Spring til indhold

Anmeldelse af Looad (som elselskab)

De fleste, der kender Looad, kender formentlig Looad som en ladeløsningsudbyder. Men faktisk udbyder Looad også elaftaler.

Hos eltjek24.dk er vi primært interesserede i strøm, og derfor kommer vores anmeldelse af Looad mestendels til at kredse om, hvordan denne virksomhed præsterer som eludbyder

Med andre ord betyder det, at vi i det resterende af anmeldelsen her ikke kommer til at bruge meget krudt på den del, som Looad ret beset er mest kendt for – nemlig at udbyde ladeløsninger. 

Samlet bedømmelse

4.0

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

3.5

Ingen af Looads elaftaler kan siges at være grønne. Dette er naturligvis en skam og noget, der trækker ned i vores bedømmelse af elselskabets indsats på klimafronten.

Til gengæld trækker det op, at Looad i den grad har bidraget til at accelerere den grønne omstilling qua sin status som ladeløsningsudbyder. 

Ligeledes trækker det op, at Looad åbenlyst har klimaet for øje i forbindelse med en række af de teknologier, som elselskabet udvikler og benytter sig af. 

Særligt nævneværdigt i den henseende er Balance+, som refererer til en teknologi, der hjælper med at stabilisere forbruget på elnettet i realtid.

Hvis elnettet er under pres, kan denne teknologi sørge for, at en Looad-ladekundes opladning midlertidigt – ofte blot i nogle få sekunder – bliver udskudt.

Som forbruger mærker man ingen forskel, men teknologien bidrager altså til aktivt til at holde balance i elnettet, hvilket er økonomisk fordelagtigt for forbrugeren, samtidig med at det er godt for klimaet. 

Kundeservice

5.0

På nuværende tidspunkt (november 2025) har Loaad opnået en uhørt flot samlet karakter på Trustpilot – nemlig 4,8 ud af 5 stjerner. 

At Looad har opnået en så fornem karakter skyldes i høj grad Looads kundeservice-indsats. Denne indsats omtales nemlig i rigtig mange af de positivt stemte anmeldelser.

Generelt set beskrives Looads kundeservice-personale af Trustpilot-anmelderne som værende vidende, kompetent, høfligt og meget løsningsorienteret. 

Derudover er det værd at bemærke, at flere Trustpilot-anmeldere giver udtryk for, at ventetiden på at komme igennem til en kundeservice-medarbejder, som regel er dejligt kort. Nogle få Trustpilot-anmeldere brokker sig dog at have oplevet det modsatte.

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, er der heller ikke meget at klage over. Denne afdeling kan nemlig træffes både telefonisk og via mail, og træffetiderne for telefonisk support er ganske brede. 

Hvis du ønsker almen kundeservice-support, lyder træffetiderne således:

  • Mandag-fredag: 09:00-15:00.

Ønsker du teknisk support til en ladeløsningsprodukt, du har købt via Looad, kan du træffe en kompetent medarbejder 24/7.

Ry blandt forbrugerne

5.0

I skrivende stund har Looad modtaget mere end 1.275 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,8 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til bedømmelsen ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at Looads kunder over en bred kam er yderst begejstrede for Looads produkter og den service, som Looad yder.

Medlemsfordele

2.0

Hvis du – foruden en elaftale – også har en ladeløsning via Looad, byder Looad på en række interessante medlemsfordele – eksempelvis adgang til nogle smarte teknologiske løsninger, der gør opladning af din elbil både mere økonomisk fornuftig og bæredygtig.

Er du udelukkende strømkunde hos Looad, begraves du desværre ikke af interessante medlemsfordele. 

De få medlemsfordele, som Looad byder deres elkunder på, må nemlig siges at være ganske ordinære. 

Pris

3.5

Vilkårene for Looads billigste elaftale lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 8 øre pr. kWh
  • Abonnement: 19 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dermed placerer Looad sig prismæssigt et sted midt i feltet. 

Med andre ord betyder det altså, at der findes en række elaftaler, der i et økonomisk perspektiv er mere attraktive end Looads, men der findes så sandelig også mange, som ikke er.

Pålidelighed

5.0

Af adskillige grunde anser vi Looad som et yderst pålideligt elselskab.

Dette skyldes blandt andet, at Looad slap rigtig fint igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024. En undersøgelse, hvor hele 20 af konkurrenterne dumpede.

Derudover taler det for Looads pålidelighedsgrad, at informationer om gebyrer, spottillæg og abonnement-satser er lette at finde på hjemmesiden.

Ligeledes trækker det også op i vores bedømmelse, at Looad har et ekstremt godt forbrugeromdømme, og at elselskabet aldrig har været involveret i nogen negative sager i medierne. 

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Looad

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Looad dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt.

Vi nuancerer blandt andet, hvordan Looad leverer på kundeservice-området, lige såvel som vi kigger nærmere på, hvordan forbrugeromdømmet er. 

I den sammenhæng dykker vi ned i, hvad Looad som regel roses for af de positivt stemte forbrugere, ligesom vi kigger på, hvad elselskabet kritiseres for af de negativt stemte. 

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Looad

Pålidelig

4.0

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 3,75 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

0 kr. i abon. resten af året

3.7

/5

Rated 3.9 out of 5

Spottillæg: 9,46 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

Rated 4.2 out of 5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Fremragende indsats på kundeservice-fronten

Der findes ikke mange elselskaber, der leverer en bedre indsats på kundeservice-fronten end Looad, og det er fedt! 

At Looad virkelig leverer varen, hvad angår kundeservice, kommer tydeligt til udtryk på elselskabets Trustpilot-side, hvor ekstremt mange af de positivt stemte kommentarer er blevet skrevet med afsæt i gode oplevelser med kundeservice-personalet. 

Et personale, der beskrives som værende vidende, høfligt, tålmodigt, løsningsorienteret og skarpt. 

I mange anmeldelser berettes der tilmed også om korte ventetider på at komme igennem til en kundeservice-medarbejder, hvilket i den grad også taler for, at Looad tager kundeservice lige så alvorligt, som vi mener, at det bør tages.

Tilgængeligheden fejler heller ikke noget

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab yder god kundeservice, orienterer vi os naturligvis i, hvordan kundeservice-indsatsen beskrives af adskillige førstehåndskilder, men derudover kigger vi også på, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelig.

Med andre ord kigger vi altså på, om kundeservice-afdelingen kan træffes i brede tidsrum, og på hvilke måder denne afdeling kan træffes, og når det kommer til netop tilgængeligheden, er der heller ikke meget at klage over hos Looad. 

Kundeservice-personalet kan nemlig både træffes via mail og telefon, og de telefoniske træffetider er forholdsvis brede – nærmere bestemt 09:00-15:00 samtlige hverdage for almen support. 

Er du allerede Looad-kunde og får brug for teknisk support, vil du kunne træffe en Looad-medarbejder 24 timer i døgnet. 

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Der findes efterhånden en del elselskaber, der lokker med medlemsfordele udover det sædvanlige. Det være sig eksempelvis muligheden for at erhverve sig fribilletter til sportsarrangementer og/eller adgang til flere tusinde rabatter.

Desværre er Looad ikke et sådant elselskab, og særligt for de kunder, der ikke også har en ladeløsning hos Looad, må det siges at være meget sparsomt med interessante medlemsfordele. 

For disse kunder er de mest interessante medlemsfordele nemlig følgende:

  • Ingen binding
  • Fornuftige priser 
  • Gode kundeservice-vilkår.

For de Looad-kunder, der også har en ladeløsning via Looad, er medlemsfordelene mere interessante. 

Sådanne kunder får nemlig adgang til en række spændende og interessante teknologier, der gør opladning er elbilen både let, billig og klimavenlig. 

Er du sikker på, at Looad er det rette elselskab for dig?

…Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Fremragende ry på Trustpilot

I skrivende stund (november 2025) har Looad modtaget mere end 1.275 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,8 ud af 5, hvilket svarer til bedømmelsen ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at Looad har et decideret sublimt forbrugeromdømme.

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad Looad henholdsvis roses og kritiseres for på Trustpilot.

Hvad roses Looad for?

Isolerer vi de mest positivt stemte anmeldelser af Looad, kan vi se, at det, som Looad særligt ofte roses for, er, at elselskabet leverer en sublim indsats på kundeservice-fronten, og at serviceniveauet generelt set altid er på et tårnhøjt niveau.

Hvad kritiseres Looad for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at de fleste er disse er skrevet efter forløb, der ikke er gået som planlagt, eller hvor noget ikke har fungeret, som det skulle. 

Et eksempel er en situation, hvor en elbil-lader, som Looad har monteret, ikke har fungeret fra dag et. Et andet eksempel er en periode, hvor Looads app ikke har fungeret optimalt.

Derudover er der nogle få negativt stemte anmeldere, der fortæller, at de ikke har kunnet komme igennem til Looads afdeling for teknisk support, til trods for at Looad hævder, at denne afdeling kan træffes døgnet rundt.

Blandt de mest pålidelige elselskaber i Danmark

Der findes adskillige brodne kar i elselskabsnichen, og hos eltjek24.dk gør vi, hvad vi kan for at hjælpe forbrugerne med at undgå disse. 

Vores hjælp kommer blandt andet til udtryk på vores oversigt over elselskaber, hvor alle de elselskaber, der har opført sig moralsk kritisabelt, har fået et OBS!-badge. Fører du musen hen over dette badge, konkretiserer vi, hvilke ulykker det pågældende elselskab har lavet.

Derudover kommer vores hjælp til at undgå de brodne kar tydeligt til udtryk via vores anmeldelser, hvor ‘pålidelighed’ er et af seks kriterier. Ingen af de brodne kar har naturligvis scoret højt hos os inden for kriterie, og i samtlige anmeldelser af de brodne kar nuancerer vi og argumenterer vi grundigt for, hvorfor vi anser disse som upålidelige.

Spørgsmålet er så… 

Skal Looad roses eller have på puklen af os, når det kommer til pålidelighedsspørgsmålet?

Looad skal heldigvis have ros. 

I vores øjne har vi nemlig at gøre med et helt igennem pålideligt elselskab, og dette af flere årsager. 

Dels skyldes det, at Looad var blandt de elselskaber, der klarede sig bedst i TÆNKS store test af elselskaber i 2024. En test, hvor hele 20 elselskaber dumpede.

Derudover skyldes det, at Looad er yderst gennemsigtige, når det kommer til at kommunikere priser og lignende. Afslutningsvist er det, når det kommer til pålidelighedsgraden, også værd at nævne, at Looad har et uhørt godt forbrugeromdømme.

Looad FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Looads billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement19 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,05 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,08 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,731 kr. pr. kWh
– Transport 0,174 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Regning via mail0 kr. pr. betaling
– *Betalingsservice8 kr. pr. betaling

Looad ejes af en række forskellige selskaber, blandt andet DML Invest ApS, Green Charge Holding ApS og MP holding 2020 ApS.

Looad er hverken et dyrt eller billigt elselskab. Prismæssigt tilhører Looad nemlig det brede midterfelt.

I vores øjne er Looad et rigtig fint elselskab. Særligt når det kommer til kriterierne ‘kundeservice’, ‘forbrugeromdømme’ og ‘pålidelighed’ leverer Looad på et højt niveau, hvorimod der er plads til forbedring, når kriterierne er ‘medlemsfordele’ og ‘pris’.

Kort opsummering

Når det kommer til kriterierne ‘kundeservice’, ‘forbrugeromdømme’ og ‘pålidelighed’, leverer Looad på ekstremt højt niveau, hvorimod der må siges at være plads til lidt forbedring, når kriterierne er ‘medlemsfordele’ og ‘pris’.

Overordnet set anser vi dog Looad for at være et rigtig fint elselskab, og vi føler os ret overbeviste om, at du næppe kommer til at fortryde noget som helst, hvis du peger på Looad som dit kommende elselskab. 

Looad logo
Rated 4 out of 5

4.0

Looad logo
Rated 4 out of 5

4.0

/5

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de mere end femten elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab involverer sig i grønne projekter. Det kunne eksempelvis være ved at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller ved at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter. 

Derudover trækker det også op, hvis et elselskab investerer i grønne certifikater. 

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er. 

Derudover undersøger vi naturligvis også, om et elselskab opererer med andre gebyrer end disse.

Pålidelighed

Vi kommer desværre ikke udenom, at der findes en del brodne kar i elselskabsnichen. Derfor mener vi også, at et kriterium som ‘pålidelighed’ i den grad har sin berettigelse. Med et sådant kriterium sørger vi nemlig for, at vores samlede karaktergivning kommer til at afspejle, hvilke elselskaber der er ærlige og hæderlige, og hvilke der er uærlige og luskede.

Når vi skal vurdere, i hvilket omfang et elselskab kan siges at være ‘pålideligt’, kigger vi på en række forskellige forhold. Dels kigger vi på, om elselskabet er gennemsigtige i deres kommunikation omkring priser, gebyrer, bindingsperioder og deslige. Hvis et elselskab har skjulte gebyrer eller lignende, trækker dette naturligvis gevaldigt ned i vores bedømmelse af elselskabets pålidelighed.

Derudover kigger vi på, om elselskabet har haft dårlige mediesager, hvor elselskabets anløbne moral udstilles. Vi kigger også på, om elselskabet har opnået fornuftige anmeldelser hos TÆNK, ligesom vi orienterer os, om Forbrugerombudsmanden har rettet kritik mod elselskabet.

Ydermere kigger vi på ejerforhold. Hvis et elselskab ejes af en person med et blakket omdømme, italesættes dette naturligvis og vægtes negativt i forhold til karaktergivningen.

Sidst, men ikke mindst beror vores karaktergivning på elselskabets generelle omdømme blandt aktører i branchen.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.