Spring til indhold

Anmeldelse af Energi Fyn

Energi Fyn er et andelsejet energiselskab, der – ikke så overraskende – er beliggende på Fyn. Mere end 215.000 fynske andelshavere har ejerskab over Energi Fyn, der er et af landets ældste andelsejede energiselskaber.

Udover el udbyder Energi Fyn blandt andet også naturgas, varmepumper og fibernet. Hos Eltjek24.dk er vi dog mestendels passionerede omkring strøm og elselskaber, hvorfor vi i vores anmeldelse af Energi Fyn vil have fokus på virksomhedens indsats som el-leverandør.

I det kommende vil du kunne blive klogere på, hvordan Energi Fyn præsterer inden for en række forskellige parametre, vi anser som centrale for et elselskab. Det være sig blandt andet parametre som pris, miljøvenlighed, pålidelighed og omdømme blandt forbrugerne.

EnergiFyn screenshot

Samlet bedømmelse

3.9

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

4.0

Det trækker naturligvis ned, at Energi Fyns billigste strømaftaler ikke per definition er grønne. 

Til gengæld trækker det op, at du for et beskedent tillæg kan tilvælge klimavenlig strøm, uanset hvilken strømpakke du vælger.

Derudover trækker det også op, at du på Energi Fyns hjemmeside finder en fin sektion, der omhandler energioptimering. Her finder du en masse tips og tricks til, hvordan du kan energioptimere dit hjem. Tips og tricks, der dels kan komme klimaet, men så sandelig også din pengepung til gode.

Kundeservice

4.0

Kundeservice-afdelingen får en del ros på Trustpilot og byder samtidigt på fornuftige åbningstider. Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende: 

  • Mandag-torsdag: 08:00-16.00
  • Fredag: 08.00-15.30.

Generelt set beskrives kundeservice-personalet som behageligt, hjælpsomt og kompetent.

Kundeservice-afdelingen får dog også en smule kritik på Trustpilot. Som regel baserer den negative kritik sig på hændelser, der ikke er gået som planlagt.

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund (december 2024) har Energi Fyn modtaget over 4150 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,1, hvilket svarer til ‘god’.

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at hovedparten af Energi Fyns kunder er fint tilfredse med den service, som Energi Fyn yder. 

Medlemsfordele

4.0

Vælger du strømaftalen ‘FynskSupport’, får du adgang til en række interessante medlemsfordele, hvoraf flere må betegnes som værende ekstraordinære. 

Herunder følger en oversigt over de – i vores øjne – allermest interessante:

  • Du støtter det lokale foreningsliv via din strømaftale
  • Du har mulighed for at tilvælge grøn strøm
  • Rabat på entrébilletter til forskellige forlystelsesparker og zoologiske haver
  • Ingen binding.

Pris

3.0

Vilkårene for Energi Fyns billigste elaftale (SpotEl) lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 8,75 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 15 kr./md
  • 4,06 kr. i betalingsgebyr pr. betaling via MobilePay eller 7,79 kr., hvis du ønsker at bruge Betalingsservice.

Dette gør, at Energi Fyns billigste strømaftale befinder sig et sted midt i feltet. Med andre ord findes der altså en del elselskaber, der udbyder billigere elaftaler end Energi Fyn, men der findes så sandelig også en del, som udbyder dyrere. 

Pålidelighed

4.0

Slap ganske fint igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024 og har ikke været fedtet ind i nogen negative sager i medierne i adskillige år udover en enkelt sag, hvor Energi Fyn fik kritik fra en række kunder, der mente, at Energi Fyns aconto-opkrævninger var urimeligt høje. 

Er overvejende gennemsigtige, når det kommer til at oplyse om abonnement-satser og spottillæg. Dog havde vi gerne set, at betalingsgebyrer fremgik på produktsiden og ikke blot på en landingsside, der samler alle gebyrer.

Fornuftige alternativer til Energi Fyn

Skarp pris
3.6/5

3.6

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry
3.9/5

3.9

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg
4/5

4.2

/5

Binding: 6 mdr.
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand
3.4/5

3.4

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Energi Fyn

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Energi Fyn dykker vi endnu dybere ned i en række af de forhold, vi allerede har berørt ganske kort. 

Dette betyder, at du blandt andet kan lære endnu mere om Energi Fyns kundeservice-indsats, grad af pålidelig samt omdømme blandt forbrugerne i løbet af de kommende afsnit. 

Fordele

Ulemper

Fokus på den grønne omstilling

Hos Energi Fyn har man fokus på at blive en del af løsningen på de energi- og klimamæssigeudfordringer, vi står over for her i verdenen.

Dette fokus kommer blandt andet til udtryk ved, at Energi Fyn giver alle deres kunder mulighed for at tilvælge klimavenlig strøm for et beskedent ekstra tillæg pr. kWh. 

Derudover kommer fokusset til udtryk i forhold til den energirådgivning, som Energi Fyn leverer på deres hjemmeside. Energirådgivning, der dels kan komme klimaet, men også din pengepung til gode.

Mulighed for at støtte lokalt

Hvis du vælger strømpakken, der kaldes ‘FynskSupport’, vil du komme til at støtte lokalt.

Med denne strømpakke kan du nemlig vælge at støtte en ud af mere end 600 lokale klubber og foreninger, og det bedste af det hele er, at det ikke koster dig ekstra at støtte lokalt; regningen betaler Energi Fyn nemlig.

Er du sikker på, at Energi Fyn er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Rigtig fin kundeservice-afdeling

Man skal ikke bruge mange minutter på Energi Fyns Trustpilot-side, før man bliver bevidst om, at dette elselskab leverer en fortrinlig indsats på kundeservice-fronten. En anseelig mængde af de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser tager nemlig afsæt i gode oplevelser med kundeservice-personalet, der af flere beskrives som værende både behageligt, kompetent og hjælpsomt.

Værd at bemærke er det dog, at der også er skrevet en række ganske få anmeldelser, hvor kundeservice-personalet skoses. Her er det ofte situationer, der ikke er gået som forventet, som er omdrejningspunktet i anmeldelserne. 

Eksempelvis beretter en om, at han/hun har ringet hele tre gange til kundeservice for at få rettet en adresse, der har været tastet forkert ind, og at det – af uransagelige årsager – ikke er lykkedes endnu.

Fine åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab kan siges at levere kundeservice på et højt niveau, orienterer vi os ikke blot omkring, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om indsatsen. Vi vurderer også tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen. 

Med det menes, at vi undersøger, i hvilke tidsrum og på hvilke måder kundeservice-personalet kan kontaktes, og tager stilling til, om disse forhold er attraktive for forbrugeren.

Og i Energi Fyns tilfælde er der heldigvis ikke meget at kritisere på dette område. Her kan kundeservice-personalet nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende:

  • Mandag-torsdag: 08:00-16:00
  • Fredag: 08:00-15:30.

Foretrækker du at rådgivning over mail frem for via telefon, kan dette naturligvis også lade sig gøre.

Rigtig fin FAQ-sektion

Det er dog langt fra sikkert, at det er nødvendigt for dig at kontakte Energi Fyns kundeservice for at få svar på de spørgsmål, du måtte have, og det skyldes, at Energi Fyn har kreeret en virkelig fin FAQ-sektion, hvor de besvarer de hyppigst stillede spørgsmål omkring el, Energi Fyn generelt samt andre produkter, som Energi Fyn udbyder.

Her ses en række af de spørgsmål, som du kan finde svar på via Energi Fyns FAQ-sektion (december 2024)

Spændende medlemsfordele, hvis du vælger ‘FynskSupport’

Hvis du vælger strømaftalen ‘FynskSupport’, får du adgang til en række interessante medlemsfordele, hvoraf flere må betegnes som værende ekstraordinære. 

Herunder følger en oversigt over de – i vores øjne – allermest interessante:

  • Du støtter det lokale foreningsliv via din strømaftale
  • Du har mulighed for at tilvælge grøn strøm
  • Rabat på entrébilletter til forskellige forlystelsesparker og zoologiske haver
  • Ingen binding.

Fornuftigt ry på Trustpilot

I skrivende stund (december 2024) har Energi Fyn modtaget over 4150 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,1, hvilket svarer til ‘god’.

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at hovedparten af Energi Fyns kunder er fint tilfredse med den service, som Energi Fyn yder. 

I de kommende afsnit dykker vi ned, hvad Energi Fyn roses for af de glade kunder, samt hvad energiselskabet kritiseres for af de knapt så glade af slagsen.

Hvad roses Energi Fyn for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at den ros, der er gennemgående, i høj grad omhandler kundeservice-ansatte, der af flere Trustpilot-anmeldere beskrives som både høflige, behagelige, hjælpsomme, tålmodige og ikke mindst vidende.

Derudover roses Energi Fyn for måden, hvorpå de præsenterer deres tilbud på hjemmesiden. Ifølge flere Trustpilot-anmeldere er præsentationen nemlig yderst overskuelig, og det er derfor let at danne sig et overblik over de forskellige strømpakker, som Energi Fyn byder på. 

Derudover er der også en anseelig mængde Trustpilot-anmeldere, der roser Energi Fyn for elselskabets priser. 

Hvad kritiseres Energi Fyn for?

Langt de fleste anmeldelser på Energi Fyns Trustpilot emmer af tilfredshed og positivitet. Dog finder man også en række negativt stemte anmeldelser, og i en række af disse anmeldelser får Energi Fyns kundeservice-personale på puklen. Flere bemærker, at kundeservice-personalet er sløvt, og at det er svært at komme igennem til dette.

Derudover er der flere, der kritiserer Energi Fyns app, ligesom en række skyder med skarpt efter Energi Fyns priser samt aconto-opkrævninger, som flere utilfredse Trustpilot-anmeldere mener, er i den høje ende.

Et overvejende pålideligt elselskab

Elselskabsbranchen har desværre en tendens til at tiltrække slyngler, der ikke skeler til moral og etik, men udelukkende har fokus på bundlinjeoptimering, og derfor vurderer vi altid graden af pålidelighed for de elselskaber, vi anmelder, så vi sikrer, at depraverede elselskaber får en mindre god samlet karakter. 

Heldigvis tilhører Energi Fyn gruppen af elselskaber, du roligt kan stole på. En konklusion, vi er kommet frem til af flere årsager.

Dels er vi nået frem til denne konklusion, fordi Energi Fyn slap ganske fornuftigt igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvor hele 20 konkurrenter dumpede.

Derudover anser vi Energi Fyn for at være et overvejende pålideligt elselskab, fordi dette elselskab ikke har været fedtet ind i nogen negative sager af større betydning i adskillige år. Værd at bemærke er det det dog, at elselskabet i 2022 var fedtet ind i mindre sag, hvor en række forbrugere udtrykte utilfredshed med Energi Fyns aconto-opkrævninger. Kritikken gik blandt andet på, at aconto-opkrævningerne – ifølge forbrugerne – var unødvendigt høje.

Sidst, men ikke mindst anser vi Energi Fyn for at være et overvejende pålideligt elselskab, fordi elselskabet i overvejende grad er gennemsigtigt, hvad angår kommunikation af spottillæg, abonnement-satser og gebyrer. 

Dog havde vi gerne set, at betalingsgebyrer fremgik på elproduktsiden og ikke blot på en landingsside, der samler alle gebyrer.

Kort opsummering

Energi Fyn er – bedømt på antallet af kunder – fynboernes foretrukne elselskab, hvilket ikke chokerer os, når vi kigger på den indsats, som Energi Fyn yder.

Energi Fyn leverer nemlig på et fornuftigt niveau inden for alle de parametre, vi bedømmer elselskaber med afsæt i. Dog kommer vi ikke udenom, at Energi Fyns priser kunne have været endnu bedre, og at der findes en del konkurrenter, som byder på mere økonomisk attraktive elaftaler, end Energi Fyn gør.

Hvor om alting er, mener vi dog, at Energi Fyn er fortræffeligt valg af elselskab, og vi er derfor ret sikre på, at du næppe kommer til at fortryde dit valg, hvis du peger på Energi Fyn som din næste el-leverandør.

EnergiFyn logo
3.7/5

3.9

/5

EnergiFyn logo
3.9/5

3.9

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.