Spring til indhold

Anmeldelse af Nordisk Energi

Nordisk Energi er et elselskab, som blev stiftet i 2022 af Lucas Aastrup, Carl Thiele og Morten Thiele.

Selv hævder Nordisk Energi, at de er et elselskab, der køber energi fra de nordiske lande, og som udbyder enkle produkter. Ligeledes hævder Nordisk Energi, at de er et billigt elselskab.

På papiret er Nordisk Energis billigste elaftaler også yderst økonomisk attraktive, og derfor forstår vi godt, hvis mange lader sig friste af elselskabet. 

Vi har dog tidligere erfaret, at Nordisk Energi har opereret – hvilket de muligvis fortsat gør – med skjulte gebyrer i en sådan størrelsesorden, at de var blandt de absolut dyreste elselskaber på markedet. Dette er også noget, som TÆNK har afdækket. 

Om Nordisk Energi fortsat opererer med enorme skjulte gebyrer, ved vi faktisk ikke. Vi ved dog, at et elselskab, der tidligere har ageret så moralsk forkasteligt som Nordisk Energi har, er et elselskab, man skal holde sig fra. Hvis du er enig med os heri, kan du overveje at finde et alternativ til Nordisk Energi via vores oversigt over de bedste strømleverandører.

I det følgende sætter vi yderligere ord på Nordisk Energis tvivlsomme forretningsmetoder, ligesom vi redegør for elselskabets indsats inden for blandt andet følgende parametre: Miljøvenlighed, kundeservice, ry blandt forbrugerne, medlemsfordele og pris. 

Nordisk Energy screenshot

Samlet bedømmelse

2.3

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

2.5

Nordisk Energi påstår, at de køber oprindelsescertifikater af 100 % ren og certificeret sol-, vand- eller vindenergi fra de nordiske lande for deres kunders strømforbrug.

Om dette gør sig gældende, uanset hvilken strømaftale en kunde vælger hos Nordisk Energi, er svært at gennemskue.

Vi hælder dog til, at det gør det ikke, men at det udelukkende gælder for de kunder, der vælger et af de strømprodukter, som hedder noget med ‘grøn’.

Det er naturligvis rigtig fint, at der udbydes grønne strømprodukter på Nordisk Energis digitale hylder. Til gengæld er det knapt så fint, at disse strømprodukter er ekstremt dyre, og netop de grønne produkters høje prisniveau spiller en afgørende rolle for den mindre gode karakter, vi har valgt at give Nordisk Energi, når det kommer til miljøvenlighed.

Kundeservice

3.5

Adskillige positivt stemte Trustpilot-anmeldere giver udtryk for, at de har haft gode oplevelser med Nordisk Energis kundeservice-personale og beskriver dette personale som værende både vidende, hjælpsomt og høfligt.

Ikke alle Trustpilot-anmeldere er dog positivt stemte over for kundeservice-indsatsen, og isolerer man de Trustpilot-anmeldelser, hvor kundeservice-personalet får ris, vil man se, at den gennemgående kritik vedrører, at dette personale sommetider lover mere, end de kan holde, og at de ikke siger tingene, som de er.

Når vi vurderer et elselskabs indsats på kundeservice-fronten, orienterer vi os ikke blot omkring, hvad adskillige førstehåndskilder beretter om indsatsen. Vi kigger også på, i hvor høj grad kundeservice-afdelingen kan siges at være tilgængelighed. Med andre ord kigger vi på altså, i hvilke tidsrum og på hvilke måder et elselskabs kundeservice-afdeling kan træffes, og på det område leverer Nordisk Energi på et fint niveau.

Denne afdeling kan nemlig træffes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet 09:00-16:00 med undtagelse af fredag, hvor telefonlinjerne lukker klokken 15:00. Afdelingen kan naturligvis også træffes via mail.

Ry blandt forbrugerne

4.5

I skrivende stund har Nordisk Energi modtaget over 2.260 anmeldelser på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,3, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af Nordisk Energis kunder er fint tilfredse med elselskabets ageren. 

Medlemsfordele

1.0

Nordisk Energi byder desværre ikke på nogen medlemsfordele af ekstraordinær karakter.

I vores øjne er de mest interessante medlemsfordele, som elselskabet byder på følgende: 

  • Månedlig betaling
  • Mulighed for at følge dit elforbrug.

Pris

1.0

På nuværende tidspunkt lyder vilkårene for Nordisk Energis billigste elaftale (på papiret!) således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 5 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 0 kr./md
  • Alle de faste omkostninger (elafgift, transportudgifter osv.) som er ens hos alle elselskaber.

Ovenstående gør Nordisk Energi til et af de billigste elselskaber – i hvert fald på papiret. 

Nordisk Energi er dog umiddelbart ikke nær så billige, som de foregiver at være. 

Tidligere har vi nemlig tilsendt fået regninger fra Nordisk Energi, og en grundig gennemgang af disse regninger åbenbarede, at elselskabet opererede med et skjult gebyr på 1,2 kr. pr. kWh. Dette er også noget, som TÆNK har afdækket.

Om Nordisk Energi stadigvæk opererer med det føromtalte skjulte gebyr, ved vi ikke med sikkerhed. En række negativt stemte anmeldelser på Trustpilot antyder dog, at det er tilfældet. 

Hvis gebyret stadigvæk figurerer, er Nordisk Energi blandt de absolut dyreste elselskaber på markedet, og som du kan fornemme i vores karaktergivning, har vi ikke ladet tvivlen komme Nordisk Energi til gode.

Pålidelighed

1.0

Vi anser Nordisk Energi som et helt igennem upålideligt elselskab, og dette af adskillige årsager.

Dels skyldes det, at elselskabet dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024. 

Derudover skyldes det – som vi allerede har været inde på – at Nordisk Energi tidligere har opereret med skjulte gebyrer, og at elselskabet måske stadigvæk gør det den dag i dag. 

Ovenstående har i øvrigt også ført til, at Forsyningstilsynet i 2024 politianmeldte Nordisk Energi for bedrageri.

Fornuftige alternativer til Nordisk Energi

Skarp pris

4.6

/5

4.6/5

Spottillæg: 4 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry

3.9

/5

3.9/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg

4.2

/5

4.2/5

Spottillæg: 13 øre pr. kWh
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand

3.4

/5

3.4/5

Spottillæg: 5 øre pr. kWh
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Nordisk Energi

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Nordisk Energi dykker vi endnu dybere ned i, hvordan dette elselskab præsterer inden for en række af de områder, vi allerede har berørt.

Vi nuancerer blandt andet, hvordan Nordisk Energi slipper fra deres indsats på kundeservice-området, og derudover sætter vi yderligere ord på Nordisk Energis tvivlsomme forretningsmetoder.

Fordele

Ulemper

Er du sikker på, at Nordisk Energi er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Godkendt indsats på kundeservice-fronten

Nordisk Energi får en del ros for indsatsen på kundeservice-fronten på Trustpilot, hvor adskillige positivt stemte anmeldere giver udtryk for, at de har fået hurtig og kompetent hjælp af en høflig kundeservice-medarbejder fra Nordisk Energi. 

Ikke alle Trustpilot-anmeldere kaster dog roser efter kundeservice-indsatsen.

En række anmeldere skyder nemlig med skarpt efter denne indsats, og hvis man isolerer de anmeldelser, hvor kundeservice-indsatsen får ris, kan man se, at det vedvarende kritikpunkt er, at kundeservice-personalet sommetider lover med, end de kan holde, og at de generelt ikke er dygtige nok til at sige tingene, som de nu engang er.

Der er dog ingen tvivl om, at kundeservice-indsatsen får markant mere ros end kritik.

Fornuftige åbningstider

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, leverer Nordisk Energi også på et fornuftigt niveau.

Denne afdeling kan nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet 09:00-16:00 med undtagelse af fredag, hvor telefonlinjerne lukker klokken 15:00.

Ønsker du ikke vejledning via telefon, men i stedet mail, kan dette naturligvis også lade sig gøre.

Har udviklet en gennemført FAQ-sektion

Hvis du har spørgsmål, der relaterer sig til Nordisk Energi eller strøm generelt, er det dog langt fra sikkert, det er nødvendigt for dig at kontakte Nordisk Energis kundeservice-personale, for at du kan få svar, og det skyldes, at Nordisk Energi har kreeret en rigtig fin og udtømmende FAQ-sektion, hvor du kan finde svar på de hyppigst stillede spørgsmål inden for blandt andet følgende emner: ‘Mit forbrug’, ‘elafgift’, ‘forstå din regning’ og ‘strøm’. 

Her ses et eksempel på de strøm-relaterede spørgsmål, du kan finde svar på Nordisk Energis hjælpecenter-sektion (januar 2025)

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Hos nogle elselskaber forkæles kunderne med ekstraordinære medlemsfordele såsom rabatter til en masse butikker, fribilletter til sportsarrangementer, muligheden for at støtte lokalsporten og meget, meget andet.

Sådanne medlemsfordele får du desværre ikke hos Nordisk Energi. Her relaterer medlemsfordelene sig alle i stedet for til kerneproduktet. 

Det er ikke, fordi Nordisk Energi byder på vildt mange medlemsfordele, men nogle få lokker elselskabet da med, og de mest interessante af slagsen er i vores øjne følgende:

  • Månedlig betaling
  • Mulighed for at følge sit elforbrug. 

Et fornuftigt ry blandt forbrugerne

I skrivende stund har Nordisk Energi modtaget mere end 2.260 anmeldelser på Trustpilot og præsteret en samlet karakter på 4,3, hvilket svarer til ‘fremragende’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at størstedelen af de Nordisk Energi-kunder, der har anmeldt elselskabet, er meget tilfredse med den indsats, som Nordisk Energi yder. 

Det er dog tvivlsomt, at de mange positivt stemte Nordisk Energi-kunder kender til Nordisk Energis tvivlsomme forretningsmetoder.

I de kommende afsnit dykker vi ned, hvad Nordisk Energi roses for af de glade kunder, og hvad Nordisk Energi kritiseres for af de knapt så glade af slagsen.

Hvad roses Nordisk Energi for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at den ros, der er gennemgående, i høj grad omhandler Nordisk Energis indsats på kundeservice-området samt elselskabets prisniveau. På papiret forekommer Nordisk Energi – som vi har været inde på – da også at være et af de absolut billigste elselskaber, men virkeligheden er desværre en anden. 

Hvad kritiseres Nordisk Energi for?

Et af de kritikpunkter, der gentages af flere negativt stemte Trustpilot-anmeldere, er, at Nordisk Energi snyder og bedrager. Dette har vi også italesat flere gange i løbet af anmeldelsen her, og dette er indiskutabelt ekstremt problematisk.

Udover ovenstående kritiseres Nordisk Energis kundeservice-personale af flere for ikke altid at være klare nok i spyttet og for at love mere, end de kan holde. 

Helt igennem upålideligt elselskab

Af en eller anden grund har elselskabsnichen en tendens til at tiltrække lyssky, depraverede typer, der udelukkende fokuserer på maksimering af bundlinjen, og som hverken skeler til kundernes behov eller moral samt etik i bestræbelserne herpå.

Derfor kigger vi også altid på, hvorvidt det elselskab, vi anmelder, kan siges at være pålideligt, og desværre må vi konstatere, at vi på ingen måde anser Nordisk Energi som værende et pålideligt elselskab, og dette af adskillige årsager.

Dels skyldes det, at Nordisk Energi dumpede TÆNKs store test af elselskaber i 2024.

Derudover skyldes det, at vi – efter at have gennemgået adskillige regninger fra Nordisk Energi – ved selvsyn har kunnet konstatere, at elselskabet – i hvert fald tidligere – har opereret med høje skjulte gebyrer. Dette er også noget, som TÆNK har afdækket

Ligeledes er det en praksis, der har ført til en politianmeldelse for bedrageri.

Sidst, men ikke mindst anser vi Nordisk Energi for at være et upålideligt elselskab, fordi elselskabet har et rigtig dårligt ry blandt kollegerne i branchen.

Nordisk Energi FAQ

I indeværende måned lyder prisvilkårene for Nordisk Energis billigste elaftale således (vest-priser): 

*Abonnement0 kr. pr. md.
*Estimeret pris pr. kWh3,64 kr.
Systemabonnement18,96 kr. pr. md.
Variabler til beregning af estimeret pris pr. kWh
– *Spottillæg0,05 kr. pr. kWh
– *Skjult tillæg1,2 kr. pr. kWh
– Ren strømpris 0,914 kr. pr. kWh
– Transport 0,27 kr. pr. kWh
– Transmissionsnettarif 0,07625 kr. pr. kWh
– Systemtarif0,0925 kr. pr. kWh
– Elafgift0,90 kr. pr. kWh
Eventuelle betalingsgebyrer
– Betalingsservice0 kr. pr. betaling

Nordisk Energi ejes af Carl Collin Thiele og Lucas Alexander Aastrup.

På Nordisk Energis billigste aftale – den, der blot kaldes ‘Variabel’ – er der ingen binding.

Nej, vi synes på ingen måde, at Nordisk Energi er et godt elselskab.

Dette hænger blandt andet sammen med, at elselskabet er decideret upålideligt, og dette blandt andet ikke er til at stole på, hvad angår de priser, som elselskabet oplyser.

Ja, i 2024 blev Nordisk Energi politianmeldt af Forsyningstilsynet og anklaget for at have bedraget deres kunder.

Kort opsummering

Betragtes kun overfladen, er Nordisk Energi ikke noget tosset elselskab. Elselskabets billigste elaftale er blandt de billigste på markedet, omdømmet blandt forbrugerne er godt, og kundeservice-indsatsen godkendt.

Dykker man under overfladen, er sagen dog en anden.

Nordisk Energi har nemlig vist sig at være et decideret upålideligt elselskab, der opererer med skjulte gebyrer, og som derfor byder på væsentligt højere priser end dem, man ser ved første øjekast. 

Denne forretningsmetode har blandt andet ført til en politianmeldelse i 2024, og at elselskabet dumpede TÆNKs store test af elselskaber samme år.

Hvis du spørger os, bør du holde dig langt væk fra Nordisk Energi, og der findes heldigvis adskillige fine alternativer til dette elselskab; du kan stensikkert finde et fornuftigt bud via vores oversigt over de bedste strømudbydere.

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.