Spring til indhold

Anmeldelse af Modstrøm

Modstrøm, der blev stiftet i 2006, har efterhånden udviklet sig til at blive en mastodont på det danske elmarked.

En påstand, der kan dokumenteres af, at elselskabet i dag har mere end 100.000 kunder (november 2024). 

Udover el har Modstrøm adskillige andre produkter samt ydelser i porteføljen. Produkter samt ydelser, der mere eller mindre alle hører under den overordnede paraplybetegnelse ‘energi’. 

En række konkrete eksempler på produkter/ydelser, du kan købe via Modstrøm – foruden strømaftaler – er ladebokse, solceller samt isolering.

Hos Eltjek24.dk har vi dog fokus på el og elselskaber, og derfor kredser vores anmeldelse af Modstrøm da også mestendels om, hvordan denne virksomhed præsterer som eludbyder.

modstrøm screenshot

Samlet bedømmelse

3.4

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

4.0

Ingen af de strømaftaler, som Modstrøm har på hylderne, kan siges at være deciderede grønne strømaftaler, og med tanke herpå er det naturligvis ret imponerende, at Modstrøm har opnået 4 ud af 5 stjerner i forhold til parameteret ‘miljøvenlighed’.

Men det har Modstrøm af flere årsager. 

En af disse er, at Modstrøm aktivt arbejder på at mindske danskernes samlede energiforbrug, hvilket blandt andet sker ved, at Modstrøm tilbyder deres kunder et gratis energitjek.

Derudover skyldes den høje karakter, at Modstrøm yder en stor indsats for, at flere får opsat solceller.

Kundeservice

4.0

Kundeservice-personalet får en del ros på Trustpilot og beskrives af flere som høfligt, vidende og hjælpsomt. 

Der skydes dog også med skarpt mod dette personale i nogle få negativt stemte anmeldelser, hvilket trækker en smule ned i vores bedømmelse.

Til gengæld trækker det lidt op, at afdelingen kan træffes i relativt brede tidsrum samtlige hverdage – nærmere bestemt følgende:

  • Mandag-torsdag: 09:00-16:00
  • Fredag: 09:00-14:00. 

Ry blandt forbrugerne

4.0

I skrivende stund har Modstrøm modtaget over 13.420 anmeldelser på Trustpilot og præsteret en samlet score på 3,9 ud af 5, hvilket svarer til ‘god’.

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Modstrøms kunder er fint tilfredse med den service, som Modstrøm yder. 

Dette til trods for – hvilket vi kommer ind på senere – at Modstrøm ikke er et synderligt pålideligt elselskab. I hvert fald ikke i vores øjne.

Medlemsfordele

3.0

Modstrøm byder på en række interessante medlemsfordele, hvor de – i vores øjne – allermest interessante af slagsen er:

  • Mulighed for et gratis energibesøg
  • Mulighed for en solcelleproduktionsaftale.

Solcelleproduktionsaftalen er naturligvis kun en mulighed for dem, der har solceller.

Pris

4.0

Vi har – sammen med en række få andre – fået mulighed for at promovere og henvise til elaftalen ‘NemEl’, som er Modstrøms absolut billigste elaftale. 

En aftale, hvor vilkårene lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 5 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 10 kr./md.
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Ovenstående vilkår er yderst attraktive og gør ‘NemEl’ til en af de billigste elaftaler på markedet overhovedet, hvilket naturligvis trækker op i vores bedømmelse af Modstrøm i forhold til ‘pris’.

Til gengæld trækker det ned, at de andre elaftaler, som Modstrøm udbyder, er blandt de dyreste elaftaler på markedet. 

Vær derfor opmærksom på, at du får tilmeldt dig elaftalen ‘NemEl’, hvis du vælger Modstrøm som dit kommende elselskab og ønsker en billig elaftale. Du finder elaftalen ved at klikke på ‘Besøg udbyder’-knappen lidt længere nede.

Pålidelighed

1.5

Sammen med 19 kolleger dumpede Modstrøm TÆNKs store test af elselskaber i 2024, og generelt har elselskabet desværre været fedtet ind i rigtig mange negative sager i medierne. 

Sager om blandt andet vildledende prisoplysninger samt manglende tilbagebetalinger af en række kunders tilgodehavender.

Har derudover tidligere ændret priser på elaftaler uden kunders aktive accept. 

Uddybende anmeldelse af

Modstrøm

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Modstrøm dykker vi yderligere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt. 

Vi nuancerer blandt andet, hvordan Modstrøm slipper fra deres indsats på kundeservicefronten, og hvorfor vi ikke anser Modstrøm som et synderligt pålideligt elselskab.

Fordele

Ulemper

Rigtig fin kundeservice-indsats

På Trustpilot får Modstrøms kundeservice-indsats en del ros. Adskillige Trustpilot-anmeldere beretter nemlig om, at de har fået præcis den hjælp, som de havde brug for, og generelt set beskrives kundeservice-personalet som værende hjælpsomt, serviceminded og høfligt.

Vi kommer dog ikke udenom, at kundeservice-personalet også er et tema i en række negativt stemte anmeldelser, der er skrevet af folk, som ikke har synderligt meget flatterende at sige om kundeservice-indsatsen. 

Den generelle stemning omkring service-indsatsen er dog god på Modstrøms Trustpilot-side.

Fornuftige åbningstider

Når vi vurderer et elselskabs indsats på kundeservice-fronten, kigger vi ikke blot på, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om denne indsats. Vi undersøger også tilgængeligheden af kundeservice-personalet, og på dette område godkender vi også Modstrøms indsats.

Kundeservice-personalet kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i relativt brede tidsrum. Helt specifikt følgende:

  • Mandag-torsdag: 09:00-16:00
  • Fredag: 09:00-14:00.

Omfattende FAQ-sektion

Det er dog slet ikke sikkert, at det er nødvendigt for dig at ringe til Modstrøms kundeservice for at få svar på dine spørgsmål. På kundeservice-siden finder du nemlig en stor FAQ-sektion, hvor du kan finde fyldestgørende svar på de hyppigst stillede spørgsmål relateret til Modstrøm og Modstrøms produkter. 

Det er et imponerende arbejde, som Modstrøm har udført, og det vil vi naturligvis gerne rose elselskabet for.

Eksempel på en række af de spørgsmål, du finder svar på, på Modstrøms hjemmeside. (november 2024)

Fine medlemsfordele

Modstrøm byder på en række interessante medlemsfordele, hvor de – i vores øjne – allermest interessante af slagsen er:

  • Mulighed for et gratis energibesøg
  • Mulighed for en solcelleproduktionsaftale.

Er du sikker på, at Modstrøm er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Et fint ry blandt forbrugerne

I skrivende stund har Modstrøm modtaget over 13.420 anmeldelser på Trustpilot og præsteret en samlet score på 3,9 ud af 5, hvilket svarer til ‘god’.

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Modstrøms kunder er fint tilfredse med den service, som Modstrøm yder. 

Dette til trods for – som vi tidligere kort har bemærket – at Modstrøm ikke er et synderligt pålideligt elselskab. I hvert fald ikke i vores øjne.

I de kommende afsnit dykker vi ned, hvad Modstrøm roses for af de glade kunder, og hvad Modstrøm kritiseres for af de knapt så glade af slagsen.

Hvad roses Modstrøm for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at den ros, der er gennemgående, i høj grad omhandler Modstrøms kundeservice-medarbejdere, der beskrives som både høflige, hjælpsomme og vidende. 

Derudover påpeger flere Trustpilot-brugere også, at medarbejderne er vakse, og at Modstrøm generelt set er hurtige til at levere de løsninger, som kunderne bestiller eller efterspørger.

Ydermere roses Modstrøm af en del for at levere en meget brugbar energivejledning.  

Modstrøm anmeldelse 1

Hvad kritiseres Modstrøm for?

Modstrøm får en del ros på Trustpilot, men for – i skrivende stund – 20 % af samtlige anmeldelser gælder det, at disse er meget kritiske. 

Isolerer man de omtalte 20 %, kan man se, at et kritikpunkt, der ofte går igen, er prisen på strømmen. Mange mener, at den er for høj, og at elregningerne fra Modstrøm er lidt svære at afkode.  

Ydermere beklager en række sig over, at de føler sig vildledt af den sælger, der har lokket dem til at skifte til Modstrøm. De påstår, at de blev lovet en billigere og bedre aftale end den, de endte med at få.

Modstrøm-sælgerne er generelt genstand for en del kritik, da flere negativt stemte Trustpilot-brugere kalder dem for anmassende og irriterende. Ligeledes beklager flere tidligere Modstrøm-kunder sig over, at Modstrøm-ansatte ringer i tide og utide med henblik på at lokke de tidligere kunder tilbage i folden.

Sidst, men ikke mindst er der en række negativt stemte anmeldere, som hævder, at Modstrøm hænger i bremsen, når de skal tilbagebetale et eventuelt overskydende beløb fra en aconto-indbetaling. 

Vi anser Modstrøm som et upålideligt elselskab

Som du måske bed mærke i tidligere i anmeldelsen, opnår ikke Modstrøm en synderligt højt karakter, når det kommer til ‘pålidelighed’, og dette er der flere forskellige årsager til.

Dels skyldes det, at Modstrøm – som bemærket tidligere – dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024, men derudover skyldes det i høj grad, at Modstrøm har været fedtet ind i uhørt mange negative sager de seneste år i medierne, og at vi ved flere lejligheder har fået mails fra forbrugere, der har berettet om lumsk og moralsk fordærvet adfærd fra Modstrøms side. 

Ovenstående udfolder vi i løbet af de kommende afsnit.

Uheldig sag i 2023

I 2023 fik Modstrøm kritik af Forsyningstilsynet, der vurderede, at elselskabet havde brudt loven i forhold til manglende overførsler af tilgodehavender til en række kunder, der havde skiftet elselskab.

Betalingen hos Modstrøm fungerer således, at du som kunde betaler forud. Har du en variabel aftale, vil det beløb, du bedes betale være et estimat for, hvor meget Modstrøm forventer, du skal betale i den periode, som betalingen dækker, og det er netop disse aconto-betalinger, der danner grundlaget for lovbruddet.

Også fedtet ind i negativ sag i 2024

I september 2024 vurderede Forbrugerombudsmanden, at Modstrøm har overtrådt markedsføringsloven, aftaleloven, forbrugeraftaleloven og elleveringsbekendtgørelsen

Vurderingen tager særligt afsæt i en hændelse i 2022, hvor Modstrøm ændrede prisen på nogle elaftaler uden kundernes aktive accept. 

Vi har fået flere henvendelser fra frustrerede ekskunder

I løbet af den tid, hvor Eltjek24.dk har eksisteret, har vi fået flere henvendelser fra utilfredse Modstrøm-kunder og eks-kunder. 

Eksempelvis fik vi på et tidspunkt en henvendelse fra en tidligere Modstrøm-kunde, der fortalte, at han – da han havde afmeldt sig Modstrøm – modtog opgørelsesinformationer, hvor det med småt var angivet, at hvis han havde en elspareaftale – hvilket han havde – så skulle han selv opsige denne skriftligt, hvis ikke Modstrøm fortsat skulle have lov til at opkræve penge for aftalen. Med andre ord vil den aftale ikke blive opsagt af det elselskab, som han havde skiftet til, hvilket ellers plejer at være kutyme, når der skiftes elselskab.

Nu opdagede han det heldigvis og fik sig afmeldt skriftligt, men havde han ikke set, at vilkårene var, som de var, var han kommet til at betale 239 kroner månedligt til Modstrøm for en ydelse, som han ikke havde fået noget som helst ud af.

Ovenstående er et godt eksempel på, at Modstrøm gang på gang prøver at presse citronen, og at de – via diverse lumske tricks – forsøger at øge bundlinjen så meget som muligt uden den store hensynstagen til hverken kunder eller eks-kunder. 

Vores råd er derfor, at du – uanset om du til- eller afmelder dig Modstrøm – sørger for at læse alt, der måtte være skrevet med småt, så du ikke bliver snydt på den ene eller anden måde.

Hvis du har en beretning om Modstrøm i samme kategori som ovenstående, du ønsker at dele med os, så send hellere end gerne en mail til info@eltjek24.dk.

Kort opsummering

Det er enormt ærgerligt, at Modstrøms moral ikke er højere, end den er, og at elselskabet ikke er mere pålideligt, end det nu engang er, for Modstrøm leverer egentligt på et rigtig fint niveau inden for stort set alle andre parametre end ‘pålidelighed’.

Eksempelvis er der ikke meget at klage over, når det kommer til indsatsen på kundeservice-fronten, elselskabets grønne fokus samt prisen på den billigste elaftale, som elselskabet udbyder.

Om du vælger at tro på, at Modstrøm i fremtiden vælger at opføre sig mere hæderligt end i fortiden, lader vi være helt op til dig. Hvor om alting er, vil vi slutteligt nøjes med at konstatere, at hvis Modstrøm fremover holder sig på dydens smalle sti, har vi at gøre med et rigtig, rigtig fint elselskab. 

Modstrøm 300x150
3.4/5

3.4

/5

Modstrøm 300x150
3.4/5

3.4

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.