Anmeldelse af NRGi
NRGi er et klimabevidst elselskab, der er ejet af mere end 225.000 forskellige andelshavere. I et bredt perspektiv strækker NRGis historie sig langt tilbage, da en række af de enheder, som NRGi består af, begyndte at levere strøm til et utal danskere for rigtig mange år siden.
Selve NRGi blev dog først oprettet i 2000 i forbindelse med en fusion mellem følgende elselskaber: Aarhus kommunale Værkers Elforsyning, Grenaa kommunale Elforsyning og Ebeltoft kommunale Elforsyning.
Om NRGi er et attraktivt elselskab for dig, kan du blive klogere på i det resterende af anmeldelsen, hvor du finder information om alt fra kundeservice-indsatsen og priserne til forbrugeromdømmet og graden af pålidelighed.
Miljøvenlighed
4.5
Investerer millioner i grønne projekter og byder på flere strømpakker med muligt tilvalg om at støtte klimaet.
Har i øvrigt et erklæret mål om at bidrage til en renere planet, og som du kan se, er der heldigvis handling bag ordene i NRGis tilfælde.
Kundeservice
5.0
Leverer kundeservice på et uhørt højt niveau, hvilket et utal af positivt stemte Trustpilot-anmeldelser i den grad vidner om.
Leverer også på et rigtig fint niveau, hvad angår tilgængelighed.
Ry blandt forbrugerne
5.0
I skrivende stund har NRGi modtaget over 6950 anmeldelser på Trustpilot og præsteret en samlet score på 4,8, hvilket svarer til ‘fremragende’.
Med afsæt heri kan man vist godt konkludere, at langt størstedelen af NRGis kunder er mere end tilfredse med den service, NRGi yder.
Medlemsfordele
2.5
NRGi byder ikke på nogen medlemsfordele udover det sædvanlige. De mest interessante medlemsfordele er, at du som NRGi-kunde altid har mulighed for at få grøn strøm, og at du har adgang til en ekstraordinært god kundeservice-afdeling.
Pris
3.5
Vilkårene for NRGis billigste elaftale lyder således:
- Her-og-nu-prisen på elbørsen + 5,19 øre pr. kWh i spottillæg
- Abonnement: 29 kr./md.
Dette bevirker, at NRGi prismæssigt ligger sig et sted midt i feltet. Med andre ord er NRGi altså hverken blandt de billigste eller dyreste eludbydere.
Pålidelighed
3.0
Har et overvejende godt omdømme blandt kollegerne i branchen og klarede sig nogenlunde igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024. Generelt set er NRGi også gennemsigtige omkring deres priser og vilkår, hvilket også trækker op i vores bedømmelse.
For år tilbage har elselskabet dog været fedtet ind forskellige uheldige sager i medierne. Blandt andet en sag i 2023, hvor elselskabet blev irettesat for ikke at leve op til sine grønne løfter.
Uddybende anmeldelse af
NRGi
I de følgende afsnit dykker vi dybere ned i NRGis indsats på kundeserviceområdet, hvilke medlemsfordele elselskabet byder på, hvordan forbrugeromdømmet er, og hvordan det står til med pålideligheden for elselskabet.
Fordele
- Vanvittigt flot ry på Trustpilot
- Stort brand
- Arbejder aktivt for at skabe en renere planet
- Afregning efter forbrug
- Rigtig god kundeservice
Ulemper
- Ikke rigtig nogen særlige medlemsfordele
Fokus på bæredygtighed
Hos NRGi har man stort fokus på bæredygtighed, hvilket blandt andet kommer til udtryk ved, at et af NRGis erklærede hovedmål er at arbejde for en renere planet.
Derfor kan du naturligvis vælge at få leveret grøn strøm, hvis du vælger NRGi som din kommende el-leverandør. Som udgangspunkt får du dog ikke en grøn strømløsning, hvis du vælger den billigste elaftale fra NRGi. Ønsker du at støtte klimaet via denne aftale, er dette naturligvis muligt. Prisen herfor vil være 2,25 øre pr. kWh.
NRGis hovedmål om at arbejde for en renere planet kommer også til udtryk ved, at NRGi hvert år støtter en række grønne projekter med et utal af millioner. Det være sig blandt andet projekter, der involverer opsætning af vindmøller og solcelleanlæg. Er du nysgerrig på disse projekter, kan du finde mere info herom via dette link.
Rigtig fin kundeservice-afdeling
Selv hævder NRGi, at de har branchen bedste kundeservice, hvilket må siges at være et ret så offensivt statement. Om elselskabet decideret har branchens bedste kundeservice, ved vi ikke, om vi vil hævde.
Dog anerkender vi hjertens gerne, at NRGi leverer kundeservice på et ekstraordinært højt niveau, hvilket også kommer særligt tydeligt til udtryk på Trustpilot, hvor rigtig mange positivt stemte anmeldelser tager afsæt i gode oplevelser med kundeservice-personalet. Et personale, der af langt de fleste beskrives som værende hjælpsomt, høfligt, vidende og yderst kompetent.
Fornuftige åbningstider
Når vi vurderer et elselskabs indsats på kundeservice-fronten orienterer vi os ikke blot om, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om kundeservice-indsatsen. Vi kigger også på, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelig, og også her leverer NRGi på et rigtig fornemt niveau.
Dette elselskabs kundeservice-afdeling kan nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet 08:00-16:00.
Brede åbningstider er dog ikke synderligt meget værd, hvis adskillige nuværende og tidligere kunder beretter om lange ventetider for at komme igennem til kundeservice-personalet, men dette er heldigvis ikke tilfældet hos NRGi. Tværtimod beretter adskillige Trustpilot-anmeldere om hurtige svar og korte ventetider.
Hvis du har et spørgsmål til NRGi uden for 08:00-16:00, kan det sagtens være, at du kan få besvaret dette. På NRGis hjemmeside kan du nemlig chatte med en kundeservice-bot døgnet rundt.
Ikke mange medlemsfordele
NRGi excellerer inden for stort set alle de parametre, vi bedømmer elselskaber med afsæt i. Dog er der et enkelt parameter, hvor vi mener, at der er plads til forbedring, og det er i forhold til medlemsfordele. På det område byder NRGi nemlig ikke på noget særligt.
For nogle vil medlemsfordele som muligheden for at få grøn strøm samt adgang til en rigtig dygtig kundeservice-afdeling dog være mere end tilstrækkeligt, mens andre vil jagte et elselskab med medlemsfordele udover det sædvanlige, såsom fribilletter til sportsarrangementer, rabatter i en række populære butikker og muligheden for at deltage i en række spændende konkurrencer med vilde, vilde præmier.
Noget, som NRGi desværre ikke forkæler deres medlemmer med – i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.
Er du sikker på, at NRGi er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:
Et ekstremt flot ry blandt forbrugerne
I skrivende stund har NRGi modtaget over 6950 anmeldelser på Trustpilot og præsteret en samlet score på 4,8, hvilket svarer til ‘fremragende’.
Med afsæt heri kan man vist godt konkludere, at langt størstedelen af NRGis kunder er mere end tilfredse med den service, som NRGi yder.
I de kommende afsnit kigger vi nærmere på, hvilke punkter der er gennemgående i de positivt stemt anmeldelser, samt hvilke kritikpunkter der er gennemgående i de negativt stemte anmeldelser.
Hvad roses NRGi for?
Mere end 4/5 af de Trustpilot-brugere, der har anmeldt NRGi, har kvitteret med 5 ud af 5 stjerner, hvilket må siges at være rigtig, rigtig flot.
Isolerer man de positive anmeldelser, ser man, at det i høj grad er NRGis kundeservice-folk, der er afgørende for den fine samlede bedømmelse. Kundeservice-medarbejderne roses nemlig af rigtig mange Trustpilot-anmeldere og betegnes som både høflige, hjælpsomme, kompetente og behagelige.
Hvad kritiseres NRGi for?
Selvom langt de fleste anmeldelser på Trustpilot består af lovprisninger af NRGi, finder man også en række negative røster, der sender bredsider afsted mod elselskabet.
Isolerer man samtlige negativt stemte anmeldelser, ser man, at et af de kritikpunkter, der går igen, vedrører tilmelding uden samtykke. Flere påstår, at de – ofte i forbindelse med indflytning i en ny lejlighed – er blevet tilmeldt som kunder hos NRGi uden at have givet samtykke til dette.
Derudover får kundeservice på puklen af nogle få sure Trustpilot-anmeldere, der ikke har oplevet samme grad af kompetenceniveau og høflighed, som de mange positivt stemte Trustpilot-brugere giver udtryk for, at de har.
Ydermere er en del af de negativt stemte anmeldelser skrevet efter enkeltstående forløb, der ikke er gået som forventet. Det kan være, at en person ikke har fået adgang til strøm den dag, som vedkommende ellers var blevet lovet, eller at opsættelse af en ladeløsningsboks er blevet forsinket.
Ganske pålideligt elselskab
Elselskabsbranchen har overordnet set fået et dårligt ry, fordi en række elselskaber har ageret tvivlsomt på en lang række områder. Heldigvis er det ikke alle elselskaber, hvis moral – mildt sagt – kan siges at være anløben. Spørgsmålet er så, hvilken gruppe af elselskaber NRGi tilhører?
Umiddelbart er vores vurdering, at NRGi er et overvejende pålideligt elselskab. En påstand, vi naturligvis ønsker at bakke op med forskellige referencer.
En af disse referencer er TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvor NRGi ikke var blandt de 20 elselskaber, der dumpede testen. Derudover har NRGi et overvejende godt ry blandt kollegerne i branchen.
Indblandet i nogle få uheldige sager
Selvom vi langt henad vejen mener, at NRGi bør anses som et relativt pålideligt elselskab, kommer vi ikke udenom, at også dette elselskab har været i medierne flere gange i forbindelse med mindre heldige sager, blandt andet i 2023, hvor Forbrugerombudsmanden irettesatte NRGi for – på daværende tidspunkt – ikke at leve op til deres grønne løfter.
Kort opsummering
NRGi er et yderst populært elselskab, hvilket vi udmærket godt forstår her hos Eltjek24.dk. Som du kan se, har vi nemlig ikke meget at udsætte på NRGis indsats.
Vi bifalder, at de arbejder ihærdigt på at skabe en renere planet, og derudover trækker det naturligvis heller ikke ned, at de scorer 4,8 stjerner ud af 5 på Trustpilot.
Dog er alt sammen ikke fryd og gammen. Der er nemlig særligt ét enkelt parameter, hvor indenfor NRGi i den grad kan forbedre sig – og det er i forhold til medlemsgoder. Lige nu byder de nemlig ikke på nogen bemærkelsesværdige fordele for deres medlemmer.
Derudover kommer vi ej heller udenom, at NRGi har været indblandet i en række uheldige sager i medierne, som skader deres grad af pålidelighed; dog anser vi stadigvæk elselskabet for at være overvejende pålideligt, hvilket blandt andet skyldes, at elselskabet har et fint omdømme blandt de fleste af deres kolleger, og at elselskabet slap nogenlunde nådigt igennem TÆNKs seneste store test af elselskaber.