Spring til indhold

Anmeldelse af Zapp Energy

Foruden strøm udbyder Zapp Energy også ladeløsninger, og det er måske endda det, som brandet er mest kendt for at sælge. 

I vores anmeldelse af Zapp Energy vil vi dog mestendels fokusere på, hvordan dette brand præsterer som elselskab.

Dette vil vi gøre ved at undersøge samt vurdere, hvordan Zapp Energy leverer inden for blandt andet følgende parametre: Miljøvenlighed, omdømme blandt forbrugerne, kundeservice og pålidelighed.

Samlet bedømmelse

3.7

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

3.0

Som tingene er lige nu, udbyder Zapp Energy blot et enkelt strømprodukt, og vælger du dette, er du desværre ikke garanteret grøn strøm. 

Dette trækker naturligvis ned i vores vurdering af Zapp Energys indsats, når det kommer til miljøvenlighed.

Det samme gør det faktum, at Zapp Energy ikke er involveret i nogen specifikke klimamæssige projekter.

Noget, der til gengæld trækker op, er, at Zapp Energy i lang tid har udbudt attraktive ladeløsninger og dermed bidraget til at accelerere den grønne omstilling. 

Kundeservice

4.0

Kundeservice-indsatsen er genstand for rigtig meget ros på Zapp Energys Trustpilot-side.

Flere Trustpilot-anmeldere fremhæver specifikke Zapp Energy-ansatte, og generelt set beskrives kundeservice-personalet som værende vidende, kompetent og hjælpsomt. 

Når det kommer til tilgængelighed af kundeservice-personalet, leverer Zapp Energy også på et fint niveau. Kundeservice-personalet kan nemlig træffes samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – helt præcist følgende:

  • Mandag-torsdag: 09:00-16:00
  • Fredag: 09:00-15:00.

Ovenstående trækker naturligvis op i vores bedømmelse. Til gengæld trækker det en smule ned, at nogle få Trustpilot-anmeldere beretter om, at der sommetider er yderst lange ventetider på at komme igennem til kundeservice-personalet.

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund (december 2024) har Zapp Energy modtaget 759 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,3, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at langt størstedelen af Zapp Energys kunder er ganske tilfredse med den service, som Zapp Energy yder, samt de produkter, som Zapp Energy udbyder.

Medlemsfordele

3.0

Zapp Energy byder på en række fine medlemsfordele, der alle relaterer sig til kerneproduktet på den ene eller anden måde. 

For overskuelighedens skyld har vi samlet de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele i en punktopstilling herunder:

  • Adgang til en veludviklet app, hvor du kan følge dit strømforbrug og se aktuelle elpriser
  • Månedlig betaling efter faktisk forbrug
  • Fornuftige kundeservice-forhold
  • Ingen binding.

Pris

3.5

Vilkårene for Zapp Energys billigste elaftale (Variabel strøm) lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 5 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 25 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber
  • 5 kr. pr. betaling, hvis du bruger MobilePay eller 8 kr. pr. betaling, hvis du bruger Betalingsservice.

Dermed ligger Zapp Energy sig prismæssigt et sted midt i feltet. 

Hvis du har et lille elforbrug, vil der være en del elselskaber, der er billigere end Zapp Energy, hvilket særligt skyldes betalingsgebyret samt abonnement-satsen på 25 kr./md.

Har du derimod et relativt højt elforbrug, er Zapp Energys elaftale ganske konkurrencedygtig prismæssigt og vil befinde sig i den fornuftige ende af det store midterfelt.

Pålidelighed

4.0

Slap fint igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024. Derudover er elselskabet yderst transparent, hvad angår abonnement-sats, spottillæg og deslige.

Dog kunne vi godt have ønsket, at elselskabet var endnu klarere i mælet omkring betalingsgebyrerne.

Dette trækker selvsagt lidt ned i vores bedømmelse af elselskabets grad af pålidelighed. Til gengæld trækker det op, at elselskabet ikke har været involveret i nogen negative sager i medierne. 

Fornuftige alternativer til Zapp Energy

Skarp pris
3.6/5

3.6

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry
3.9/5

3.9

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg
4/5

4.2

/5

Binding: 6 mdr.
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand
3.4/5

3.4

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Zapp Energy

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Zapp Energy dykker vi endnu dybere ned i en række af de forhold, vi allerede har berørt ganske kort. 

Dette betyder, at du blandt andet kan lære endnu mere om Zapp Energys kundeservice-indsats, grad af pålidelighed samt omdømme blandt forbrugerne i løbet af de kommende afsnit. 

Fordele

Ulemper

Fin indsats på kundeservice-fronten

I skrivende stund (december 2024) har Zapp Energy opnået en samlet vurdering på 4,3 ud af 5 stjerner på Trustpilot, og denne fornemme karakter er blandt andet opnået, fordi Zapp Energy leverer varen, når det kommer til kundeservice.

Et utal af de positivt stemte anmeldelser er nemlig skrevet af Trustpilot-anmeldere, der har haft gode oplevelser med kundeservice-personalet.

Et personale, der af flere beskrives som vidende, hjælpsomt og engageret. 

Selvom kundeservice-indsatsen får rigtig meget ros på Zapp Energys Trustpilot-side, kommer vi dog ikke udenom, at enkelte Trustpilot-anmeldere skyder med skarpt efter denne indsats.

Som regel vedrører kritikken, at det tager for lang tid at komme igennem til en kundeservice-medarbejder. 

Fin tilgængelighed af kundeservice-afdelingen

Når vi vurderer, i hvilket omfang et elselskab kan siges at levere varen, hvad angår kundeservice-parameteret, nøjes vi ikke med at orientere os i, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om denne indsats. Vi undersøger og vurderer også tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen.

Med andre ord betyder det, at vi undersøger, på hvilke måder og i hvilke tidsrum et elselskabs kundeservice-afdeling kan kontaktes, og på dette område leverer Zapp Energy heldigvis også på et rigtig fornuftigt niveau. 

Som tingene er lige nu (december 2024), kan Zapp Energys kundeservice-personale nemlig kontaktes telefonisk i følgende tidsrum: 

  • Mandag-torsdag: 09:00-16:00
  • Fredag: 09:00-15:00.

Ønsker du vejledning over tekst, kan kundeservice-afdelingen naturligvis også kontaktes via mail. Sender du en mail på en hverdag, kan du forvente svar inden for maksimalt 24 timer. 

Fine medlemsfordele, der alle relaterer sig til kerneproduktet

Der findes en række elselskaber, der byder på medlemsfordele af ekstraordinær karakter, som afviger fra kerneproduktet.

Zapp Energy er desværre ikke et af disse elselskaber, men det betyder dog ikke, at Zapp Energy ikke byder på nogen interessante medlemsfordele, for det gør elselskabet så afgjort. 

Det betyder blot, at de medlemsfordele, som Zapp Energy byder på, alle relaterer sig til kerneproduktet.

For overskuelighedens skyld har vi herunder samlet de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele, du potentielt kan få glæde af, hvis du peger på Zapp Energy som din kommende el-leverandør:

  • Betaling efter forbrug
  • Månedlig betaling
  • Attraktive kundeservice-vilkår
  • Ingen binding
  • Adgang til en veludviklet app, hvor du blandt andet kan følge med i dit strømforbrug samt se dagens og morgendagens elpriser.

Er du sikker på, at Zapp Energy er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Godt ry på Trustpilot

I skrivende stund (december 2024) har Zapp Energy modtaget 759 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,3, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at langt størstedelen af Zapp Energys kunder er ganske tilfredse med den service, som Zapp Energy yder, samt de produkter, som Zapp Energy sælger.

Hvad roses Zapp Energy for?

Isolerer vi de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, kan vi se, at de forhold, som Zapp Energy særligt hyppigt roses for, vedrører kundeservice-indsatsen samt Zapp Energys produkter. 

Særligt Zapp Energys ladeløsningsprodukter får meget ros for at være stabile, diskrete og gode. 

Hvad kritiseres Zapp Energy for?

Isolerer vi de mest negativt stemte anmeldelser, kan vi se, at de kritikpunkter, der hyppigst rettes imod Zapp Energy, vedrører lange ventetider på at komme igennem til kundeservice og mangelfuld samt mindre god vejledning.

Derudover er der nogle negativt stemte anmeldelser, som er skrevet efter forløb, der ikke er gået som forventet. Eksempelvis i forbindelse med at en ladestander ikke har fungeret efter hensigten eller lignende. 

Ganske pålideligt elselskab

Vi anser Zapp Energy som et overvejende pålideligt elselskab, og det af flere forskellige årsager, som vi vil præsentere for dig i løbet af resten af dette afsnit.

Først og fremmest ser vi Zapp Energy som et pålideligt elselskab, fordi elselskabet slap fornuftigt igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024

Ydermere gavner det Zapp Energys grad af pålidelighed, at elselskabet er ganske gennemsigtigt, når det kommer til at kommunikere abonnement-sats og spottillægssats. 

Fra Zapp Energys hjemmside (december 2024. Et godt eksempel på, at elselskabet åbent kommunikerer omfanget af spottillægssatsen samt abonnement-satsen.

Ligeledes er det naturligvis et plus, at elselskabet ikke har været involveret i nogen negative sager i medierne. 

Når Zapp Energy ikke opnår den højest mulige karakter i forhold til ‘pålidelighed’, så er der to årsager hertil. 

Den ene er, at Zapp Energy endnu ikke er noget stort brand, hvortil der knytter sig en masse troværdighed, mens den anden årsag er, at Zapp Energy ikke kommunikerer betalingsgebyrer og omfanget af disse tydeligt nok på deres hjemmeside, hvis du spørger os.

Zapp Energy FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Zapp Energys billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement25 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh2,25 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,05 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,856 kr. pr. kWh
– Transport 0,27 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– Betalingsservice8 kr. pr. betaling
– MobilePay5 kr. pr. betaling

Zapp ApS, hvor igennem Zapp Energy drives, ejes af NRGi Elhandel A/S. 

Der er ingen bindingsperiode på Zapp Energys elprodukt.

Nej, Zapp Energy er ikke blevet politianmeldt, og generelt set har Zapp Energy et rigtig fornuftigt omdømme blandt både kolleger og forbrugerne.

Kort opsummering

Zapp Energy er et overvejende pålideligt elselskab, der særligt leverer varen, hvad angår kundeservice og forbrugeromdømme.

Prismæssigt befinder Zapp Energy sig et sted midt i feltet, hvilket vil sige, at du finder en række elselskaber, der er billigere end Zapp Energy, men så sandelig også en del, som er dyrere.

Vi kunne godt have ønsket, at Zapp Energy var et endnu grønnere elselskab, end tilfældet er. 

Ligeledes havde det bestemt ikke mildnet vores begejstring, hvis Zapp Energy havde budt på en række ekstraordinære medlemsfordele foruden de attraktive produkt-relevante fordele, som Zapp Energy indiskutabelt byder på.

Hvor om alting er, mener vi, at Zapp Energy er et hæderligt elselskab, og hvis du er elbilejer, er elselskabet formentligt særligt attraktivt, da dette udbyder en række fine ladeløsningsprodukter samt byder på en strømaftale, som er nogenlunde billig for dem, der har et højt elforbrug.

3.7/5

3.7

3.7/5

3.7

/5

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.