Anmeldelse af go’energi
Go’energi er et elselskab, der er ejet af følgende tre energikoncerner: RAH (beliggende i Ringkøbing), MES (beliggende i Brande) og Thy-Mors Energi (beliggende i Thisted).
Ovenstående tre koncerner var selvstændige indtil juli 2018, hvor de altså fusionerede og blev til go’energi. Hos de involverede parter blev fusionen begrundet med blandt andet følgende årsager:
- Et samlet selskab er endnu stærkere end tre
- De tre virksomheder havde mange af de samme værdier.
I det resterende af anmeldelsen kan du blive klogere på, hvilke værdier dette er, og hvordan go’energi præsterer inden for blandt andet følgende parametre: kundeservice, medlemsfordele, pris og omdømme blandt forbrugerne.

Miljøvenlighed
3.5
Har en del grønne elprodukter på hylderne. Disse er dog ikke helt lige så attraktive som elselskabets ikke-grønne elprodukter, da de ikke-grønne elprodukter – ikke så overraskende – er billigere.
Udbyder ladebokse og bidrager dermed til at accelerere den grønne omstilling.
Kundeservice
4.5
Kundeservice-indsatsen får rigtig meget ros på go’energis Trustpilot-side, og der er ej heller meget at klage over, hvad angår tilgængeligheden.
AURAs kundeservice-afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum – helt bestemt følgende:
- Mandag-torsdag: 07:30-15:30
- Fredag 07:30-15:00.
Derudover er det værd at notere sig, at go’energi – ifølge en EPSI-rapport fra 2024 – er det elselskab, der har de næstmest tilfredse kunder. Det eneste elselskab, der – jævnfør denne rapport – har endnu mere tilfredse kunder, er OK.
Ry blandt forbrugerne
4.5
I skrivende stund har go’energi modtaget mere end 125 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,4, hvilket svarer til ‘fremragende’.
Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af go’energis kunder er meget tilfredse med den service, go’energi yder, og de produkter, go’energi sælger.
Medlemsfordele
3.0
Der findes elselskaber, som byder på medlemsfordele udover det sædvanlige, men go’energi er desværre ikke et af disse.
Dette betyder dog ikke, at go’energi ikke byder på nogen medlemsfordele. Det betyder blot, at de medlemsfordele, go’energi byder på, på den ene eller anden måde relaterer sig til kerneproduktet.
Herunder har vi samlet en oversigt over de – i vores øjne – mest interessante medlemsfordele, go’energi byder på:
- Ingen bindingsperiode
- Ingen skjulte gebyrer
- Mulighed for betaling efter forbrug
- Adgang til en yderst tilgængelig kundeservice-afdeling
Pris
4.5
Vilkårene for go’energis billigste elaftale (go’kvartal) lyder således:
- Her-og-nu-prisen på elbørsen + 5 øre pr. kWh i spottillæg
- Abonnement: 15 kr./md.
- Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.
Dette gør go’energi yderst konkurrencedygtige, når det kommer pris. Faktisk er det blot en række ganske få elselskaber, der byder på elaftaler, som er billigere end go’kvartal.
Pålidelighed
5.0
Var blandt de bedst bedømte elselskaber i TÆNKs store test af elselskaber i 2024. Har endnu ikke været fedtet ind i nogen negative sager i medierne og har et rigtig godt omdømme blandt kollegerne i branchen.
Derudover er det værd at nævne, at go’energi er hærligt gennemsigtige, når det kommer til at oplyse om spottillæg, gebyrer og lignende.
Uddybende anmeldelse af
go'energi
I løbet af vores uddybende anmeldelse af go’energi dykker vi endnu dybere ned i en række af de forhold, vi allerede har berørt ganske kort.
Dette betyder, at du blandt andet kan lære endnu mere om go’energis kundeservice-indsats, grad af pålidelighed samt omdømme blandt forbrugerne i løbet af de kommende afsnit.
Fordele
- Rigtig flot ry på Trustpilot
- Mulighed for at vælge grøn strøm
- Mulighed for at støtte lokalt
- Skarpe priser
- Overskuelige strømpakker
- Yderst pålideligt elselskab
Ulemper
- Flere af konkurrenterne byder på endnu mere interessante medlemsfordele, end go'energi gør
Supergod kundeservice-afdeling
Man skal ikke bruge mange minutter på go’energis Trustpilot-side, før man bliver bevidst om, at vi her har at gøre med et elselskab, der virkelig leverer varen, når det kommer til kundeservice.
Netop kundeservice-indsatsen er nemlig et tema i langt de fleste positivt stemte anmeldelser, og generelt set beskrives kundeservice-personalet som værende høfligt, vidende, troværdigt og hjælpsomt.
Værd at bemærke er det også, at adskillige Trustpilot-anmeldere glædeligt konstaterer, at det ikke tager lang tid at komme igennem til go’energis kundeservice-afdeling. Noget som ellers ikke er givet i elselskabsbranchen. Flere af kollegerne får nemlig en del kritik i den henseende.
Fine åbningstider
Når vi vurderer et elselskabs indsats på kundeservice-fronten, begrænser vores fokus sig ikke til blot at omfatte adskillige førstehåndskilder, der omtaler kundeservice-afdelingens indsats, nej, vi kigger nemlig også på tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen. Med det menes, at vi undersøger, i hvilke tidsrum og hvordan kundeservice-afdelingen kan kontaktes, og tager stilling til, om dette er attraktivt for forbrugeren eller ej.
Og i go’energis tilfælde er der ikke meget at brokke sig over, når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen. Denne kan nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i ganske brede tidsrum – nærmere bestemt følgende:
- Mandag til torsdag: 07:30-15:30
- Fredag: 07:30-15:00.
Hvis du ikke ønsker telefonisk rådgivning, vejleder go’energis kundeservice-folk dig naturligvis også hellere end gerne via mail.
Hædret af EPSI
Det er ikke kun os, der synes, at go’energi leverer varen, når det kommer til kundeservice.
Ovenstående påstand kan dokumenteres af, at go’energi løb med en flot andenplads i EPSIs seneste store kundetilfredshedsundersøgelse af danske elselskaber.
Ifølge denne rapport er det kun OK, der har mere tilfredse kunder, end go’energi har.
Er du sikker på, at go’energi er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:
Ingen medlemsfordele udover det sædvanlige
En række elselskaber byder på medlemsfordele udover det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabatter til en masse butikker, mulighed for at deltage i spændende konkurrencer samt rabatter til en række forlystelsesparker.
Den slags medlemsfordele byder go’energi desværre ikke på.
Heldigvis er det dog langt fra sikkert, at ekstraordinære medlemsfordele er et vigtigt kriterium for dig i forhold til valg af elselskab.
Det kan sagtens være, at følgende relevante fordele er tilstrækkelige for at overbevise dig om, at go’energi er det rette match for dig:
- Ingen bindingsperiode
- Ingen skjulte gebyrer
- Mulighed for betaling efter forbrug
- Adgang til en yderst tilgængelig kundeservice-afdeling.
Flot ry på Trustpilot
I skrivende stund har go’energi modtaget mere end 125 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,4, hvilket svarer til ‘fremragende’.
Dette forstærker pointen fra førnævnte undersøgelse fra EPSI om, at go’energis kunder i overvejende grad er yderst tilfredse med den service, som go’energi leverer.
I det kommende dykker vi ned i, hvad go’energi roses for af de positivt stemte Trustpilot-anmeldere, samt hvad elselskabet kritiseres for af de knapt så glade.

Hvad roses go’energi for?
Hvis man isolerer de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser af go’energi, kan man se, at den ros, der er særligt gennemgående, vedrører indsatsen fra go’energis medarbejdere, der af flere beskrives som både høflige, hjælpsomme og behagelige.
Ligeledes roses go’energi af flere for at være et ærligt elselskab, der byder på attraktive priser.


Hvad kritiseres go’energi for?
Der er ingen tvivl om, at overvægten af Trustpilot-anmeldelser af go’energi er positive.
Når det er sagt, kommer vi dog ikke uden om, at der er få negative anmeldelser i den samlede mængde, og hvis man isolerer de mest negativt stemte af slagsen, erfarer man, at de kritikpunkter, der hyppigst bemærkes af de utilfredse Trustpilot-anmeldere, vedrører en IT-ændring, som go’energi foretog i 2023.
En IT-ændring, som tilsyneladende medførte nogle udfordringer for flere kunder.


Et yderst pålideligt elselskab
Hvis det er af stor vigtighed for dig, at dit kommende elselskab er et pålideligt et af slagsen, diskvalificerer go’energi på ingen måde sig selv.
I vores øjne er dette elselskab nemlig blandt de allermest pålidelige i branchen, og dette af adskillige årsager.
Dels skyldes det, at go’energi var blandt de elselskaber, der slap bedst igennem TÆNKs store test af elselskaber i 2024.
Derudover skyldes det, at go’energi er yderst transparente, når det kommer til at oplyse om spottillæg, abonnement-sats og eventuelle gebyrer.
Ydermere skyldes det, at go’energi ikke har været involveret i nogen negative sager i medierne i adskillige år, og at go’energi har et rigtig fint omdømme blandt kollegerne i branchen.
Go’energi FAQ
I indeværende måned lyder prisvilkårene for go’energis billigste elaftale således (vest-priser):
*Abonnement | 15 kr. pr. md. |
*Estimeret pris pr. kWh | 2,44 kr. |
Systemabonnement | 18,96 kr. pr. md. |
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh | |
– *Spottillæg | 0,05 kr. pr. kWh |
– Ren strømpris | 0,914 kr. pr. kWh |
– Transport | 0,27 kr. pr. kWh |
– Transmissionsnettarif | 0,07625 kr. pr. kWh |
– Systemtarif | 0,0925 kr. pr. kWh |
– Elafgift | 0,90 kr. pr. kWh |
Eventuelle betalingsgebyrer | |
– Betalingsservice | 0 kr. pr. betaling |
– Indbetalingskort | 0 kr. pr. betaling |
Go’energi ejes af følgende tre energikoncerner: RAH i Ringkøbing, MES i Brande og Thy-Mors Energi i Thisted
I vores øjne er go’energi et rigtig, rigtig fortrinligt elselskab. Dette vidner vores karakter (4,2 ud af 5 stjerner) til elselskabet også om.
Den fornemme karakter, som go’energi har opnået, skyldes i høj grad, at elselskabet virkelig leverer varen, når det kommer parametre som ‘kundeservice’, ‘ry blandt forbrugerne’, ‘pris’ og ‘pålidelighed’.
Kort opsummering
Go’energi har potentiale til at blive et både stort og meget populært elselskab, da go’energi leverer rigtig fint inden for følgende parametre:
- Kundeservice-indsats
- Omdømme blandt forbrugerne
- Prisniveau
- Pålidelighed.
Disse fire parametre er for mange de vigtigste, når de vælger elselskab, og vi må bare konstatere, at der i skrivende stund ikke er mange andre elselskaber, der er i stand til at matche go’energi indsats inden for disse parametre.
Der findes dog også en række parametre, hvor indenfor go’energi kunne gøre tingene endnu bedre. Her tænker vi særligt på parameteret ‘medlemsfordele’. Lige nu byder elselskabet nemlig ikke på nogen ekstraordinære medlemsfordele.
Men hvis du kan undvære ekstraordinære medlemsfordele og er på jagt efter et økonomisk attraktivt og pålideligt elselskab, der har ry for at levere varen inden for kundeservice-området, er go’energi et yderst fortrinligt valg.