Spring til indhold

Anmeldelse af Vestforsyning

Vestforsyning er en multiforsyning, der foruden el, leverer blandt andet vand- og varmeløsninger.

Hos Eltjek24.dk er vi dog primært interesserede i strøm, hvorfor vores anmeldelse af Vestforsyning mestendels kommer til at fokusere på, hvordan mulitiforsyningsselskabet præsterer som elselskab. 

I det følgende kan du blive klogere på, hvordan Vestforsyning præsterer som elselskab, når parametrene er miljøvenlighed, kundeservice, forbrugeromdømme, medlemsfordele, pris og pålidelighed. 

Samlet bedømmelse

3.3

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

3.5

De billigste elaftaler hos Vestforsyning er desværre ikke grønne, og dette trækker naturligvis lidt ned i vores bedømmelse.

Ønsker du at betale lidt mere for din strøm, har Vestforsyning dog et par grønne elaftaler på hylderne, hvilket naturligvis trækker op i vores bedømmelse.

Ligeledes trækker det op i vores bedømmelse, at Vestforsyning også udbyder fine ladeløsninger og dermed bidrager til at accelerere den grønne omstilling. 

Ydermere glæder det os, at du på Vestforsynings hjemmeside finder artikler med råd til, hvordan du kan sænke dit energiforbrug. Dette er nemlig både godt for dig og din pengepung. 

Kundeservice

3.0

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau, orienterer vi os som regel om, hvordan kundeservice-indsatsen omtales af brugere på Trustpilot.

Desværre forholder det sig lige nu (juni 2025) sådan, at Vestforsyning stort set ikke har modtaget nogen anmeldelser på Trustpilot, og blot en enkelt af de to anmeldelser, som Vestforsyning har fået indtil videre, omhandler kundeservice-indsatsen. 

Dermed er det altså et meget spinkelt grundlag, vi har at bedømme kundeservice-indsatsen med afsæt i.

Hvorom alting er, så får kundeservice-indsatsen ikke mange rosende ord med på vejen af den Trustpilot-anmelder, der omtaler denne indsats. Vedkommende fortæller, at han/hun blev mødt af et uhjælpsomt og vrissent personale, der ikke var til megen hjælp. Dette trækker naturligvis ned i vores bedømmelse. 

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-personalet, er denne heldigvis på et godkendt niveau. 

Kundeservice-personalet kan nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende:

  • Mandag-torsdag: 08:00-15:45
  • Fredag: 08:00-12:00.

Foretrækker du hjælp over tekst, kan dette naturligvis også lade sig gøre – enten ved at sende Vestforsyning en mail eller ved at bruge elselskabets kontaktformular, som du finder på hjemmesiden. 

Ry blandt forbrugerne

3.0

I skrivende stund (juni 2025) har Vestforsyning blot modtaget to anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,9, hvilket svarer til middel.

Dette er egentlig lidt underligt, da de to anmeldelser, som Vestforsyning har fået, er et-stjernede og meget kritiske.

Det er naturligvis lidt svært at konkludere noget generelt om Vestforsynings forbrugeromdømme, når mængden af anmeldelser på Trustpilot ikke er større, end tilfældet er.

Hvorom alting er, så tør vi dog godt konkludere, at der er plads til forbedring på den front. 

Medlemsfordele

2.0

Vestforsyning byder desværre ikke på medlemsfordele af ekstraordinær karakter. 

De medlemsfordele, som elselskabet byder på, relaterer sig alle på den ene eller anden måde til kerneproduktet, og herunder finder du i punkt de – i vores øjne – mest attraktive:

  • Gratis oprettelse
  • Ingen binding
  • Mulighed for grøn strøm.

Pris

4.0

Vilkårene for Vestforsynings billigste elaftale for dig med et årligt forbrug på mindre end 4.800 kWh om året lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 5 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 15 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

For dig med et årligt forbrug på mere end 4.800 kWh om året lyder vilkårene for den billigste elaftale hos Vestforsyning således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 2,5 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 25 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Dette betyder, at Vestforsyning er et forholdsvist attraktivt elselskab, når parameteret hedder ‘pris’. 

Der findes nemlig adskillige elselskaber, som er dyrere end Vestforsyning. Der findes dog også nogle enkelte, som er billigere. 

Pålidelighed

4.5

Var blandt de bedst bedømte elselskaber i TÆNKs store test af elselskaber i 2024, er overvejende gennemsigtige, når det kommer til priser og gebyrer, og derudover har elselskabet ikke været fedtet ind i nogen negative sager i medierne i adskillige år.

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Vestforsyning

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Vestforsyning dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer, når det kommer til kundeservice, ry blandt forbrugerne, medlemsfordele og pålidelighed. 

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Vestforsyning

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Spar 200 kr. på 1. regning

3.7

/5

3.9/5

Spottillæg: 8,8 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

3.8/5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Plads til forbedring på kundeservice-fronten

I skrivende stund (juni 2025) har Vestforsyning blot modtaget to anmeldelser på Trustpilot. Begge er negative, og i den ene får kundeservice-indsatsen på puklen.

Personalet beskrives af den negativt stemte Trustpilot-anmelder som værende vrissent og ikke særligt hjælpsomt.

Én negativ anmeldelse er naturligvis ikke tilstrækkeligt til, at vi kan konkludere noget generelt om kundeservice-indsatsen. Vi må dog konstatere, at positivt stemte anmeldelser, der omtaler denne indsats, glimter ved deres fravær, og at dette fravær mere end kraftigt antyder, at kundeservice-indsatsen fra Vestforsyning kunne være bedre.

Fornuftige åbningstider

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab kan siges at levere kundeservice på et højt niveau eller ej, nøjes vi ikke med blot at orientere os i, hvad førstehåndskilder siger om kvaliteten af den kundeservice, der ydes. Vi undersøger også, i hvilket omfang kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelighed. Med det menes, at vi undersøger, på hvilke måder kundeservice-afdelingen kan træffes og i hvilke tidsrum. 

Når det kommer til netop tilgængelighed, er der ikke meget at klage over for Vestforsynings kundeservice. Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – nærmere bestemt følgende:

  • Mandag-torsdag: 08:00-15:45
  • Fredag: 08:00-12:00.

Skulle du have brug for hjælp uden for åbningstiderne, evt. ved afbrydelser af el, vand eller varme, så har du mulighed for at ringe til kundeservice-telefonen og blive viderestillet til en akutvagt. 

Er dit problem ikke akut, så har du selvfølgelig også mulighed for at skrive en mail til kundeservice-afdelingen, hvor du dog først skal forvente svar inden for en-tre hverdage.

Det er dog slet ikke sikkert, at du nødvendigvis behøver at komme i kontakt med en af Vestforsynings kundeservice-medarbejdere for at få svar på dine spørgsmål. 

Hjemmesidens forskellige undersider er nemlig udstyret med FAQ-sektioner, hvor du kan finde svar på de oftest stillede spørgsmål, uanset om det gælder el, vand, varme, spildevand eller vind.

Derudover er der naturligvis også en større FAQ-sektion – kaldet Spørgsmål & Svar – på hjemmesiden, hvor du kan finde hjælp til at besvare følgende spørgsmål:

Få medlemsfordele

Vestforsyning er en multiforsyning, der udover at tilbyde el også kan stå for vand og fjernvarme til din adresse, hvis du bor i Holstebro Kommune. Men bortset fra dette – altså at du kan samle flere ydelser under samme tag – så er der ikke nogen særlige medlemsfordele som rabatordninger eller andre bemærkelsesværdige goder at hente som kunde hos Vestforsyning.

Dette betyder dog ikke, at Vestforsyning slet ikke byder på nogen medlemsfordele overhovedet. Det betyder blot, at de medlemsfordele, som Vestforsyning båder på, alle relaterer sig til kerneproduktet og befinder sig i den ordinære afdeling.

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet en oversigt over de – i vores øjne – mest attraktive medlemsfordele, du får, hvis du tilmelder dig som elkunde hos Vestforsyning:

  • Gratis oprettelse
  • Ingen binding
  • Mulighed for grøn strøm.

Er du sikker på, at Vestforsyning er det rette elselskab for dig?

…hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Plads til forbedring i forhold til forbrugeromdømmet

I skrivende stund (juni 2025) har Vestforsyning blot modtaget to anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 2,9, hvilket svarer til ‘middel’.

Det undrer os faktisk lidt, at Vestforsyning har opnået så meget i samlet karakter, da de to anmeldelser, som Vestforsyning har fået, er et-stjernede og meget kritiske.

Det er naturligvis lidt svært at konkludere noget generelt om Vestforsynings forbrugeromdømme, når elselskabet ikke har fået flere anmeldelser på Trustpilot.

Hvorom alting er, så tør vi godt konkludere, at der er plads til forbedring på i forhold til forbrugeromdømmet. 

I det kommende afsnit dykker vi ned i, hvad forbrugerne – altså de ganske få, der har ytret deres mening på Trustpilot – har at sige om deres oplevelse som kunder hos Vestforsyning.

Hvad kritiseres Vestforsyning for?

De to Trustpilot-anmeldelser af Vestforsyning er – som tidligere bemærket – skrevet af utilfredse forbrugere, der begge har valgt kun at give en enkelt stjerne, hvilket som bekendt er den dårligste karakter, som kan gives på Trustpilot.

Den første anmeldelse er fra maj 2020 og indeholder en klage over Vestforsynings kundeservice. Klagen kommer fra en mangeårig kunde, der blev bedt om at skifte fra PBS til kortbetaling, hvis vedkommende ønskede at undgå et gebyr på fremtidige regninger. 

Ifølge kunden blev dette ordnet i god tid, men ifølge Vestforsyning var det aldrig blevet ændret, og derfor endte Vestforsyning – ifølge forbrugeren – med at true med inkasso samt et gebyr på 200 kr.

Alt i alt tyder sagen mest af alt på en slags misforståelse, og kunden fik også sin vilje i sidste ende og slap for at betale gebyr. Dog var kunden meget utilfreds med tonen hos kundeservice-medarbejderne og ikke mindst grundigt forvirret over, at hendes bank og Vestforsyning lod til at have to forskellige opfattelser af virkeligheden.

Den anden anmeldelse stammer fra september 2021 og er meget kort. Kunden har tilsyneladende en længerevarende utilfredshed med Vestforsyning grundet en opfattelse af, at de har en grådig tilgang. De skulle blandt andet have en tilbøjelighed til at sende rykkere ud blot for at tjene på rykkergebyret.

Et pålideligt elselskab

Elselskabsbranchen har det desværre med fra tid til anden at tiltrække moralsk fordærvede slyngler, der øjner muligheden for at lave hurtige penge. 

Derfor har vi i vores anmeldelser altid fokus på, hvor pålideligt og hæderligt et elselskab er, og heldigvis er Vestforsyning ikke et af de depraverede elselskaber, der bør give anledning til panderynker.

I vores øjne er Vestforsyning nemlig et helt igennem pålideligt elselskab, og at vi har denne holdning, er der naturligvis flere grunde til.

En af disse er, at Vestforsyning var blandt de bedst bedømte elselskaber i TÆNKs store test af elselskaber i 2024. En test, hvor hele 20 elselskaber dumpede.

Derudover skyldes det, at gennemsigtighedsgraden for Vestforsyning er høj. Med andre ord betyder det, at Vestforsyning er gode og dygtige til at oplyse om alt fra spottillæg og abonnement-satser til grønne tillæg og gebyrer.

Sidst, men ikke mindst så anser vi Vestforsynings grad af pålidelighed for at være høj, fordi dette elselskab ikke har været fedtet ind i nogen dårlige sager i medierne i adskillige år.

Vestforsyning FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Vestforsynings billigste elaftale for dig med et forbrug på mindre end 4.800 kWh/året således (vest-priser): 

*Abonnement15 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,01 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,05 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,549 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– *Kortbetaling0 kr. pr. betaling

For dig med et årligt forbrug på mere end 4.800 kWh/året lyder vilkårene for den billigste elaftale hos Vestforsyning således (vest-priser):

*Abonnement25 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh1,98 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,025 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,549 kr. pr. kWh
– Transport 0,34 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *Betalingsservice0 kr. pr. betaling
– *Kortbetaling0 kr. pr. betaling

Vestforsyning ejes af Holstebro Kommune.

Der er ingen binding på Vestforsynings elaftaler.

Vestforsyning opnår 3,3 ud af 5 stjerner hos os, hvilket betyder, at vi anser Vestforsyning som et nogenlunde godt elselskab. 

Særligt når det kommer parametrene ‘pris’ og ‘pålidelighed’ leverer Vestforsyning varen, hvorimod der må siges at være plads til forbedring, når parametrene hedder ‘forbrugeromdømme’ og ‘medlemsfordele’.

Kort opsummering

Vestforsyning er et nogenlunde elselskab, der leverer yderst fornuftigt inden for følgende parametre: 

  • Pris
  • Pålidelighed.

Hvis du er på jagt efter et relativt prisvenligt og pålideligt elselskab, er Vestforsyning derfor ikke noget tosset valg. 

Til gengæld er Vestforsyning ikke noget synderligt oplagt valg for dig, hvis du jagter et elselskab, der leverer kundeservice på et uhørt højt niveau, og som ligeledes byder på medlemsfordele udover det sædvanlige.

I så fald bør du i stedet overveje enten OK eller Gasel

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de +15 elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.