Spring til indhold

Anmeldelse af Nordisk Energi

Nordisk Energi er et elselskab, som blev stiftet i 2022 af Lucas Aastrup, Carl Thiele og Morten Thiele. Dermed er der tale om et nyere elselskab.

Selvom Nordisk Energi ikke har synderligt mange år på bagen, har elselskabet allerede formået at blive politianmeldt og dumpe i en stor undersøgelse foretaget af TÆNK, og hvis du spørger os, er Nordisk Energi da også et af de elselskaber, man skal holde sig langt væk fra.

Nordisk Energy screenshot

Samlet bedømmelse

2.6

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

2.0

Nordisk Energi påstår, at de køber oprindelsescertifikater af 100 % ren og certificeret sol-, vand- eller vindenergi fra de nordiske lande for deres kunders strømforbrug, såfremt kunden vælger strømpakken, der bærer navnet ‘Grøn Variabel’.

Dette er naturligvis positivt i et miljøvenlighedsmæssigt perspektiv, at Nordisk Energi lader kunderne vælge grøn strøm. Til gengæld er det mindre positivt, at den grønne strømpakke, som Nordisk Energi udbyder, er yderst dyr. 

Kundeservice

3.5

Adskillige positivt stemte Trustpilot-anmeldere giver udtryk for, at de har haft gode oplevelser med Nordisk Energis kundeservice-personale og beskriver dette personale som værende både vidende, hjælpsomt og høfligt.

Ikke alle Trustpilot-anmeldere er dog positivt stemte over for kundeservice-indsatsen, og isolerer man de Trustpilot-anmeldelser, hvor kundeservice-personalet får ris, vil man se, at den gennemgående kritik vedrører, at dette personale sommetider lover mere, end de kan holde, og at de ikke siger tingene, som de er.

Når vi vurderer et elselskabs indsats på kundeservice-fronten, orienterer vi os ikke blot omkring, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om indsatsen. Vi kigger også på, i hvor høj grad kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelighed. Med andre ord kigger vi på altså, i hvilke tidsrum og på hvilke måder et elselskabs kundeservice-afdeling kan træffes, og på det område leverer Nordisk Energi på et fint niveau.

Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet 09:00-16:00 med undtagelse af fredag, hvor telefonlinjerne lukker klokken 15:00. Afdelingen kan naturligvis også træffes via mail.

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund har Nordisk Energi modtaget over 2.260 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,3, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Nordisk Energis kunder er fint tilfredse med elselskabets ageren. 

Medlemsfordele

1.0

Nordisk Energi byder desværre ikke på nogen medlemsfordele af ekstraordinær karakter.

I vores øjne er de mest interessante medlemsfordele, som elselskabet byder på følgende: 

  • Månedlig betaling
  • Mulighed for at følge dit elforbrug.

Pris

3.5

På nuværende tidspunkt lyder vilkårene for Nordisk Energis billigste elaftale således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen
  • Abonnement: 29 kr./md
  • Omkostningstillæg: 0,008 kr. pr. kWh
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Ovenstående gør, at Nordisk Energi prismæssigt befinder sig et sted midt i feltet.

I den sammenhæng er det dog vigtigt at bemærke, at vi tidligere har taget Nordisk Energi i at være væsentligere dyrere, end de foregav at være.

Helt konkret har vi for år tilbage fået tilsendt regninger fra Nordisk Energi, hvor en grundig gennemgang af disse åbenbarede, at elselskabet opererede med et skjult gebyr på 1,2 kr. pr. kWh. Dette er også noget, som TÆNK har afdækket.

Om dette gebyr stadigvæk findes, er vi faktisk ikke klar over, men vores råd er, at du ikke lader Nordisk Energi komme tvivlen til gode.

Pålidelighed

1.0

Vi anser Nordisk Energi som et helt igennem upålideligt elselskab, og dette af adskillige årsager.

Dels skyldes det, at elselskabet dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024. 

Derudover skyldes det – som vi allerede har været inde på – at Nordisk Energi tidligere har opereret med skjulte gebyrer, og at elselskabet måske stadigvæk gør det den dag i dag. 

Ovenstående har i øvrigt også ført til, at Forsyningstilsynet i 2024 politianmeldte Nordisk Energi for bedrageri.

Få anbefalet 3 elselskaber

Svar på få spørgsmål og få en personlig anbefaling.

1.

Vælg hvad der er vigtigt for dig

2.

Vi finder det bedste og billigste match

3.

Skift nemt og gratis

Uddybende anmeldelse af

Nordisk Energi

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Nordisk Energi dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt.

Vi nuancerer blandt andet, hvordan Nordisk Energi slipper fra deres indsats på kundeservice-området, og derudover sætter vi yderligere ord på Nordisk Energis tvivlsomme forretningsmetoder.

Fordele

Ulemper

Fornuftige alternativer til Nordisk Energi

Pålidelig

4.0

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 3,75 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

0 kr. i abon. resten af året

3.7

/5

Rated 3.9 out of 5

Spottillæg: 9,46 øre pr. kWh
Abonnement: 25 kr./md.

Populær

4.2

/5

Rated 4.2 out of 5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

God kundeservice

3.8

/5

Rated 3.8 out of 5

Spottillæg: 10,5 øre pr. kWh
Abonnement: 19 kr./md.

Godkendt indsats på kundeservice-fronten

Nordisk Energi får en del ros for indsatsen på kundeservice-fronten på Trustpilot, hvor adskillige positivt stemte anmeldere giver udtryk for, at de har fået hurtig og kompetent hjælp af en høflig kundeservice-medarbejder fra Nordisk Energi. 

Ikke alle Trustpilot-anmeldere kaster dog roser efter kundeservice-indsatsen.

En række anmeldere skyder nemlig med skarpt efter denne indsats, og hvis man isolerer de anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen får ris, kan man se, at det vedvarende kritikpunkt er, at kundeservice-personalet sommetider lover med, end de kan holde, og at de generelt ikke er dygtige nok til at sige tingene, som de nu engang er.

Der er dog ingen tvivl om, at kundeservice-indsatsen får markant mere ros end kritik.

Fornuftige åbningstider

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, leverer Nordisk Energi også på et fornuftigt niveau.

Denne afdeling kan nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet 09:00-16:00 med undtagelse af fredag, hvor telefonlinjerne lukker klokken 15:00.

Ønsker du ikke vejledning via telefon, men i stedet mail, kan dette naturligvis også lade sig gøre.

Har udviklet en gennemført FAQ-sektion

Hvis du har spørgsmål, der relaterer sig til Nordisk Energi eller strøm generelt, er det dog langt fra sikkert, det er nødvendigt for dig at kontakte Nordisk Energis kundeservice-personale, for at du kan få svar, og det skyldes, at Nordisk Energi har kreeret en rigtig fin og udtømmende FAQ-sektion, hvor du kan finde svar på de hyppigst stillede spørgsmål inden for blandt andet følgende emner: ‘Mit forbrug’, ‘elafgift’, ‘forstå din regning’ og ‘strøm’. 

Her ses et eksempel på de strøm-relaterede spørgsmål, du kan finde svar på Nordisk Energis hjælpecenter-sektion (januar 2025)

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Hos nogle elselskaber forkæles kunderne med ekstraordinære medlemsfordele såsom rabatter til en masse butikker, fribilletter til sportsarrangementer, muligheden for at støtte lokalsporten og meget, meget andet.

Sådanne medlemsfordele får du desværre ikke hos Nordisk Energi. Her relaterer medlemsfordelene sig alle i stedet for til kerneproduktet. 

Det er ikke, fordi Nordisk Energi byder på vildt mange medlemsfordele, men nogle få lokker elselskabet da med, og de mest interessante af slagsen er i vores øjne følgende:

  • Månedlig betaling
  • Mulighed for at følge sit elforbrug. 

Er du sikker på, at Nordisk Energi er det rette elselskab for dig?

… hvis ikke, så tjek vores oversigter over: 

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Et fornuftigt ry blandt forbrugerne

I skrivende stund har Nordisk Energi modtaget mere end 2.260 anmeldelser på Trustpilot og præsteret en samlet karakter på 4,3, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af de Nordisk Energi-kunder, der har anmeldt elselskabet, er meget tilfredse med den indsats, som Nordisk Energi yder. 

Det er dog tvivlsomt, at de mange positivt stemte Nordisk Energi-kunder kender til Nordisk Energis tvivlsomme forretningsmetoder.

I de kommende afsnit dykker vi ned, hvad Nordisk Energi roses for af de glade kunder, og hvad Nordisk Energi kritiseres for af de knapt så glade af slagsen.

Hvad roses Nordisk Energi for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at den ros, der er gennemgående, i høj grad omhandler Nordisk Energis indsats på kundeservice-området samt elselskabets prisniveau. På papiret forekommer Nordisk Energi – som vi har været inde på – da også at være et af de absolut billigste elselskaber, men virkeligheden er desværre en anden. 

Hvad kritiseres Nordisk Energi for?

Et af de kritikpunkter, der gentages af flere negativt stemte Trustpilot-anmeldere, er, at Nordisk Energi snyder og bedrager. Dette har vi også italesat flere gange i løbet af anmeldelsen her, og dette er indiskutabelt ekstremt problematisk.

Udover ovenstående kritiseres Nordisk Energis kundeservice-personale af flere for ikke altid at være klare nok i spyttet og for at love mere, end de kan holde. 

Helt igennem upålideligt elselskab

Af en eller anden grund har elselskabsnichen en tendens til at tiltrække lyssky, depraverede typer, der udelukkende fokuserer på maksimering af bundlinjen, og som hverken skeler til kundernes behov eller moral samt etik i bestræbelserne herpå.

Derfor kigger vi også altid på, hvorvidt det elselskab, vi anmelder, kan siges at være pålideligt, og desværre må vi konstatere, at vi på ingen måde anser Nordisk Energi som værende et pålideligt elselskab, og dette af adskillige årsager.

Dels skyldes det, at Nordisk Energi dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024.

Derudover skyldes det, at vi – efter at have gennemgået adskillige regninger fra Nordisk Energi – ved selvsyn har kunnet konstatere, at elselskabet – i hvert fald tidligere – har opereret med høje skjulte gebyrer. Dette er også noget, som TÆNK har afdækket

Ligeledes er det en praksis, der har ført til en politianmeldelse for bedrageri.

Sidst, men ikke mindst anser vi Nordisk Energi for at være et upålideligt elselskab, fordi elselskabet har et rigtig dårligt ry blandt kollegerne i branchen.

Nordisk Energi FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Nordisk Energis billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement29 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh1,98 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0 kr. pr. kWh
– *Omkostningstillæg0,008 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,731 kr. pr. kWh
– Transport 0,174 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– *MobilePay0 kr. pr. betaling
– *Betalingsservice9,75 kr. pr. betaling
– *Regning via mail50 kr. pr. betaling
– *Bankoverførsel100 kr. pr. betaling

Nordisk Energi ejes af Carl Collin Thiele og Lucas Alexander Aastrup.

På Nordisk Energis billigste aftale – den, der blot kaldes ‘Variabel’ – er der ingen binding.

Nej, vi synes på ingen måde, at Nordisk Energi er et godt elselskab.

Dette hænger blandt andet sammen med, at elselskabet er decideret upålideligt, og dette blandt andet ikke er til at stole på, hvad angår de priser, som elselskabet oplyser.

Ja, i 2024 blev Nordisk Energi politianmeldt af Forsyningstilsynet og anklaget for at have bedraget deres kunder.

Kort opsummering

Betragtes kun overfladen, er Nordisk Energi ikke noget tosset elselskab. Elselskabets billigste elaftale er fornuftig i et økonomisk perspektiv, omdømmet blandt forbrugerne er godt, og kundeservice-indsatsen godkendt.

Dykker man under overfladen, er sagen dog en anden.

Nordisk Energi har nemlig vist sig at være et decideret upålideligt elselskab, der tidligere har opereret med – hvilket er noget elselskabet måske fortsat gør – ekstremt høje skjulte gebyrer. 

Denne forretningsmetode har blandt andet ført til en politianmeldelse i 2024, og at elselskabet dumpede TÆNKs store test af elselskaber samme år.

Hvis du spørger os, bør du holde dig langt væk fra Nordisk Energi, og der findes heldigvis adskillige fine alternativer til dette elselskab; du kan stensikkert finde et fornuftigt bud via vores oversigt over de bedste strømudbydere.

På jagt efter et nyt elselskab?

Sammenlign +20 elselskaber og find det bedste og billigste

OBS: Anbefalingerne, vi giver, er tre af de mere end femten elselskaber, vi samarbejder kommercielt med. Med andre ord tæller puljen, hvorfra vi finder anbefalinger, altså ikke samtlige elselskaber på markedet.

Angiv dine vigtigste ønsker og kriterier til et kommende elselskab
(vælg gerne flere)

Form

Skal vi sende dine anbefalinger til dig på mail?

Styled Text

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab involverer sig i grønne projekter. Det kunne eksempelvis være ved at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller ved at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter. 

Derudover trækker det også op, hvis et elselskab investerer i grønne certifikater. 

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er. 

Derudover undersøger vi naturligvis også, om et elselskab opererer med andre gebyrer end disse.

Pålidelighed

Vi kommer desværre ikke udenom, at der findes en del brodne kar i elselskabsnichen. Derfor mener vi også, at et kriterium som ‘pålidelighed’ i den grad har sin berettigelse. Med et sådant kriterium sørger vi nemlig for, at vores samlede karaktergivning kommer til at afspejle, hvilke elselskaber der er ærlige og hæderlige, og hvilke der er uærlige og luskede.

Når vi skal vurdere, i hvilket omfang et elselskab kan siges at være ‘pålideligt’, kigger vi på en række forskellige forhold. Dels kigger vi på, om elselskabet er gennemsigtige i deres kommunikation omkring priser, gebyrer, bindingsperioder og deslige. Hvis et elselskab har skjulte gebyrer eller lignende, trækker dette naturligvis gevaldigt ned i vores bedømmelse af elselskabets pålidelighed.

Derudover kigger vi på, om elselskabet har haft dårlige mediesager, hvor elselskabets anløbne moral udstilles. Vi kigger også på, om elselskabet har opnået fornuftige anmeldelser hos TÆNK, ligesom vi orienterer os, om Forbrugerombudsmanden har rettet kritik mod elselskabet.

Ydermere kigger vi på ejerforhold. Hvis et elselskab ejes af en person med et blakket omdømme, italesættes dette naturligvis og vægtes negativt i forhold til karaktergivningen.

Sidst, men ikke mindst beror vores karaktergivning på elselskabets generelle omdømme blandt aktører i branchen.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

Selvom vi har kommercielle interesserer, er det af stor vigtighed for os, at dette ikke kommer til at stå i vejen for, at vi kan rådgive vores besøgende på et højt niveau. Skal vores forretningsmodel være bæredygtig på den lange bane, anser vi det nemlig for alfa og omega, at vi er og forbliver et pålideligt vejledningsorgan, som bringer værdi for forbrugeren.

For at øge chancen for at kommercielle interesser ikke kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt har vi iværksat en række initiativer.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, Jysk Energi, b.energy, Energidrift, Greenbow, DCC Energi, go’energi, Cheap Energy, LOOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.