Spring til indhold

Anmeldelse af
Preasy

Vores vurdering

0
2.9/5
Miljøvenlighed
4/5
Kundeservice
3.5/5
Ry blandt forbrugerne
4.5/5
Medlemsfordele
1/5
Pris
1.5/5

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Priser

Prisestimaterne refererer til eludbyderens billigste
strømprodukt ved et årligt forbrug på 4000 kWh.

Vest for Storebælt

2,42

kr./kWh.

Øst for Storebælt

2,94

kr./kWh.

Binding: 6 mdr. | Abonnement: 69 kr./md.

Abonnement: 69 kr./md.
Binding: 6 mdr. 

Vær opmærksom på, at der optræder affiliate-links på siden.

Uddybende intro til og anmeldelse af Preasy

Preasy logo 300x150

Preasy er et elselskab, som ejes og drives af Energive, der er en el-leverandør til erhvervsdrivende.

Preasy er et nyere elselskab, som forsøger at brande sig på at være et simpelt elselskab med en høj grad af gennemsigtighed.

Et dyrt elselskab

Hos Preasy udbyder man to strømpakker. En strømpakke for dem, der ønsker en fast pris pr. kWh, og en strømpakke for dem, der ønsker en variabel kWh-pris, der følger her-og-nu-prisen på elbørsen.

For strømpakken, hvor prisen er variabel, er abonnement-satsen 69 kroner pr. måned, mens satsen er 0 kroner for strømpakken, hvor prisen er fast.

Begge strømpakker er desværre blandt de dyreste på markedet, hvorfor vi ikke anbefale Preasy til dig, der jagter et billigt elselskab. 

Fordele

Fornuftigt ry på Trustpilot

Høj grad af gennemsigtighed

Ulemper

Blandt de dyreste elselskaber

Ingen særlige medlemsfordele

Fornuftig kundeservice-afdeling

Preasy er på nuværende tidspunkt et relativt nyt elselskab, hvorfor det kan være svært for os at udtale os helt konsekvent og skråsikkert om en række forhold relateret til elselskabet, herunder niveauet for kundeservice-afdelingen.

Der er nemlig ikke så mange informationer fra eksterne kilder – såsom Trustpilot – om denne afdelings indsats, vi kan tage udgangspunkt i, hvorfor vi må nøjes med at navigere ud fra de informationer, vi kan finde om afdelingen på Preasys hjemmeside, samt vores egne erfaringer.

Vi havde en række spørgsmål angående Preasys service og for at få svar på disse, brugte vi kundeservice-chatten, der kan tilgås via en knap nederst i højre hjørne på Preasys hjemmeside.

Vores spørgsmål blev besvaret både grundigt, høfligt og hurtigt, så vores erfaringer peger på, at Preasys kundeservice-afdeling gør et hæderligt job. 

Kan træffes alle hverdage

Åbningstiderne for kundeservice-afdelingen er som følger: 

  • Mandag 9:30-15:00
  • Tirsdag 10:00-15:00
  • Onsdag 10:00-15:00
  • Torsdag 10:00-15:00
  • Fredag 9:30-14:00.

Dermed kan kundeservice-afdelingen altså træffes samtlige hverdage – hvilket er super fedt. 

Åbningstidsintervallerne er også nogenlunde fornuftige; dog vil du kunne finde andre elselskaber, der byder på endnu mere fleksible og tillokkende åbningstider for kundeservice-support.

Fin lille FAQ-sektion på forsiden

Har du et eller flere spørgsmål omkring Preasy, er det dog langt fra sikkert, at det er nødvendigt for dig at kontakte kundeservice-afdelingen for at få svar. 

Dette skyldes, at du på Preasys hjemmeside – hvis du scroller helt ned i bunden – finder en fin lille FAQ-sektion i footeren, hvor du kan finde velformulerede og overskuelige svar på de hyppigst stillede spørgsmål til Preasy.

Ingen interessante medlemsfordele

Nogle elselskaber byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Det være sig eksempelvis fribilletter til sportsbegivenheder eller muligheden for at opnå eksklusive rabatter. 

Preasy er desværre ikke et af disse elselskaber. Her får du nemlig desværre ikke nogen ekstraordinære medlemsfordele.

Et fornuftigt ry blandt forbrugerne

På nuværende tidspunkt er Preasys ry på Trustpilot rigtig fornuftigt. Dog baserer omdømmet sig på relativt få anmeldelser – i skrivende stund 28 – men det er nu alligevel meget godt gået.

Hvad roses Preasy for?

Som bemærket bugner Preasys Trustpilot-side ikke af anmeldelser. I skrivende stund finder vi nemlig kun 28 styk, hvorfor den ros, anmeldelser indeholder, bør læses og tolkes med et forbehold.

Hvor om alting er, så indeholder en del af anmeldelserne ros af Preasys medarbejdere, som efter sigende leverer et rigtig fint indtryk over for de kunder og potentielle kunder, de er i kontakt med.

Fornuftige alternativer til Preasy

4.1/5

Binding: Ingen.
Abonnement: 0 kr./md.

Klimavenlig
Populær
3.8/5

Binding: 6 mdr.
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry
3.9/5

Binding: 6 mdr.
Abonnement: 29 kr./md.

Kort opsummering

Preasy bør roses for at have et fornuftigt ry på Trustpilot samt for at levere på et hæderligt niveau på kundeservice-fronten. 

Desværre stopper rosen mere eller mindre også der… 

Når det kommer til Preasys priser, er der nemlig ikke meget positivt at sige. Preasy er nemlig blandt de absolut dyreste elselskaber på markedet, og dette gælder, uanset om du vælger Preasys strømpakke med fast pris eller strømpakken med variabel pris.

Når det kommer til medlemsfordele, udmærker Preasy sig ej heller.

Hvis du overvejer at vælge Preasy som dit næste elselskab, er vores utvetydige råd, at du lige træder på bremsen og undersøger, hvad markedet ellers byder på. 

I vores øjne er der nemlig mange konkurrenter, der gør det væsentlig bedre end Preasy.

Preasy logo 300x150
2.9/5

2,9/5

Preasy logo 300x150
2.9/5

2,9/5

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne. 

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser og/eller deres tillægspris pr. kWh.


    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi oplyser en misvisende abonnement-sats eller regner med en forkert strømtillægssats, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

At sammenligne elpriser er virkelig ikke nogen let opgave, da det er et ekstremt uigennemskueligt og mudret felt, hvilket blandt andet hænger sammen med, at der er stor forskel på, hvordan de forskellige elselskaber oplyser om deres egne priser.

Nogle elselskaber opererer med stor gennemsigtighed og oplyser om alt fra strømtillæg, afgifter, den rene strømpris og så videre, mens andre udelukkende oplyser sidste måneds gennemsnitlige rene strømpris.

I vores kWh-prisestimater har vi medregnet samtlige omkostninger med undtagelse af abonnement-satsen. En sats, som vi naturligvis også oplyser om, men selvstændigt og altså ikke som en del af den estimerede kWh-sats. 
 

Vores beregningsmodel

Med henblik på at levere et så retvisende sammenligningsgrundlag som overhovedet muligt har vi kreeret vores egen beregningsmodel til at kortlægge de gennemsnitlige kWh-satser for de enkelte elselskaber.

Herunder følger den formel, som vores beregningsmodel benytter sig af:

(strømtillæg + den rene strømpris (et gennemsnit for seneste måned) + transportudgifter (et gennemsnit) + eltariffer + elafgift) x 1,25 (moms)

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes er det værd at bemærke, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det også værd at nævne, at en række af de elselskaber, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Det er ingen hemmelighed, at vi forsøger at etablere kommercielle aftaler med så mange elselskaber samt ladeløsningsudbydere som muligt.

På nuværende tidspunkt har vi kommercielle aftaler med følgende elselskaber samt ladeløsningsudbydere: NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.