vi undersøger og vurderer nemlig også graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen. 

Med andre ord betyder det, at vi sætter os ind i, hvornår og på hvilke måder et elselskabs kundeservice-personale kan kontaktes, og når det kommer til netop tilgængeligheden af Vest Energis kundeservice-afdeling, er der desværre – også på det område – plads til forbedring.

Godt nok kan kundeservice-afdelingen kontaktes både via mail, telefon og en kontaktformular, hvilket er rigtig fint. Til gengæld er det knapt så fint, at det daglige tidsrum, hvor afdelingen kan kontaktes telefonisk, er meget smalt. 

Helt præcist kan Vest Energis kundeservice-personale træffes samtlige hverdage i tidsrummet 11:00-14:00.

Byder ikke på nogen synderligt interessante medlemsfordele

Der findes en del elselskaber, der byder på medlemsfordele udover det sædvanlige. Det være sig eksempelvis adgang til et utal af rabatter eller muligheden for at deltage i spændende konkurrencer med fede præmier på højkant.

Vest Energi er desværre ikke et af disse elselskaber. Her byder man nemlig blot på nogle ganske få medlemsfordele, som alle på den ene eller anden måde relaterer sig til kerneproduktet.

I vores øjne er de mest nævneværdige medlemsfordele hos Vest Energi følgende:

  • Ingen binding
  • Skarpe priser (hvis du vælger den elaftale fra Vest Energi, som vi promoverer).

Vest Energi FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Vest Energis billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement29 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,01 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,04 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,731 kr. pr. kWh
– Transport 0,174 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– *MobilePay0 kr. pr. betaling

Vest Energi ejes af Jacob Albers, som også står bag elselskabet Budget Energi.

Vest Energi har som udgangspunkt ikke nogen bindingsperiode på sine elaftaler.

Ja, i 2025 blev Vest Energi politianmeldt af Forbrugerombudsmanden. Årsagen hertil var uanmodede telefonopkald til mindst 56 forbrugere og vildledende salgsudsagn.

Vest Energi er flere gange blevet taget i at operere i gråzonerne for det tilladte – især når det kommer til at rekruttere nye kunder samt fastholde eksisterende kunder, der er på vej videre, har elselskabet taget tvivlsomme metoder i brug flere gange.

At Vest Energi sommetider opererer på grænsen af – og måske sommetider over – det tilladte førte – som bemærket tidligere – i 2025 til, at elselskabet blev politianmeldt af Forbrugerombudsmanden.

Ligeledes er det værd at bemærke, at vi tidligere har oplevet, at Vest Energi har lokket adskillige nye kunder i butikken ved at friste med økonomisk attraktive elaftaler for efter noget tid at ændre disse elaftaler, så de blev alt andet end økonomisk attraktive.

Middelgodt ry på Trustpilot

I skrivende stund (december 2024) har Vest Energi modtaget mere end 740 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 3,7 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til ‘middel’. 

Med afsæt heri er det vist ikke helt forkert at konkludere, at en del af Vest Energis kunder er fint tilfredse med den indsats, som Vest Energi yder, mens en mindre andel ikke er synderligt begejstrede.

I det følgende dykker vi ned i, hvad Vest Energi henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses Vest Energi for på Trustpilot?

Isolerer vi de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser af Vest Energi, kan vi se, at de forhold, som Vest Energi hyppigst roses for, vedrører kundeservice-personalet og Vest Energis sælgeres adfærd.

Både kundeservice-personalet samt sælgerne beskrives af flere som venlige, hjælpsomme og kompetente.

Ligeledes påpeger adskillige Trustpilot-anmeldere, at de har sparet penge ved at skifte til Vest Energi.

Hvad kritiseres Vest Energi for på Trustpilot?

Isolerer man de mest negativt stemte anmeldelser, kan man se, at et af de kritikpunkter, der hyppigst bemærkes, relaterer sig til måden, hvorpå nogle af Vest Energis sælgere opfører sig på. 

Flere Trustpilot-anmeldere hævder, at de har været i kontakt med en sælger, der har lovet mere, end hvad vedkommende kunne holde. Derudover anklager en række Trustpilot-anmeldere Vest Energi for at bryde løfter.

Ydermere får Vest Energi på puklen for at være ekstremt sløve i forhold til at tilbagebetale tilgodehavender fra for høje aconto-betalinger.

Sidst, men ikke mindst er der en række Trustpilot-anmeldere, der brokker sig over, at det er meget, meget vanskeligt komme igennem til Vest Energis kundeservice.

Er du sikker på, at Vest Energi er det rette elselskab for dig?

…hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Vi anser Vest Energi som et upålideligt elselskab

Der findes desværre en del brodne kar i elselskabsbranchen, og i vores øjne er Vest Energi et af disse. 

Af adskillige grunde, som vi vil præsentere dig for i løbet af afsnittet her, anser vi nemlig ikke Vest Energi for at være et synderligt pålideligt elselskab.

En af disse grunde er, at Vest Energi dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024.

En anden grund er, at Vest Energi har været ry for at benytte sig af yderst tvivlsomme metoder for at rekruttere nye og fastholde tidligere kunder. Noget, som også har været nævnt i medierne, blandt andet i 2024, hvor Ekstra Bladet skrev om en kvinde ved navn Sonja, der var blevet kunde hos Vest Energi uden at have givet tilladelse hertil. 

Du kan læse mere om den absurde situation og Vest Energis lidt for kreative tilgang til kunderekruttering her

De tvivlsomme kunderekrutterings- og kundefastholdelsesmetoder, som Vest Energi i hvert fald tidligere har gjort brug af førte i 2025 til, at elselskabet blev politianmeldt af Forbrugerombudsmanden. Helt konkret lød anklagen her på ulovligt telefonsalg og vildledende markedsføring. 

Ønsker du at læse hele redegørelsen for anmeldelsen, finder du denne her

Her ses et udsnit af redegørelsen for Forbrugerombudsmandens politianmeldelsen af Vest Energi 2025.

Ydermere anser vi ikke Vest Energi for at være et synderligt pålideligt elselskab, fordi adskillige negativt stemte Trustpilot-anmeldere giver udtryk for, at Vest Energi er meget sløve i forhold til at tilbagebetale tilgodehavender fra for høje aconto-indbetalinger.

Den sidste bemærkelsesværdige årsag til, at vi ikke anser Vest Energi for at være et synderligt pålideligt elselskab, er, at elselskabets omdømme blandt kollegerne i branchen er ganske dårligt.

Kort opsummering

I vores øjne er der i den grad plads til forbedring for Vest Energi, når det kommer til kundeservice-indsatsen, medlemsfordele, prisen og graden af pålidelighed. Dette afspejles også i den karakter, vi giver Vest Energi. 

Hvis du søger alternativer til Vest Energi, bør du overveje Gasel, OK eller go’energi, som er blandt de elselskaber, der opnår de bedste bedømmelser hos os.

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de mere end femten elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab involverer sig i grønne projekter. Det kunne eksempelvis være ved at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller ved at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter. 

Derudover trækker det også op, hvis et elselskab investerer i grønne certifikater. 

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er. 

Derudover undersøger vi naturligvis også, om et elselskab opererer med andre gebyrer end disse.

Pålidelighed

Vi kommer desværre ikke udenom, at der findes en del brodne kar i elselskabsnichen. Derfor mener vi også, at et kriterium som ‘pålidelighed’ i den grad har sin berettigelse. Med et sådant kriterium sørger vi nemlig for, at vores samlede karaktergivning kommer til at afspejle, hvilke elselskaber der er ærlige og hæderlige, og hvilke der er uærlige og luskede.

Når vi skal vurdere, i hvilket omfang et elselskab kan siges at være ‘pålideligt’, kigger vi på en række forskellige forhold. Dels kigger vi på, om elselskabet er gennemsigtige i deres kommunikation omkring priser, gebyrer, bindingsperioder og deslige. Hvis et elselskab har skjulte gebyrer eller lignende, trækker dette naturligvis gevaldigt ned i vores bedømmelse af elselskabets pålidelighed.

Derudover kigger vi på, om elselskabet har haft dårlige mediesager, hvor elselskabets anløbne moral udstilles. Vi kigger også på, om elselskabet har opnået fornuftige anmeldelser hos TÆNK, ligesom vi orienterer os, om Forbrugerombudsmanden har rettet kritik mod elselskabet.

Ydermere kigger vi på ejerforhold. Hvis et elselskab ejes af en person med et blakket omdømme, italesættes dette naturligvis og vægtes negativt i forhold til karaktergivningen.

Sidst, men ikke mindst beror vores karaktergivning på elselskabets generelle omdømme blandt aktører i branchen.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.