Spring til indhold

Anmeldelse af Dansk Strøm

Dansk Strøm er et elselskab, der tidligere gik under navnet Power4U.

Hvorfor Power4U valgte en navneforandring, har vi ikke kunnet finde oplysninger omkring, men et godt bud er, at folkene bag elselskabet ønskede at starte på en frisk og få visket tavlen ren samt løsrevet sig de negative konnotationer, der indiskutabelt klæbede til Power4U.

Power4U endte nemlig med et knapt så flatterende omdømme. Dels blev elselskabet sablet ned på Trustpilot, men derudover var elselskabet også fedtet ind i en uheldig sag om manglende tilbagebetalinger af gæld til forhenværende kunder

Har elselskabet så lært af sine fejl efter navneforandringen?

Det kan du blive klogere på i det følgende, hvor vi redegør for, hvordan Dansk Strøm præsterer inden for følgende parametre: miljøvenlighed, kundeservice, ry blandt forbrugerne, medlemsfordele, pris og pålidelighed. 

Samlet bedømmelse

1.8

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

1.5

Ingen af Dansk Strøms billigste elaftaler er grønne, hvilket naturligvis trækker ned i vores bedømmelse. Til gengæld trækker det op, at grøn strøm kan tilkøbes, uanset hvilken strømaftale du vælger hos Dansk Strøm.

At du kan dette trækker dog ikke vildt meget op, da prisen for at sikre sig grøn strøm som Dansk Strøm-kunde er høj. 

Lige nu (juni 2025) koster dette nemlig 15 øre pr. kWh, hvilket er væsentligt mere, end hvad den slags typisk koster hos konkurrenterne. 

Kundeservice

2.0

Kundeservice-indsatsen får en del verbale stryg på Dansk Strøms Trustpilot-side. 

En række Trustpilot-anmeldere betegner kundeservice-personalet som værende decideret ubehageligt og påstår, at dette personale går til angreb og kommer med spydigheder, når man som kunde rejser relevante problemstillinger. 

Der er dog også skrevet nogle få positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen roses, så det er tilsyneladende ikke alle, der har dårlige oplevelser med Dansk Strøms kundeservice-personale. 

Det er dog værd at bemærke, at nogle af de anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen roses, er skrevet af Trustpilot-profiler, som blot har skrevet en enkelt anmeldelse samlet set, og dette kunne godt indikere, at disse profiler er oprettet af Dansk Strøm selv med henblik på at booste deres Trustpilot-score. Dette er dog kun spekulationer og ikke noget, vi kan vide med sikkerhed.

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, er der plads til forbedring for Dansk Strøm – særligt hvad angår åbningstiderne for telefonisk henvendelse. 

Som tingene er lige nu (juni 2025), kan Dansk Strøms kundeservice godt nok kontaktes telefonisk samtlige hverdage, hvilket naturligvis er positivt.

Til gengæld er det knapt så positivt, at vinduet, hvor indenfor personalet kan kontaktes telefonisk, blot er tre timer. 

Ry blandt forbrugerne

2.0

I skrivende stund har Dansk Strøm modtaget mere end 20 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,1, hvilket svarer til ‘under middel’. 

Dermed kan man vist godt konkludere, at der er plads til forbedring for Dansk Strøm, når det kommer til forbrugeromdømmet. 

Medlemsfordele

3.0

Dansk Strøm byder på én yderst interessant medlemsfordel – nemlig at man som kunde får adgang til en rabatklub, hvor man kan få rabatter på ferier, oplevelser, tøj, elektronik og meget andet. 

Denne medlemsfordel må siges at være ekstraordinær og yderst attraktiv, hvilket naturligvis trækker op i vores bedømmelse.

Til gengæld trækker det ned, at Dansk Strøm stort set ikke byder på andre medlemsfordele end denne.

Pris

1.5

Vilkårene for Dansk Strøms billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 15 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 99 kr./md.
  • 10 kr. i gebyr pr. betaling via Betalingsservice
  • 10 kr./md. i netadministrationsabonnement
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dette betyder, at Dansk Strøm er blandt de absolut dyreste elselskaber på markedet.

Er du på jagt efter et billigt elselskab, er Dansk Strøm derfor på ingen måde noget oplagt valg.

Pålidelighed

1.0

Dansk Strøm dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024 og har været fedtet ind i adskillige negative sager i medierne, dengang hvor elselskabet hed Power4U.

Derudover trækker det ned, at elselskabet opererer med skjulte gebyrer. Helt konkret henvises der her til et netadministrationsabonnement, der er gemt godt væk på en landingsside, som de færreste besøgende må formodes at finde frem til.

Sidst, men ikke mindst taler det ikke ligefrem for Dansk Strøms pålidelighedsgrad, at elselskabet af adskillige Trustpilot-anmeldere anklages for at være et elselskab, der svindler.

Disse anklager tager ofte afsæt i, at Dansk Strøms sælgere efter sigende aflægger løfter, som elselskabet på ingen måde kan leve op til. 

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Dansk Strøm

I de følgende afsnit dykker vi dybere ned i Dansk Strøms indsats inden for en række af de områder, vi allerede har belyst overfladisk i det foregående. 

Med andre ord betyder det, at du i det følgende kan lære endnu mere om Dansk Strøms kundeservice-indsats, grad af pålidelighed, medlemsfordele samt omdømme blandt forbrugerne.

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Dansk Strøm

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Spar 200 kr. på 1. regning

3.7

/5

3.9/5

Spottillæg: 8,8 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

3.8/5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Plads til forbedring på kundeservice-fronten

Dansk Strøms kundeservice-afdeling er genstand for både ros og ris på Trustpilot. 

Nogle Trustpilot-anmeldere beretter om positive oplevelser med kundeservice-personalet, mens andre Trustpilot-anmeldere sender markante bredsider afsted mod kundeservice-ansatte, som de betegner som flabede, inkompetente og decideret ubehagelige. 

Her ses et eksempel på en af de anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen får på puklen
Her ses et eksempel på, at ikke alle Trustpilot-anmeldere kritiserer Dansk Strøms kundeservice-indsats

Umiddelbart tolker vi ovenstående som et udtryk for, at ikke alle Dansk Strøms kundeservice-ansatte er lige dygtige. Der findes utvivlsomt et par dygtige kundeservice-folk på Dansk Strøms kundeservice-team, men øjensynligvis består dette hold også af folk, der ikke magter opgaven.

Smalle åbningstider

Får du brug for at komme i kontakt med Dansk Strøms kundeservice-personale, kan dette personale kontaktes alle hverdage via telefon, hvilket er super fint. 

Desværre er det knapt så fint, at telefonlinjerne blot er åbne tre timer hver dag – nærmere bestemt i tidsrummet 10:00-13:00.

Ønsker du ikke telefonisk vejledning, kan du naturligvis også sende Dansk Strøm en mail, og efter sigende skulle tidsrummene, hvor indenfor du kan forvente at få svar på skriftlige henvendelser, være en smule bredere end åbningstiderne for telefoniske henvendelser.

Dansk Strøms kunder får adgang til eksklusiv rabatklub

Indtil videre har vi været nærige med rosen af Dansk Strøm, men dette stopper vi med for en stund. 

Når det kommer til medlemsfordele, leverer Dansk Strøm nemlig på et rigtig fint niveau, hvilket skyldes, at Dansk Strøm byder på én yderst attraktiv medlemsfordel – nemlig adgang til en rabatportal, hvor du kan finde et utal af rabatter.

Det er naturligvis ekstremt positivt, at Dansk Strøm byder på en så attraktiv og interessant medlemsfordel, som de gør. Til gengæld er det knapt så positivt, at denne fordel står yderst alene.

Dårligt ry på Trustpilot

I skrivende stund har Dansk Strøm modtaget over 20 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,1, hvilket svarer til ‘under middel’. 

Dermed kan man vist godt konkludere, at der er plads til forbedring for Dansk Strøm, når det kommer til forbrugeromdømmet.

I de følgende afsnit kigger vi nærmere på, hvad Dansk Strøm roses for af de positivt stemte Trustpilot-anmeldere, samt hvad elselskabet kritiseres for af de negativt stemte af slagsen.

Hvad roses Dansk Strøm for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at den ros, der er gennemgående, i høj grad omhandler Dansk Strøms indsats på kundeservice-fronten samt deres prisniveau.

Dog er det værd at bemærke, at både kundeservice-personalet og prisniveauet også får en del verbale hug blandt de mere negativt stemte Trustpilot-anmeldere.

For os giver det faktisk ikke nogen mening, at prisniveauet roses af nogle Trustpilot-anmeldere, da Dansk Strøm er blandt de dyreste elselskaber på markedet. 

Vi formoder derfor, at denne ros enten er skrevet af folk, der ikke har synderligt meget forstand på elmarkedet eller af falske profiler, som Dansk Strøm selv har oprettet med henblik på at booste deres omdømme på Trustpilot positivt.

Hvad kritiseres Dansk Strøm for?

Hovedparten af Trustpilot-anmeldelserne af Dansk Strøm er – i skrivende stund (juni 2025) – negative, og de kritikpunkter, der hyppigst bemærkes af de negativt stemte Trustpilot-anmeldere, vedrører, at Dansk Strøm i visse sammenhænge har givet udtryk for, at de har været billigere, end de reelt set har, at kundeservice-ansatte har ageret flabet og uprofessionelt, og at tilgodehavende acontobeløb ikke er blevet udbetalt til kunder, der har skiftet elselskab.

Derudover er der flere, der giver udtryk for, at det er udfordrende at blive endegyldigt afmeldt som kunde. 

Er du sikker på, at Dansk Strøm er det rette elselskab for dig?

…hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Er Dansk Strøm et pålideligt elselskab?

Nej, i vores øjne er Dansk Strøm alt andet end et pålideligt elselskab.

En er årsagerne til, at vi anser Dansk Strøm som værende et decideret upålideligt elselskab, er, at Dansk Strøm dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024. Derudover taler det på ingen måde for Dansk Strøms pålidelighed, at Forsyningstilsynet i 2024 afgjorde, at Dansk Strøm havde brudt loven, da elselskabet ikke automatisk havde overført en række kunders tilgodehavender fra for høje aconto-opkrævninger, når kunderne skiftede selskab.

Ligeledes taler det ej heller for Dansk Strøms pålidelighedsgrad, at elselskabet opererer med skjulte gebyrer. Som tingene er lige nu (juni 2025) opererer Dansk Strøm nemlig med et netadministrationsabonnement på 10 kroner månedligt, som de har gemt godt væk på en landingsside, som de færreste potentielle kunder må formodes at finde frem til.

Sidst, men ikke mindst er der en række kritikpunkter fra nogle Trustpilot-anmeldere, der får vores advarselslamper til at blinke. Eksempelvis at Dansk Strøm efter sigende kan finde på at gentilmelde kunder, der har forladt elselskabet – vel og mærke uden kundernes samtykke.

Dansk Strøm FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Dansk Strøms billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement99 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,11 kr.
*Netadministrationsabonnement10 kr. pr. md.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,15 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,549 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice10 kr. pr. betaling

Elselskabet Dansk Strøm ejes af Søren Bird Rørvig, der blandt andet også ejer elselskabet Lokal-Energi.

Elselskabet Dansk Strøm er ikke noget synderligt godt elselskab, nej. Dansk Strøm er nemlig dyrt, upålideligt og gør ikke alverden for klimaet. Derudover er elselskabets forbrugeromdømme dårligt, ligesom det heller ikke har ry for at levere nogen synderligt god indsats på kundeservice-fronten. 

Kort opsummering

Der er – for at sige det mildt – plads til forbedring hos Dansk Strøm. Elselskabets priser er blandt de højeste på markedet, ryet på Trustpilot er dårligt, og indsatsen på kundeservice-fronten kunne også have været bedre. Derudover har elselskabet ved flere lejligheder ageret tvivlsomt i et etisk perspektiv, hvorfor man ej heller kan betegne Dansk Strøm som værende noget synderligt pålideligt elselskab.

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de +15 elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.