Spring til indhold

Anmeldelse af Verdo

Verdos kerneforretning er at udvikle og udbyde bæredygtig kritisk infrastruktur, og hver eneste dag knokler Verdo – i hvert fald ifølge dem selv – for at reducere CO2-udslippet med henblik på at få sat et bæredygtigt aftryk på fremtiden.

Verdo udbyder en række forskellige produkter, blandt andet strøm, ladeløsninger, træpiller, fjernvarme og vand.

Da vi hos Eltjek24.dk primært er interesserede i strøm, kommer vores anmeldelse af Verdo til at kredse om, hvordan denne virksomhed præsterer som elselskab med afsæt i blandt andet følgende parametre: miljøvenlighed, kundeservice, ry blandt forbrugerne og pris. 

Verdo screenshot

Samlet bedømmelse

3.8

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

5.0

Uanset om du vælger Verdos elaftale, hvor prisen er variabel, eller du vælger fastpris-aftalen, får du grøn strøm, og dette trækker naturligvis op i vores bedømmelse af Verdos indsats, når det kommer til ‘miljøvenlighed’.

Det samme gør det faktum, at du på Verdos hjemmeside finder adskillige tips og tricks til, hvordan du kan sænke dit energi- og strømforbrug. Et lavt energiforbrug er nemlig både godt for forbrugerens pengepung og klimaet.

Ligeledes trækker det op i vores bedømmelse, at Verdo – foruden elaftaler – udbyder ladeløsninger og dermed bidrager til accelerere den grønne omstilling. 

Generelt set er Verdo faktisk bare et ultragrønt elselskab, og dette kommer ikke blot til udtryk via de produkter, du finder på Verdos digitale hylder, men også via Verdos værdier og målsætninger.

Adskillige gange på Verdos hjemmeside gives der nemlig udtryk for, at Verdo ønsker at bidrage til en grønnere fremtid, og heldigvis understøttes disse udmeldinger af reel handling. Eksempelvis i form af investering i skovarealer med henblik på beskyttelse af grundvandet.

Kundeservice

4.5

Verdo får en del ros på Trustpilot for deres kundeservice-indsats. 

Adskillige positivt stemte Trustpilot-anmeldere beretter om gode oplevelser med kundeservice-personalet, som af flere beskrives som værende kompetent, høfligt, effektivt og kvikt. 

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-personalet, er der heller ikke meget at udsætte på Verdos indsats. Personalet kan nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende: 

  • Mandag-torsdag: 08:00-16:00
  • Fredag: 08:00-15:30.

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund har Verdo modtaget mere end 870 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,4, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Verdos kunder er yderst begejstrede for Verdos produkter og serviceniveau.

Medlemsfordele

3.0

Når det kommer til medlemsfordele, leverer Verdo på et nogenlunde niveau. Elselskabet byder nemlig på en række fine medlemsfordele, der dog alle relaterer sig til kerneproduktet på den ene eller anden måde, og som derfor ikke kan betegnes som værende ekstraordinære.

Med henblik på at gøre tingene så overskuelige som muligt for dig har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele i en punktopstilling:

  • Altid grøn strøm
  • Fornuftige kundeservice-vilkår
  • Mulighed for at vælge betaling efter forbrug
  • Adgang til app, hvor du kan følge dit elforbrug, se dine regninger og meget mere
  • Du kommer til at støtte forskellige grønne initiativer. 

Pris

2.5

Vilkårene for Verdos billigste elaftale (Variabel timepris) lydes således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 12 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 25 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Verdo kan derfor ikke siges at være noget synderligt konkurrencedygtigt elselskab, når det kommer til pris. 

Her befinder Verdo sig nemlig et sted i den tunge ende af midterfeltet, hvilket betyder, at der findes adskillige elselskaber, der billigere end Verdo, men også en række som er dyrere.

Pålidelighed

3.0

Modsat adskillige kolleger bestod Verdo TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvilket naturligvis trækker op i forhold til vores vurdering af Verdos grad af pålidelighed. 

Verdo bestod dog ikke med bravur, men klarede sig derimod igennem med en middelgod karakter. Dette trækker naturligvis lidt ned.

Til gengæld trækker det op, at Verdo ikke har været fedtet ind i nogen negative sager i medierne i løbet af de seneste år. 

Vi kommer dog ikke udenom, at Verdo tilbage i 2000-2017 opkrævede beløb på måder, som elselskabet efterfølgende viste sig ikke at have lovhjemmel til, og at Verdo derfor i 2019 og 2021 blev pålagt at skulle tilbageføre næsten 650 millioner kroner samlet set til de varmekunder, som Verdo i den føromtalte periode havde overfaktureret. 

Denne sag hænger naturligvis stadigvæk som en sort skygge over elselskabet, selvom det virker til, at Verdo har lært lektien og i dag holder sig på dydens smalle sti og undlader at benytte sig af luskede tricks med henblik på at øge profitten.

Fornuftige alternativer til Verdo

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry

3.9

/5

3.9/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand

3.4

/5

3.4/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Verdo

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Verdo udpensles en række af de forhold, vi allerede har afdækket. 

Med andre ord betyder det, at du i det følgende blandt andet vil kunne lære endnu mere om Verdos indsats på kundeservice-området samt Verdos forbrugeromdømme.  

Fordele

Ulemper

Er du sikker på, at Verdo er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Fortrinlig indsats på kundeservice-fronten

Generelt set har Verdo opnået en rigtig fin samlet karakter på Trustpilot, og dette skyldes blandt andet, at Verdo leverer en fornuftig indsats på kundeservice-fronten.

Adskillige af de positivt stemte anmeldelser, som Verdo har modtaget på Trustpilot, tager nemlig afsæt i kunders oplevelser med kundeservice-personalet. Et personale, der af størstedelen af Trustpilot-anmelderne beskrives som værende hjælpsomt, kvikt, effektivt og løsningsorienteret.

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab kan siges at levere kundeservice på et højt niveau eller ej, orienterer vi os ikke blot i, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om kundeservice-indsatsen; vi kigger også på tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen.

Med andre ord betyder det, at vi undersøger, i hvilke tidsrum en kundeservice-afdeling kan kontaktes og på hvilke måder.

Når det kommer til netop tilgængelighed af kundeservice-afdelingen, er der ikke meget at kritisere Verdo for. Verdos kundeservice-personale kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende: 

  • Mandag-torsdag: 08:00-16:00
  • Fredag: 08:00-15:30.

En række fine relevante medlemsfordele

Hvis du vælger Verdo som dit kommende elselskab, kan du se frem til en række fine relevante medlemsfordele. 

Vi har samlet de – i vores øjne – mest interessante i punktform herunder:

  • Altid grøn strøm
  • Fornuftige kundeservice-vilkår
  • Mulighed for at vælge betaling efter forbrug
  • Adgang til app, hvor du kan følge dit elforbrug, se dine regninger og meget mere
  • Du kommer til at støtte forskellige grønne initiativer. 

Ovenstående fordele må siges at være ganske fornuftige. Dog kan de ikke placeres i kategorien ‘ekstraordinære medlemsfordele’, hvilket ellers er noget, som en række af konkurrenterne byder på. 

At fordelene ikke kan betegnes som værende netop ekstraordinære er da også forklaringen på, hvorfor vi ikke har belønnet Verdo med mere end 3 ud af 5 stjerner i forhold til parameteret ‘medlemsfordele’.

Rigtig fint ry på Trustpilot

I skrivende stund har Verdo modtaget mere end 870 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,4 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Verdos kunder er yderst begejstrede for Verdos produkter og serviceniveau.

I de kommende afsnit dykker vi ned i, hvad Verdo roses for af de positivt stemte anmeldere, samt hvad Verdo skoses for af de negativt stemte anmeldere.

Hvad roses Verdo for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at den ros, der gennemsyrer disse, i høj grad omhandler indsatsen fra en række servicemedarbejdere, der af flere Trustpilot-anmeldere beskrives som værende både hjælpsomme, høflige og meget kompetente.

Derudover der flere, som roser Verdo for deres ladeløsninger. Dels får produkterne i sig selv lidt ros, men særligt ofte er det installatørerne, som løber med de allerpæneste ord.

Hvad kritiseres Verdo for?

Isolerer man de mest negativt stemte anmeldelser, vil man se, at meget af den kritik, der rettes mod Verdo, omhandler episoder, hvor et forløb ikke er gået som forventet, samt situationer, hvor Verdo har været svære at komme i kontakt med.

Negativ sag fra fortiden hænger som en sort skygge over Verdo

Af en eller anden grund har elselskabsbranchen en tendens til at tiltrække fordærvede typer, der øjner hurtige, lette penge, og som hverken skeler til etik, moral eller kundernes bedste, når bundlinjen skal øges.

Af den grund vurderer vi altid graden af pålidelighed for de elselskaber, vi anmelder, så vores besøgende lettere kan undgå de brodne kar.

Når kommer til Verdo, ser vi dette elselskab som et overvejende pålideligt elselskab, hvor der dog er plads til forbedringer.

Hvis vi starter med det positive, så er det godt, at Verdo i 2024 bestod TÆNKs store test af elselskaber modsat 20 af kollegerne. Værd at bemærke er det dog, at Verdo ikke bestod med bravur, men derimod klarede sig igennem med en middelgod karakter.

Foruden ovenstående er det styrkede for Verdos grad af pålidelighed, at elselskabet ikke været fedtet ind i nogen negative sager de seneste få år.

Vi kommer dog ikke udenom, at Verdo var fedtet ind i en større negativ sag, hvis vi går en del år tilbage. Helt konkret er der tale om en sag, der vedrører, at Verdo i perioden 2000-2017 fakturerede deres varmekunder på en måde, som Verdo ikke havde lovhjemmet til, hvilket førte til, at Verdo måtte tilbagebetale 650 millioner samlet set til de berørte varmekunder.

Udkast fra artikel, der beskriver den negative sag om overfakturering af varmekunder, som Verdo var fedtet ind i for nogle år siden.

Selvom ovenstående sag udspillede sig for en del år siden, hænger den stadigvæk som en sort skygge over Verdo og påvirker vores stillingtagen til, hvor pålideligt et elselskab Verdo er, negativt. 

Verdo FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Verdos billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement25 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,51 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,12 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,914 kr. pr. kWh
– Transport 0,27 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– Betalingsservice9 kr. pr. betaling
– Indbetalingskort49 kr. pr. betaling

Nej, Verdo er ikke noget synderligt billigt elselskab. Prismæssigt befinder elselskabet sig nemlig et sted i den tunge ende i store midterfelt.

Tidligere har Verdo heddet Energi Randers, men omkring 2010 skiftede Verdo altså navn til det, som energiselskabet hedder den dag i dag.

Kort opsummering

Verdo er ikke noget tosset valg, hvis du er på jagt efter en elleverandør med en grøn profil og et godt omdømme blandt forbrugerne.

Er du derimod på jagt efter et yderst billigt elselskab, findes der mere oplagte valg en Verdo. Når det kommer til parameteret ‘pris’, er Verdo nemlig ikke noget synderligt konkurrencedygtigt elselskab. Ligeledes må Verdo se sig slået af en del konkurrenterne inden for parametrene ‘medlemsfordele’ og ‘pålidelighed’.

Samlet set leverer Verdo dog på et stabilt niveau, og derfor tror vi heller ikke, at du vil fortryde dig valg, hvis du peger på Verdo som din kommende eludbyder. 

Verdo logo 300x150
3.8/5

3.8

/5

Verdo logo 300x150
3.8/5

3.8

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.