Spring til indhold

Anmeldelse af Energi+

Energi+ er et elselskab, der tidligere gik under navnet ‘Grow Energy’.  

Det er ikke usandsynligt, at du allerede kendte lidt til Energi+, inden du endte på anmeldelsen her. I løbet af de seneste år har Energi+ nemlig brugt adskillige marketing-kroner på at udbrede kendskabsgraden til brandet.

Om Energi+ er et brand, der – for dig – er værd at overveje som din næste el-leverandør, kan du blive klogere på i det følgende, hvor vi redegør for, hvordan Energi+ præsterer inden for en række forskellige parametre, vi anser som værende vigtige for et elselskab. Det være sig blandt andet parametrene miljøvenlighed, kundeservice, pris og pålidelighed. 

Energi+ screenshot

Samlet bedømmelse

2.8

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Miljøvenlighed

4.0

Investerer i verificerede klimaprojekter, der fjerner CO2 fra atmosfæren. 

Stiller ifølge dem selv store krav til de klimaprojekter, de involverer sig i, og alle projekter skulle efter sigende være godkendte ud fra en ‘Verified Carbon Standard’ eller ‘Gold Standard’.

På papiret lyder det hele virkelig godt, men vi kan ikke lade være med at være en smule kritiske i forhold til klimaindsatsen, da Energi+ – i vores øjne – ikke er noget synderligt pålideligt elselskab, hvilket vi vender tilbage til.

Kundeservice

4.0

Kundeservice-personalet får en del ros på Trustpilot. Dog kritiseres personalet også af en række negativt stemte anmeldere.

Hvor om alting er, er der ingen tvivl om, at kundeservice-indsatsen får væsentligt mere ros end ris på Trustpilot. 

Energi+ bør – foruden ovenstående – roses for at have kreeret en stor og flot FAQ-sektion, hvor de hyppigst stillede spørgsmål besvares i et letforståeligt sprog.

Når det kommer til tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen, består Energi+ også uden problemer. Denne afdeling kan nemlig kontaktes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet 09:00-15:00. Afdelingen kan naturligvis også kontaktes via mail. 

Ry blandt forbrugerne

4.0

I skrivende stund (december) har Energi+ modtaget 3.075 anmeldelse på Truustpilot og opnået en samlet karakter på 4,1, hvilket svarer til ‘god’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at en væsentligt andel af Energi+’s kunder er ganske tilfredse med den indsats, som Energi+ yder.

Medlemsfordele

2.0

Byder ikke på nogen ekstraordinære medlemsfordele.

Byder dog på en række nogenlunde medlemsfordele, som alle på den ene eller anden måde knytter sig til kerneproduktet, hvor de mest interessante i vores øjne er:

  • Ingen binding
  • Fornuftige kundeservice
  • Månedlig betaling.

Pris

2.0

Vilkårene for Energi+’s billigste elaftale (Strøm+) lyder således:

  • Her-og-nu-prisen på elbørsen + 10 øre pr. kWh i spottillæg
  • Abonnement: 0 kr./md
  • 33,34 kr./md. i certificerings- og servicebidrag
  • 7,5 kr. i betalingsgebyr pr. betaling via Betalingsservice.

Dette gør, at Energi+ er et yderst dyrt elselskab. Ganske vist findes der nogle få elselskaber, der er endnu dyrere, men størstedelen af konkurrenterne byder på billigere strømaftaler end Energi+. 

Pålidelighed

1.0

Ligesom 19 kolleger dumpede Energi+ TÆNKs store test af elselskaber i 2024, hvilket naturligvis trækker ned i vores bedømmelse.

Ligeledes trækker det ned, at de 33,34 kr., som kunder hos Energi+ hver måned betaler i certificerings- og servicebidrag, er yderst godt gemt væk på hjemmesiden. Dette beløb fremgår nemlig ikke på produktsiden nogen steder, men derimod blot på https://energiplus.dk/alt-det-juridiske/gebyrer-mv/, som er yderst godt skjult.

Har generelt et mindre godt ry blandt kollegerne i branchen og har ved flere lejligheder – dengang elselskabet hed Grow Energy – været fedtet ind i negative sager. Blandt andet en sag om vildledning og uønsket telefonsalg.

Fornuftige alternativer til Energi+

Skarp pris
3.6/5

3.6

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 0 kr./md.

Godt ry
3.9/5

3.9

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 29 kr./md.

Populært valg
4/5

4.2

/5

Binding: 6 mdr.
Abonnement: 0 kr./md.

Stort brand
3.4/5

3.4

/5

Binding: Ingen
Abonnement: 10 kr./md.

Uddybende anmeldelse af

Energi+

I løbet af vores uddybende anmeldelse af Energi+ dykker vi endnu dybere ned i en række af de forhold, vi allerede har berørt ganske kort. 

Dette betyder, at du blandt andet kan lære endnu mere om Energi+’s kundeservice-indsats, grad af pålidelig samt omdømme blandt forbrugerne i løbet af de kommende afsnit. 

Fordele

Ulemper

Investerer i klimaprojekter

Energi+ har siden begyndelsen brandet sig på at være et klimavenligt valg, og det gør Energi+ stadigvæk den dag i dag.

Er der så handling bag ordene, kan man spørge sig selv?

Det er der umiddelbart. Efter sigende investerer Energi+ nemlig fra tid til anden i klimavenlige projekter, som alle er godkendte ud fra en ‘Verified Carbon Standard’ eller ‘Gold Standard’.

Umiddelbart er der tale om meget forskelligartede projekter, men et eksempel på et projekt, hvor Energi+ har gjort en positiv forskel for klimaet, så vi i 2023, hvor elselskabet – ifølge dem selv – var med til at plante 224.872 træer.

Som du fornemmer, er vi lidt nølende i forhold til at lovprise Energi+ for deres klimaindsats, og det skyldes ganske enkelt, at vi ikke anser Energi+ som et synderligt pålideligt elselskab, og derfor er vi naturligvis lidt skeptiske omkring de informationer, som Energi+ deler om egen gøren og laden.

To produkter

På nuværende tidspunkt byder Energi+ på to forskellige strømpakker kaldet henholdsvis Strøm+ og Strøm+ 39. 

Sådan lød priser og vilkår i oktober 2023

Hvis du vælger Strøm+, lyder din vilkår således:

  • Ingen binding
  • 33,34 kr. hver måned i certificerings- og servicebidrag
  • 0 kroner i oprettelse
  • 0 kroner i abonnement 
  • 10 øre pr. kWh i spottillæg.

For Strøm+ 39 lyder vilkårene således:

  • Ingen binding
  • Intet spottillæg
  • 33,34 kr. hver måned i certificerings- og servicebidrag
  • 0 kroner i oprettelse
  • 39 kroner/md. i abonnement.

De 33,34 kr., du månedligt skal betale i certificerings- og servicebidrag, uanset hvilken strømpakke du vælger, fremgår ikke nogen steder på produktsiden, hvorfor det kan betegnes som et skjult gebyr, og den slags gebyrer er vi ikke særligt begejstrede for her hos Eltjek24.dk.

Det skjulte gebyr er i øvrigt i en sådan størrelsesorden, at det bidrager til, at begge strømaftaler fra Energi+ ikke er synderligt attraktive i et økonomisk perspektiv. Fjernede man dette gebyr, ville strømpakkerne ellers – i et økonomisk perspektiv – være ganske fornuftige.

Er du sikker på, at Energi+ er det rette elselskab for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

De billigste elselskaber

De bedste elselskaber

Grønne elselskaber

Fornuftig indsat på kundeservice-fronten

På Trustpilot får Energi+’s kundeservice-personale en del rosende gloser med på vejen og beskrives af en anseelig mængde Trustpilot-anmeldere som værende yderst hjælpsomt, vidende, tålmodig og kvikt. Værd at bemærke er det dog, at kundeservice-personalet ikke udelukkende får ros. 

Af en række negativt stemte Trustpilot-anmeldere får kundeservice-personalet nemlig også på puklen. Der er dog ingen tvivl om, at kundeservice-afdelingen overordnet set får væsentligt flere rosende end kritiserende gloser med på vejen. 

Fornuftige åbningstider

Energi+’s kundeservice-afdeling kan træffes telefonisk samtlige hverdage i tidsrummet 09:00-15:00, hvilket er ganske fornuftigt, men ej heller mere end dette, og det er da heller ikke nogen hemmelighed, at der findes en række elselskaber – eksempelvis OK – der byder på væsentligt mere attraktive åbningstider for kundeservice-afdelingen, end Energi+ gør.

Stor og udtømmende FAQ-sektion

Skulle du have et spørgsmål angående Energi+ eller en udfordring relateret til elselskabet eller dit strømforbrug generelt, er det dog langt fra sikkert, at det vil være nødvendigt for dig at kontakte Energi+’s kundeservice-afdeling for at finde en løsning.

Sagen er nemlig den, at du på Energi+’s hjemmeside finder en stor, udtømmende og overskuelig FAQ-sektion, hvor de hyppigst stillede spørgsmål besvares i et letforståeligt sprog.

Her ses et udsnit af de spørgsmål, du kan finde svar på via Energi+'s FAQ-sektion (december 2024)

Ingen ekstraordinære medlemsfordele

Nogle elselskaber byder på ekstraordinære medlemsfordele, eksempelvis i form af gratis billetter til sportsarrangementer eller særlige rabataftaler til x antal forretninger.

Hvis du er på jagt efter et elselskab, der byder på sådanne fordele, er Energi+ desværre ikke det oplagte valg for dig.

Energi+ byder nemlig ikke på nogen medlemsfordele udover det sædvanlige. De medlemsfordele, som Energi+ byder på, relaterer sig alle på en eller anden måde til kerneproduktet, og de mest interessante i vores øjne er følgende:

  • Ingen binding
  • Fornuftige kundeservice
  • Månedlig betaling.

Rigtig flot ry på Trustpilot

I skrivende stund (december) har Energi+ modtaget 3.075 anmeldelse på Trustpilot og opnået en samlet karakter på 4,1, hvilket svarer til ‘god’. 

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at en væsentligt andel af Energi+’s kunder er ganske tilfredse med den indsats, som Energi+ yder.

I de kommende afsnit dykker vi ned, hvad Energi+ roses for af de glade kunder, og hvad elselskabet kritiseres for af de knapt så glade af slagsen.

Hvad roses Energi+ for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at den ros, der er gennemgående, i høj grad omhandler Energi+’s indsats på kundeservice-området samt på klima-området og derudover elselskabets prisniveau.

Som vi tidligere har været inde på, får rigtig mange kundeservice-ansatte fine ord med på vejen, og overordnet set beskrives kundeservice-personalet som værende både hjælpsomt, tålmodigt, skarpt, vakst og vidende.

Hvad kritiseres Energi+ for?

Isolerer man de mest negative anmeldelser, erfarer man, at et gennemgående kritikpunkt er, at Energi+ – i hvert fald ifølge de negativt stemte Trustpilot-anmeldere – lover mere, end de kan holde. 

Flere hævder blandt andet, at de er blevet opkrævet oprettelsesgebyrer efter at have fået fortalt, at oprettelsen var gratis. Derudover melder en række Trustpilot-anmeldere også om lidt for aggressive og sultne telefonsælgere.  

I den forbindelse er det værd at bemærke, at flere hævder, at elselskabet ikke accepterer Robinson-listen.

Decideret upålideligt elselskab

Af en eller anden grund har elselskabsbranchen en tendens til at tiltrække uærlige, uetiske typer, der øjner hurtige penge, og som ikke skeler til, hvad der er bedst for forbrugeren, når bundlinjen skal hæves, og i vores øjne er Energi+ desværre et af slyngelselskaberne.

At vi ser Energi+ som et upålideligt elselskab, er der flere årsager til. En af disse er, at Energi+ dumpede i TÆNKs store test af elselskaber i 2024.

En anden er, at Energi+ – som vi tidligere har været inde på – har skjulte gebyrer i form af et certificerings- og servicebidrag, som elselskabet har gemt godt væk på en landingsside, som kun et fåtal kommer forbi.

Derudover anser vi Energi+ som et upålideligt elselskab, fordi elselskabets omdømme blandt kollegerne i branchen ikke er synderligt godt.

Sidst, men ikke mindst anser vi Energi+ for at være et upålideligt elselskab, fordi elselskabet – dengang det hed Grow Energy – var fedtet ind i adskillige negative sager i medierne. Eksempelvis en sag i 2022, hvor elselskabet blev anmeldt for vildledning og uønsket telefonsalg.

Kort opsummering

Lad os starte med det positive… Energi+ leverer fornuftigt på klimafronten, har et fint omdømme blandt forbrugerne og yder kundeservice på et fornuftigt niveau.

Dette er dog ikke tilstrækkeligt til, at vi vil anbefale dig at vælge Energi+ som dit næste elselskab, da der i den grad må siges at være vækstpunkter for Energi+, når det kommer til priserne, pålideligheden og medlemsfordelene.

Særligt det faktum, at Energi+ i vores øjne ikke er noget synderligt pålideligt elselskab gør, at vi mener, at du bør vælge et af de mange fine alternativer, som markedet byder på.

Energi+ logo
2.8/5

2.8

/5

Energi+ logo
2.8/5

2.8

Når vi anmelder og bedømmer et elselskab, modtager elselskabet én samlet karakter, hvor skalaen går fra 0 til 5. Den samlede karakter er et gennemsnit af fem individuelle karakter, der gives inden for følgende parametre: 

  • Miljøvenlighed
  • Kundeservice
  • Ry blandt forbrugerne
  • Medlemsfordele
  • Pris.

I det følgende gennemgår vi de fem parametre og redegør for, hvilke forhold vi lægger vægt på inden for disse.

 Miljøvenlighed

For at et elselskab kan få en god karakter inden for parameteret ‘miljøvenlighed’, skal elselskabet yde et fornuftigt bidrag til den grønne omstilling samt besidde en grøn profil.

Først og fremmest kigger vi på, om et elselskab køber grønne certifikater. Gør elselskabet dette, trækker det naturligvis op i vores bedømmelse.

Dernæst kigger vi på, om elselskabet har iværksat en række grønne initiativer. Det kunne eksempelvis være at bidrage økonomisk til bevarelse eller udvidelse af skovområder eller at støtte andre klimaforbedrende aktiviteter.

Kundeservice

Når vi skal vurdere, hvorvidt et elselskab leverer kundeservice på et højt niveau eller ej, kigger vi først og fremmest på, hvordan elselskabets kundeservice-afdeling er beskrevet af nuværende og tidligere forbrugere på forskellige anmeldelsesportaler såsom Trustpilot.

Hvis et elselskabs kundeservice-personale af adskillige forbrugere fremhæves som værende hjælpsomt, vidende og lignende, er chancen for en god karakter naturligvis rigtig god.

Er det modsatte derimod tilfældet – altså hvis elselskabets kundeservice-personale får meget kritik fra tidligere og nuværende forbrugere – får elselskabet sandsynligvis en mindre god karakter.

Ud over at orientere os dybdegående i forbrugeranmeldelser kigger vi også på, hvor dygtigt et elselskab er til at vejlede nuværende og potentielle forbrugere på elselskabets egen hjemmeside. I den henseende kigger vi blandt andet på, om elselskabet byder på en FAQ-sektion og i så fald, hvor udtømmende og grundig denne sektion er.

Sidst, men ikke mindst vurderer vi graden af tilgængelighed for kundeservice-afdelingen.

Her kigger vi blandt andet på, hvornår kundeservice-afdelingen kan træffes samt hvordan. Er det kun muligt at komme i kontakt med kundeservice via mail, eller kan det også lade sig gøre at træffe kundeservice-afdelingen telefonisk eksempelvis? Ikke overraskende giver det naturligvis flest plusser i vores bog, hvis graden af tilgængelighed er høj.

Ry blandt forbrugerne

Når vi skal vurdere et elselskabs ry blandt forbrugerne, kigger vi på elselskabets Trustpilot-konto og adopterer delvist den karakter, som elselskabet har fået her. Dog runder vi op til nærmeste halve eller hele.

Det vil sige, at hvis et elselskab har opnået en samlet karakter på 4,1 på Trustpilot, får elselskabet 4 i karakter hos os, når det kommer til parameteret ‘ry blandt forbrugerne’.

Medlemsfordele

For nogle elselskaber gælder det, at disse byder på medlemsfordele ud over det sædvanlige. Eksempler på sådanne fordele kunne være rabataftaler til et utal af forretninger eller muligheden for at få fribilletter til sportsarrangementer.

Skal et elselskab opnå en god karakter inden for kriteriet ‘medlemsfordele’, er det derfor centralt, at elselskabet forkæler sine kunder med en række fordele, som kunderne ikke vil kunne finde hos samtlige andre elselskaber.

Dette betyder med andre ord, at fornuftige priser, adgang til en oversigt over ens forbrug samt muligheden for at få hjælp af et kompetent kundeservice-personale ikke er nok i sig selv til at score højt inden for dette parameter. Rigtig mange elselskaber byder nemlig på disse særtræk, hvorfor vi ikke anser disse som særlige medlemsfordele.

Pris

Skal et elselskab opnå en god karakter inden parameteret ‘pris’, skal elselskabet – ikke så overraskende – byde på økonomisk gunstige vilkår for sine kunder.

Her kigger vi særligt på, om elselskabet opererer med et spottillæg og i så fald, hvor højt dette er.

Ligeledes kigger vi på, om elselskabet opererer med nogen abonnement-sats og i så fald, hvor høj denne er.

Mange elselskaber opererer med flere strømpakker, og de prisestimater, vi viser, tager altid udgangspunkt i de billigste strømpakker fra de enkelte elselskaber.

Derudover er det vigtigt at bemærke, at eventuelle besparelser via introtilbud ikke medregnes i vores prisestimater. 

Vi har udviklet en avanceret prisberegner

Hos Eltjek24.dk er vi yderst stolte over vores indsats, når det kommer til at levere retvisende prisestimater.

Stoltheden bunder blandt andet i, at vi har udviklet en avanceret beregner til formålet, og at vi med jævne mellemrum aktivt er ude at indhente oplysninger om elselskabernes spottillæg og lignende. Forhold, som elselskaberne ikke nødvendigvis oplyser om på deres hjemmesider. 

I vores avancerede beregningsmodel tages der højde for alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber. Med andre ord medregnes samtlige variabler, der udgør den samlede elpris, altså.

Hvor om alting er, kommer vi dog ikke uden om, at det, vi leverer, er estimater, hvorfor de priser, du finder på siden her, skal anses som vejledende. 

I det følgende gennemgår vi de primære årsager hertil.

  1. Prisestimaterne (gælder kun for de elaftaler, hvor prisen er variabel) beregnes blandt andet med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område. 

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer af deres strømaftalers prisforhold.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil altid være en risiko for, at vi en sjælden gang imellem glipper en eller flere justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en eller flere forkerte variabler, når vi udregner prisestimater for et elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej.

 

Vi skal have indsigt i dit forbrug for at udregne så præcise prisestimater som muligt.

Ligeledes er indsigt i dit forbrug vigtigt for, at vi kan vise dig så billige strømpakker som muligt. Elselskabernes strømpakker er nemlig strikket sammen på en sådan måde, at dit forbrug har stor indflydelse på, hvilke strømpakker der økonomisk set er mest attraktive for dig.

Kender du ikke dit årlige forbrug, klikker du blot nej, hvorefter du – med afsæt i antallet af personer i din bolig – får mulighed for at angive et forbrugsestimat.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Med andre ord betyder det, at vi sommetider tjener penge, hvis en af vores besøgende tilmelder sig et af de elselskaber eller en af de ladeløsningsudbydere, vi fremhæver.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også indført en række processer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

I den henseende er det værd at nævne, at vi altid vurderer og anmelder et elselskab, før vi undersøger muligheden for et kommercielt samarbejde. Ligeledes bør det bemærkes, at vi promoverer en del elselskaber samt ladeløsningsudbydere, som vi endnu ikke har kommercielle aftaler med, fordi vi mener, at det er i forbrugerens interesse, at denne præsenteres for disse elselskaber samt ladeløsninger.

Ydermere er det værd at nævne, at en række af de elselskaber/ladeløsningsudbydere, vi rent faktisk har kommercielle aftaler med, ikke optræder på vores oversigter over de bedste, billigste eller grønneste elselskaber, da vi ikke mener, at de pågældende elselskaber gør det tilstrækkeligt godt inden for de parametre, vi bedømmer med afsæt i. 

Sagt på en anden måde: Bare fordi et elselskab eller en ladeløsningsudbyder har et affiliate-program, er dette ikke ensbetydende med, at elselskabet/ladeløsningsudbyderen automatisk er sikret promovering hos os.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos Eltjek24.dk spiller vi med åbne kort og vægter gennemsigtighed yderst højt, hvorfor du herunder kan læse, hvilke elselskaber samt ladeløsningsudbydere som vi p.t. har kommercielle aftaler med: 

NRGi, AURA, Nettopower, Energi+, SEF Energi, Modstrøm, OK, Vest Energi, Norlys, Gasel, Kärnful Energi, Velkommen, EnergiFyn, b.energy, Energidrift, Greenbow, go’energi, GNP Energy, Budget Energi, LOAD, Zapp Mobility, Power Fuel, Wattoo, El & VVS, Proshop og iWatt.

Vigtigt angående priser!

Priserne, der opdateres i begyndelsen af hver måned, skal anses som vejledende af flere årsager:

  1. De beregnes med afsæt i sidste måneds gennemsnitspris for ren strøm. Her bruger vi Nord Pool som kilde.

  2. Der findes forskellige elnetområder i Danmark, og priserne for transport af el varierer disse områder imellem. I vores prisestimater har vi regnet med Elpris.dk’s bud på gennemsnitspriserne for transport i henholdsvis Aarhus (KONSTANT) for vest-priserne og København (Radius) for øst-priserne.

    Selvom priserne for transport af el varierer fra område til område, påvirker denne variation ikke prisdifferencerne de forskellige elselskaber imellem. Det forholder sig nemlig sådan, at det beløb, du skal betale i transport-udgift, altid vil være betinget af det område, du bor i, og ikke af det elselskab, du har valgt. Med andre ord betyder det, at eksempelvis Norlys- og Nettopower-kunder vil betale det samme i transport-udgifter, hvis de bor i det samme område.

  3. Fra tid til anden foretager elselskaberne justeringer, hvad angår deres abonnement-satser, deres spottillæg-satser pr. kWh og/eller andre variable satser.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at fange disse justeringer, men der vil være en risiko for, at vi sommetider glipper en eller flere af disse justeringer. Hvis du mistænker, at vi regner med en forkert abonnement-sats, en forkert strømtillægssats eller mangler en variabel i forhold til udregningen af prisestimaterne for et givent elselskab, så hiv hellere end gerne fat i os på info@eltjek24.dk, så dykker vi ned i, hvorvidt din mistanke er begrundet eller ej. 

Vores beregningsmodel

Alt fra abonnement-sats, elafgift og transportudgifter til spottillæg, eventuelle betalingsgebyrer samt eventuelle særegne gebyrer for de enkelte elselskaber har vi inkorporeret i den avancerede beregningsmodel, som vi udviklet med henblik på at vise dig så præcise prisestimater som overhovedet muligt.